با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی انجام می گیرد:

ایجاد کلینیک عارضه یابی واحدهای تولیدی استان

با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی انجام می گیرد: ایجاد کلینیک عارضه یابی واحدهای تولیدی استان

جلسه ایجاد کلینیک عارضه یابی برای واحدهای تولیدی آذربایجان غربی در دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری با حضور مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری، رئیس پارک علم و فناوری و همچنین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر نیکبخت رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه پتانسیل های خوبی برای تقویت کلینیک عارضه یابی واحدهای تولیدی در پارک علم و فناوری وجود دارد، اظهار کرد: در این راستا می توان از توان شرکت های مستقر در پارک بهره مند شد.
دکتر نیکبخت ادامه داد: موضوع کارآفرینی و نو آفرینی یک اکوسیستم و یک زیست بوم فعال است که با بهره مندی از توان شرکت شهرک های صنعتی در این حوزه می توان موفق عمل کرد.
وی با اشاره به حمایت های پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، توضیح داد:پیرو نامه وزیر محترم علوم، در پارک علم و فناوری استان پروتکل خاص و تسهیلات خوبی برای بخشودگی به حوزه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که در پارک مستقر هستند، در نظر گرفته شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی ۲ مرکز نوآوری در حوزه تخصصی IT  با همکاری دانشگاه ارومیه در سال ۹۸، اظهار کرد: سیاست های کلی حاکی از حذف  عملکرد جزیره ای و سوق بسوی هم افزایی می باشد.
دکتر نیکبخت  با بیان اینکه در زمینه جذب سرمایه گذار اقدامات خوبی در  پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، انجام گرفته است، گفت:  امروزه در پارک علم و فناوری محصولاتی تولید می شود که پیشتر در کشور وارداتی بودند.

دکتر فتحعلی لو مدیرموسسات و مراکز رشد پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی استان مشکلات مشخصی دارند، اظهار کرد: بیشتر واحدهای تولیدی با ادارات که ارتباط مستقیم با تولید دارند درگیر هستند و در بروکراسی های اداری درجا می زنند.
وی ادامه داد: در بحث واحدهای تولیدی ما مشکلات ساختاری داریم که امیدواریم با راه اندازی کلینک عارضه یابی و افزودن زیر ساخت های لازم به حوزه کسب و کار شاهد تغییرات خوبی باشیم.
دکتر فتحعلی لو با اشاره به نقش مهم و حیاتی فن بازار منطقه ای برای واحدهای تولیدی، گفت: فن بازار منطقه ای با کمک به عرضه مستقیم محصولات واحدهای دانش بنیان و فناور بخشی از مشکلات آنان را حل کرده است که از این پتانسیل در واحدهای بزرگ تولیدی نیز می توان بهره مند شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

منبع خبر

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

    نظرات