سنجش و آنالیز محلول‌های ضد عفونی کننده با پایه الکلی موجود در بازار بوسیله دستگاه GC-MASS،‌ دستاورد پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان بعنوان یکی از پارک‌های فعال کشور در امر مسئله محور بودن، با تلاش برای ارائه راهکاری مناسب در شرایط پاندمی ویروس کرونا و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در کمک به حفظ سلامت جامعه و آنالیز مواد مصرفی، بویژه محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح، با استفاده از متدهای اختصاصی دستگاه کروماتوگرافی گازی- طیف سنجی جرمی GC-Mass،  به شناسایی ناخالصی متانول در محلول‌های ضدعفونی کننده دست و  سطوح اقدام نموده است.
متانول ماده‌ای سمی  با قابلیت جذب بالا از طریق پوست و سیستم تنفسی بوده و آثار مخربی بر سلامت فرد دارد . از اینرو، اندازه‌گیری  احتمالی این ناخالصی در انواع محلول‌های ضدعفونی کننده  موجود در بازار برای پایش سلامت جامعه، امری ضروری است. یکی از بهترین روش‌های شناسایی اجزای موجود در یک ترکیب، استفاده ازدستگاه کروماتوگرافی گازی- طیف سنجی جرمی (GC-Mass) می‌باشد.
دستگاه GC-Mass پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان یکی از جدیدترین و به روزترین دستگاه‌های موجود در کشور می‌باشد و می‌تواند با دقت و حساسیت فوق العاده بالای خود یاری‌رسان حافظان سلامت جامعه باشد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

منبع خبر

پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان یک پارک علم و فناوری در شهر زنجان می باشد

    نظرات