انعقاد تفاهم نامه سه جانبه پارک علم و فناوری، کمیته امداد امام خمینی و مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی

انعقاد تفاهم نامه سه جانبه پارک علم و فناوری، کمیته امداد امام خمینی و مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی

این تفاهم نامه سه جانبه به منظور گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب، محروم و در عین حال مستعد، با استفاده از ظرفیت سه مجموعه در ارائه آموزش های لازم جهت دستیابی مددجویان به مهارت های مورد نیاز و بازارکار منعقد گردید.

به گزارش روابط عمومی، دکتر علی محمدنیکبخت رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت ویژه حوزه اشتغال، اظهار کرد: امضای این تفاهم نامه و دستیابی به اهداف آن  می تواند یکی از ماندگارترین اقداماتی باشد که در سطح استان و کشور انجام می گیرد.

وی ادامه داد: یک تحول فکری در استان در حال وقوع است که بطور قطع تبعات مثبت آن بر معیشت مردم استان و کشور تاثیر خواهد گذاشت.

رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه آذربایجان غربی از پتانسیل بسیار بزرگی در بخش گیاهان دارویی برخوردار است، گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه یک گام استثنایی در بحث اشتغال پایدار کشور  برداشته شود.

دکتر نیکبخت افزود: امیدواریم در کوتاه مدت قدم های ملموس و قابل رویت در راستای این تفاهم نامه برداشته شود تا بعدها شاهد قدم های بزرگتر و عمیق تر باشیم.

وی با ابراز خوشحالی از این فزآیندگی در حال انجام، اظهار کرد: پارک علم و فناوری با تمام توان در خدمت این اجرایی شدن این تفاهم نامه است.

گفتنی است آذربایجان غربی دارای ۶۸۰گونه گیاهی است که در فاز اول ۱۰ گونه گیاه دارویی پرکاربرد که بازار مصرف دارند و اغلب مردم با آنها آشنا هستند برای مشمولان تدریس و راهبری خواهد شد.

موضوع این تفاهم نامه شناسایی ظرفیت های جدید اشتغال بر پایه طرح های دانش بنیان متناسب با امکانات کمیته امداد امام خمینی، و برگزاری دوره های مختلف از جمله کشت و فرآوری گیاهان دارویی و محصولات گلخانه ای به صورت تئوری و عملی مورد نیاز برای افراد تحت پوشش امداد امام به تعداد تقریبی ۴۰۰ نفر، جهت دستیابی به مهارت های مورد نیاز بازار کار می باشد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

منبع خبر

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

    نظرات