سرویس کسب درآمد از آپارات متحول می‌شود: چرخش تمرکز به سوی تولیدکنندگان محتوا

سرویس کسب درآمد از آپارات متحول می‌شود: چرخش تمرکز به سوی تولیدکنندگان محتوا

. حالا مدیر سرویس آپارات می‌گوید که این پلتفرم یک بار دیگر تصمیم گرفته تا روند درآمدزایی برای تولیدکنندگان محتوا را تغییر دهد چراکه روشی که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته بود، برای تولیدکنندگان ویدیو مناسب نیست: او تاکید می‌کند که سیستم Watch Time (زمان نمایش) به تولیدکنندگان ضربه زد و مشخص شد که این گروه در حال خارج شدن از چرخه آپارات هستند؛ اتفاقی که آپارات می‌خواهد از آن جلوگیری کند: «این کار باعث شد تا بازنشر کنندگان و ویدیوهای بازنشری به شدت در آپارات زیاد شود.» سعادتی توضیح می‌دهد که نگاه آپارات از اواخر سال گذشته تغییر کرده است: «متوجه شدیم که باید به سرعت این سیستم را تغییر دهیم، همانند یوتوب شویم، شرایط ساده‌تری داشته باشیم، تا نهایتا بتوانیم یوتوبرها را به آپارات برگردانیم.» سعادتی که پیشتر مدیر پرفورمنس مارکتینگ دیجی‌کالا بوده و حالا در چند ماه اخیر به صبا ایده و آپارات پیوسته، اعلام می‌کند که سیستم درآمدزایی جدید در آپارات به پلتفرم «افلیت» (Affiliate Marketing) دیجی‌کالا بی‌تشابه نیست. موضوع دیگری که مدیر سرویس آپارات به آن اشاره کرد، اهمیت کپی‌رایت بود: «سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داده‌ایم تا حق نشر حفظ شود و شاهد نباشیم که بازنشر دهندگان ویدیو بتوانند درآمد بیشتری از تولیدکنندگان ویدیو داشته باشند. ما امروز سیستم کسب درآمد برای بازنشر کنندگان را همچنان نگه داشته‌ایم اما قرار است این افراد بخشی از آپارات را داشته باشند که کسی برای آن تولید محتوا نمی‌کند. مدیر سرویس آپارات در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه درآمد دلاری برای تولیدکنندگان ویدیو جذاب‌تر است و آپارات چگونه می‌خواهد این افراد را تشویق به فعالیت در سرویس خود کند، گفت: آپارات در سیستم جدید خود برای کسب درآمد می‌گوید که کاربرانی به عنوان تولیدکننده شناخته می‌شوند که دست‌کم ۲۰۰ دنبال کننده و ۳ هزار ساعت نمایش در ۳ ماه اخیر داشته باشند. در بخش قوانین مختص به تولیدکنندگان، آپارات می‌گوید کانال‌ها صرفا باید محتوای تولیدی خود را منتشر کنند و «بازنشر حتی یک ویدیو» باعث می‌شود تا سیستم درآمدزایی آن کانال برای همیشه لغو شود. از سوی دیگر آپارات که می‌گوید که به دنبال هدفمند کردن فعالیت بازنشر کنندگان است و همچنان این افراد را برای درآمدزایی از آپارات به رسمیت می‌شناسد اما شرایط عضویت آن‌ها چندان ساده نیست. برای مثال این نوع کانال‌ها باید ۲ هزار دنبال کننده و ۵۰۰ هزار ساعت نمایش ویدیو داشته باشند تا بتوانند وارد سیستم درآمدزایی آپارات شوند. سوال مهم حالا برای آپارات این است که آیا شرایط تازه سیستم کسب درآمد و سهم بیشتر می‌تواند برای توسعه‌دهندگان جذاب باشد یا خیر.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

منبع خبر

دیجیاتو

دیجیاتو

جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

    نظرات