ایجاد یک اکوسیستم با همکاری مجموعه فنی‌و‌حرفه‌ای استان از اهداف سال جاری پارک گلستان است

ایجاد یک اکوسیستم با همکاری مجموعه فنی‌و‌حرفه‌ای استان از اهداف سال جاری پارک گلستان است

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری صبح امروز در دیدار با مهندس حسینی‌طلب، رئیس اداره کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان، بیان داشت: ظرفیت عظیمی در کشور برای حمایت از حوزه نوآوری و فناوری به ویژه در ستادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف شده است که مجموعه پارک گلستان به‌ جد درصدد جذب این حمایت‌ها و معرفی آن به فناوران و نوآوران استانی است.

وی، بازارپسند بودن طرح‌ها را از مهم‌ترین عوامل غربالگری طرح‌هایی ورودی به پارک گلستان عنوان کرد و گفت: توجه به مقوله بازار، مهم‌ترین فاکتور برای حمایت از یک طرح جدید است که انتظار داریم با تعاملات پیش رو با مجموعه فنی‌وحرفه‌ای استان بتوانیم اهمیت تجاری‌سازی را برای کارآموزان، تبدیل به الفبای شروع یک کسب‌وکار نماییم.

دکتر غفاری ادامه داد: مواردی از قبیل مدرک تحصیلی، معدل، دانشگاه محل تحصیل و سن و سال مراجعین برای ما جهت حمایت از آنها اهمیت زیادی ندارد و مهم‌ترین ملاک پارک برای حمایت و جذب فناوران، ارائه طرح‌ها و ایده‌های جدید و نوآورانه قابل ورود به بازار از سوی آنها می‌باشد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان همچنین به برگزاری رویداد‌های و دوره‌های متعدد آموزشی در مجموعه پارک گلستان اشاره کرد و گفت: دوره‌های مختلفی از قبیل ایده‌پردازی، بازاریابی، نحوه نگارش طرح توجیهی فنی و اقتصادی و ... برای مخاطبان این پارک برگزار می‌گردد که می‌توانیم دوره‌های ویژه‌ای را برای مهارت‌آموزان فنی‌و‌حرفه‌ای استان نیز به طور خاص برگزار نماییم و در نهایت با ایجاد این تعاملات دو سویه بتوانیم در راستای تکمیل زنجیره اکوسیستم کارآفرینی در استان گام‌های ارزشمندی برداریم.

دکتر غفاری ابراز داشت: موفقیت ما با مجموعه فنی‌و‌حرفه‌ای در این است که بتوانیم افراد و مهارت‌آموزان دارای خلاقیت و نوآوری را شناسایی و برای رشد و پرورش آنها سرمایه‌گذاری نماییم.

در ادامه این نشست، مهندس حسینی‌طلب، مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان نیز بیان داشت: طبق آمار از فروردین تا بهمن‌ماه سال گذشته بیش از ۳۲ هزار نفر مهارت آموخته داشته‌ایم که به‌طور قطع از این بین افرادی هستند که فاکتورهای‌های لازم برای بهره‌مندی از حمایت‌ها و خدمات پارک را داشته باشند.

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های ما در مجموع فنی‌و‌حرفه‌ای استان  این است که مهارت‌آموخته‌های ما پس از آموزش‌های مستمر، رها نشوند؛ به همین منظور رهگیری بعد از آموزش و رصد آنها نیز در برنامه‌های ما قرار دارد.

حسینی‌طلبی ادامه داد: ۵۶ درصد از کارجویانی که در مرکز آموزش‌ فنی‌و‌حرفه‌ای استان آموزش می‌بیینند، جذب بازار کار می‌شوند و کسب‌وکار خودشان را دارند که اگر فقط بخش اندکی از این عدد وارد اکوسیستم و مشمول حمایت‌ها و خدمات پارک شوند، یک رهاورد بزرگ برای استان گلستان رقم خواهد خورد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: هدف ما این است که با اتصال پارک علم و فناوری با محیط فنی‌و‌حرفه‌ای ظرفیت عظیمی بوجود آید که اگر این اکوسیستم در مجموعه فنی‌و‌حرفه‌ای استان هم شکل بگیرد جامعه هدف بزرگی در استان ایجاد خواهد شد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات