حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از طرح‌های برگزیده جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از طرح‌های برگزیده جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی

پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی روزهای نوزدهم و بیستم شهریور امسال توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

عبدالرضا کبیری سامانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه‌گیری بیماری کرونا از اسفند سال گذشته بر طرح‌های رسیده به جشنواره ملی شیخ بهایی نیز تاثیر گذاشت و شرکت‌های فناوری فعال در زمینه‌های سلامت و پزشکی برای حضور در این رویداد، تشویق شدند.

وی ادامه داد: در همین پیوند، فرصت ثبت‌نام شرکت‌ها و طرح‌های سلامت محور برای حضور در پانزدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی تا پایان اردیبهشت امسال تمدید شد و استقبال خوبی از طرف طراحان کسب و کار و فن‌آفرینان بخش سلامت و بهداشت صورت گرفت.

کبیری با بیان اینکه این طرح‌ها در حال ارزیابی هستند، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف مانند کیت‌های تشخیصی و تجهیزات پزشکی هستند.

وی همچنین با بیان اینکه تعداد افراد شرکت کننده در جشنواره ملی شیخ بهایی نسبت به دوره سال گذشته بیشتر و طرح‌ها، کیفی‌تر شده است، اظهار داشت: طرح‌های رسیده در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، صنایع غذایی، آب، محیط زیست، خشکسالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اجتماعی، سلامت و پزشکی است هرچند مسائل فنی، سهم بیشتری از آنها را به خود اختصاص داده است.

وی یکی از اقدام‌های ویژه پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی را مذاکره با تعدادی از سرمایه‌گذاران خواند و گفت: با هفت سرمایه‌گذار مذاکره‌هایی برای حمایت از فن‌آفرینان برتر صورت گرفت و ارزیابی‌های اولیه درباره طرح‌های فن‌آفرینی انجام شد تا در صورت توافق نهایی، قرارداد آنها در روزهای برگزاری جشنواره منعقد شود.

کبیری با اشاره به حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، گفت: مقرر است این صندوق برای حمایت از طرح‌های کسب و کار و فن آفرینانه برتر حمایت‌هایی را انجام دهد که فرایندهای آن تسهیل و تسریع شده است.

دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی با بیان اینکه طرح‌های رسیده به جشنواره بصورت آنلاین و مجازی ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: ممکن است برای برخی از طرح‌های خاص نیاز به بازدید حضوری باشد.

کبیری در پاسخ به اینکه آیا نحوه برگزاری جشنواره ملی شیخ بهایی با توجه به بیماری کرونا، تغییر خواهد کرد، توضیح داد: این جشنواره را نمی‌توان بصورت مجازی برگزار کرد و تا کنون تصمیم ما بر برگزاری آن بصورت حضوری است هرچند باید منتظر ماند تا ببینیم شرایط کشور از نظر شیوع بیماری کرونا در ماه‌های آینده چگونه خواهد بود.

جشنواره ملی شیخ بهایی توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

این جشنواره در ۲ بخش مسابقه ای و غیر مسابقه ای برگزار می‌شود که بخش‌های مسابقه‌ای شامل طراحان کسب و کار، فن‌آفرینان و فرصت‌­های سرمایه­‌گذاری است؛ بخش‌های غیرمسابقه‌ای نیز شامل فرصت‌­های سرمایه‌­گذاری، نشست‌های انتقال تجربه و نمایشگاه است.

از آنجا که شیخ‌ بهاء‌الدین محمد عاملی متخلص به شیخ‌ بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام و منشا خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران بود برای زنده نگه داشتن یاد او، این جشنواره به ‘ شیخ‌بهایی’ نامگذاری شد.

تاکنون بیش از ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از هشت هزار نفر رسیده است.

اخبار

پارک علم و فناوری همدان جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی حمایت از شرکت های دانش بنیان سال جهش تولید

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری همدان

منبع خبر

پارک علم و فناوری همدان

پارک علم و فناوری همدان

پارک علم و فناوری همدان یک پارک علم و فناوری در شهر همدان می باشد

نظرات