خدمات رایگان توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان در همه استا‌ن‌ها توسعه می‌یابد

خدمات رایگان توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان در همه استا‌ن‌ها توسعه می‌یابد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد صاحبکار خراسانی رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، توسعه خدمات توانمندسازی برای شرکت‌های دانش بنیان در تمامی استان ها را امری ضروری دانست و در اینباره اظهار کرد: یکی از اقداماتی مهمی که مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رییس جمهور انجام داده، ارائه خدمات توانمندسازی به شرکت های دانش بنیان و فناور با استفاده از ظرفیت های بومی در استان های مختلف است.

ایجاد مرکز توانمند سازی در ۵ استان

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مرکز شرکت‌ ها و موسسات دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۸ در پنج استان اصفهان، فارس، قزوین، یزد و کرمانشاه مرکز توانمندسازی را به کمک نهادهای ذیربط نظیر پارک های علم و فناوری راه اندازی کرده است و در سال ۱۳۹۹ تاسیس این مراکز در استان های دیگر را در برنامه دارد.

صاحبکار از آغاز به کار مرکز توانمندسازی استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: اولین مرکز توانمندسازی که در امسال راه اندازی شده مرکز توانمندسازی استان خراسان رضوی است و در آینده نزدیک این مراکز در استان های آذربایجان شرقی، خوزستان، البرز و زنجان فعالیتشان را آغاز خواهند کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ارائه مشاوره های کسب و کار، برگزاری دوره های آموزشی و نشست های پرسش و پاسخ تخصصی، با استفاده از ظرفیت بومی هر استان را از وظایف مراکز توانمندسازی استانی دانست و در تشریح این وظایف عنوان کرد: در این مراکز، شرکت‌های دانش بنیان و فناور می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با مشاوران بومی و متخصص به صورت حضوری مطرح کرده و از راه‌حل‌های مناسب و دقیق، جهت رفع مشکلات و افزایش توانمندی‌ شرکت خود بهره‌مند شوند .

وی افزود: برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ ویژه شرکت‌های دانش بنیان و فناور در سطح استان در دستور کار این مراکز قرار دارد. نشست‌های پرسش و پاسخ بستر بسیار مناسبی است تا شرکت‌ها و هسته‌های فناور بتوانند مسائل، نقاط مورد ابهام و سوالات خود را در حضور سایر شرکت‌ها مطرح کرده و از پیشنهادهای مشاوران خبره استفاده کنند.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در ادامه گفت: در واقع این مراکز به صورت دائمی در هر استان مشغول به ارائه خدمات هستند و ارائه این خدمات برای شرکت های دانش بنیان رایگان است و هیچ هزینه ای بر عهده این شرکت ها نیست.

صاحبکار، از توسعه همکاری مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: با توجه به برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی برای گسترش فعالیت در استان ها، توافق لازم انجام شده است. لذا شرکت‌های دانش بنیان و فناور می‌توانند با مراجعه به مراکز توانمندسازی استان خود، از خدمات توانمندسازی مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب ارائه مشاوره های کسب و کار، برگزاری دوره های آموزشی و نشست‌های پرسش و پاسخ تخصصی بهره‌مند شوند.

وی در رابطه با استفاده شرکت های دانش بنیان و فناور از این خدمات اشاره کرد: در سه ماه انتهایی سال ۹۸ بیش از ۶۰۰ جلسه مشاوره و ۲۵ نشست پرسش پرسش و پاسخ در استان ها ارائه شده است که بیش از ۷۰۰ نفر از این نشست ها بهره مند شده اند.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: شرکت‌های دانش بنیان و فناور می توانند برای دریافت خدمات توانمندسازی و تجاری سازی مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان با مراجعه به وبسایت bizservices.ir و برای اطلاع بیشتر از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی با مراجعه به سامانه غزال، در خواست خود را ثبت کنند.

پایان پیام/۳۳

اخبار مرتبط:

دولت و شرکت های دانش بنیان در تحول اقتصادی کشور مسئولیت مشترک دارند

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از تولید اقلام راهبردی

تولید اقلام راهبردی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود

توسعه فنی خدمات مشاوره سرعت تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان را ارتقا می‌دهد

رئیس امور شرکت های دانش بنیان: مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مدت‌دار است

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات