تغییر و عبور از بحران ها بدون نوآوری، حمایت و اعتماد ممکن نیست

تغییر و عبور از بحران ها بدون نوآوری، حمایت و اعتماد ممکن نیست

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، شرکت تجارت گستر مهرنگار محصول خود را جهت استفاده عموم و کمک به مبارزه با شیوع این ویروس به بازار عرضه نمود. این دستگاه با تبدیل مواد ضد عفونی کننده به قطرات ریز یک تا دو میکرون از طریق ارتعاشات با فرکانس بسیار زیاد (تا ۱.۷ مگاهرتز) بصورت بخار خشک جهت استریل سریع و کامل محیط های بسته مناسب است. ریز بودن یک تا دو میکرون ذرات موجب می شود تا مواد ضدعفونی کننده، نفوذ پذیری بالایی داشته باشند و همچنین مصرف ماده ضدعفونی به میزان چشم گیری کاهش یابد. در کشورهای پیشرفته از این تکنولوژی جهت استریل اتاق های عمل و همچنین مراکز حساس استفاده و به عنوان بهترین یکی از بهترین روش های استریل شناخته می شود.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه شامل طراحی آن به صورت ثابت و پرتابل و با دقت بالا برای محیط های بسته، ضدعفونی کننده سطوح و هوا بدون خیس شدن سطوح بوده و با حمایت پارک علم و فناوری یزد و صندوق پژوهش و فناوری یزد و همراهی فن بازار منطقه ای استان (شرکت سورنا) تجاری سازی و در مراکز درمانی و بیمارستان ها، فرودگاه یزد، بانک و صنایع استان نصب شده است.
مدیرعامل شرکت مهرنگار ضمن انتقاد از روند صدور مجوز این محصول، با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا و نیاز بیش از پیش به این دستگاه، مراحل اخذ مجوز تولید آن توسط شرکت انجام شد، گفت: متاسفانه علی رغم استقبال متخصصین، از سوی برخی از دستگا ه ها غیر حرفه ای و منفعل عمل شده و موجب شد زمان زیادی برای ارائه این محصول به جامعه صرف شود. این درحالی است که همچنان به مکاتبات و مراجعات این شرکت پاسخی داده نشده است !؟
ابویی تصریح کرد: در حال حاضر دستگاههای تولید شده توسط این شرکت با مجوز فناوری پارک علم و فناوری یزد تولید و با استفاده از مواد ضدعفونی کننده مورد تایید سازمان غذا و دارو،فقط جهت استفاده در محیط های بسته بدون حضور انسان در حال استفاده می باشد و جهت استفاده در محیط با حضور افراد پس از کسب مجوز های لازم اقدام به معرفی و راه اندازی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت تجارت گستر مهرنگار با اشاره به اینکه تغییر و عبور از بحران ها بدون نوآوری ممکن نبوده و نواوری نیاز به حمایت و اعتماد دارد.، ابراز امیدواری کرد: نخبگان و شرکت های فناور و دانش بنیان استان با کمک همه ذینفعان بتوانند در توسعه کشور و در عبور از بحران ها جایگاه واقعی خود را یافته و در زمان مناسب نقش آفرینی کنند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات