خلق ثروت با صادرات

خلق ثروت با صادرات

صادرات جزء جدایی‌ناپذیر تبادلات بین‌المللی است. فرآیندی که در همه کشورها به عنوان یک اولویت تجاری به آن نگاه می‌شود. بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که صادرات یکی از بهترین و سودمندترین راه‌های خلق ثروت در کشورها است.

بر همین اساس هم چین، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا با درک همین ضرورت بیشترین میزان صادرات دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. کشورهایی که با صادرات محصولات تولیدی خود توانسته اند رقم بالایی به درآمدهای ملی خود تزریق کنند. مثلا چین توانست با این کار به یکی از وزنه‌های اقتصادی در دنیا بدل شود.

ایران هم که از دهه ۴۰ صادرات محصولات خود را با نفت آغاز کرد امروز در میانه راه با صادرات محصولات دانش‌بنیان خود مسیر دیگری برای خودنمایی در بازارهای جهانی انتخاب کرده است. صادرات محصولاتی کاملا بومی و منطبق با فناوری‌های به‌روز که محصول تلاش جوانان ایرانی است.

ما در کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری تلاش می‌کنیم فرآیند صادرات کالا‌ها و همچنین آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات را برای دانش‌بنیان‌ها تسهیل کنیم.

ما با شناسایی و ارزیابی شرکت‌های خدماتی فعال در این حوزه، خدماتی با کیفیت و اثربخش برای توسعه توان صادراتی به شرکت‌ها ارایه می‌کنیم. در همین راستا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور ایجاد و خلق ثروت برای جامعه از طریق صادرات محصولات با فناوری بالا، اقدام به حمایت از خدمات این کریدور کرده و این امکان را فراهم کرده است تا صادرات شرکت‌ها از طریق اینگونه خدمات تسریع یابد.

* مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: isti.ir

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات