بیش از ۳۰ محتوای آموزشی تولید شد؛ شناخت درست رفتار مغز در بحران کرونا

بیش از ۳۰ محتوای آموزشی تولید شد؛ شناخت درست رفتار مغز در بحران کرونا

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با شیوع کرونا اضطراب و نگرانی در جامعه نیز گسترش پیدا کرد. افراد نگران ابتلا به این بیماری بودند. از سویی هجوم اطلاعات و پخش آن در فضای مجازی را شاهد شدیم. اطلاعاتی که تاییدی برای درستی آن وجود نداشت.

از این رو ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی از همان روزهای نخست نسبت به تولید محتوای صحیح درباره این بیماری اقدام کرد. هدف کاهش نگرانی در جامعه و آگاهی رسانی بود. بیش از ۳۰ محتوای در این زمینه توسط ستاد تولید شد.

در این محتواهای صوتی و تصویری اطلاعاتی درباره اینکه مغز انسان در زمان بحران چگونه عمل می‌کند به چشم می‌خورد. همچنین در این اطلاعات درباره گرفتن تصمیم درست در بحران نیز اطلاعاتی داده شده است. زیرا در این بحران مغز کاری که می‌کند انکار است و همین مسئله باعث جدی نگرفته شدن موضوع و افزایش بحران مد نظر در جامعه می‌شود. اما با شناخت درست رفتار مغز می‌توان این مشکل را رفع اقدامی که ستاد برای آن همت کرد. تولید محتوا در قالب‌های ویدئو، اینفوگرافی و متن در این زمینه با شیوع کرونا آغاز شد و با آغاز سال جدید تولید پادکست نیز به این مجموعه افزوده شد. این اقدام در آگاهی بخشی و پخش اطلاعات درست در جامعه تاثیرگذار بود.

کرونا و مراقبت از سلامت روان، هیجانات و ارزیابی ما از کرونا، جدال با ابهام کرونا با مغز چه می‌کند و اخبار کرونا را چگونه پیگیری کنیم برخی از این محتواهای تولید شده است.

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

* ۵ درصد مبتلایان به کرونا دچار سکته‌های مغزی می‌شوند

* ۲ طرح دانش‌بنیان شناخت کرونا به بازار می‌آید

* فراخوانی برای شناخت و تحلیل رفتار جامعه ایرانی در بحران کرونا؛ نخبگان مشارکت می‌کنند

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات