فرماندار قم: ترسیم آینده روشن کشور رسالت پارک علم و فناوری است

فرماندار قم: ترسیم آینده روشن کشور رسالت پارک علم و فناوری است


فرماندار قم در بازدید از پارک علم و فناور استان قم با بیان این‌که فناوری برش مناسب برای عبور از وضعیت کرونا است گفت: ترسیم آینده روشن کشور رسالت پارک علم و فناوری است.

مرتضی حیدری با اشاره به ویژگی های خاص و استراتژیک شهر قم گفت: متاسفانه در زمینه شناخت و به کارگیری فرصت ها و ظرفیت های قم کوتاهی شده است.وی افزود: لازم است برای توسعه قم گام بلند برداشت و نمی توان با رویکرد جاری و نقطه ای این شهر را به جایگاه واقعی خود رساند.

فرماندار قم با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای توسعه راهبردی قم استفاده از ظرفیت های فناوری است گفت: شرکت های فناور در قالب پارک علم و فناوری می توانند قم را به جایگاه بین المللی و واقعی خود برسانند.

وی از اعلام آمادگی فرمانداری قم برای توسعه سایت ۲۰ هکتاری در اختیار پارک خبر داد و گفت: برای آغاز عملیات عمرانی درخصوص احداث سایت ۲۰ هکتاری پارک نیاز به تعامل و هم افزایی تمام دستگاه های مسئول داریم.

فرماندار قم با تاکید بر حمایت همه‌جانبه فرمانداری از اجرای طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری گفت: این طرح می تواند به کشف و پرورش استعدادهای صاحبان ایده و نخبگان مناطق محروم و روستایی کمک کند و در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل آموزش و پرورش نیز استفاده شود.

وی همچنین درخصوص ظرفیت ناشناخته و وسیع درآمدزایی در بخش علوم انسانی اظهار داشت: برخلاف تصور بسیاری که به دنبال توسعه کشاورزی و صنعتی کشور هستند من معتقدم مزیت اصلی کشور فرهنگ است و میراث و پشتوانه فرهنگی ایران اسلامی آنقدر قوی هست که بتواند ارزش‌های فرهنگی را در همه زمینه‌ها توسعه و اشاعه دهد.

حیدری ورود فناوری برای مدیریت دوران پساکرونا را لازم دانست و گفت: دولت زمانی می تواند نسل جدید را خوب پرورش دهد که با نگاه نو و با روش‌های فراتر از عملکردهای معمول با این نسل ارتباط برقرار کند.
در بخش دیگری از این نشست رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تاکید براینکه باید با فراز و نشیب های فناوران همراهی و زندگی کنیم گفت: آینده و مسیر کشور با تکیه بر فناوری به ثمر می رسد.

سید حسین اخوان علوی با بیان این‌که بیش از ۵۰ درصد بودجه اختصاصی پارک‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم صرف واحدهای فناور عضو می شود گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی ۱۵ سال آینده پارک توسعه حوزه نرم افزاری و برابر کردن آن با حوزه سخت افزاری است.

وی از برنامه‌های پارک برای اجرایی کردن طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری در سطح استان خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه پیشنهادی پارک سه ارگان بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری استان و فرمانداری قم می توانند زمینه توسعه فناوری و نوآوری را در بخش ها و مناطق مختلف استان قم فراهم آورد.

دکتر اخوان علوی با تاکید بر این‌که از هرگونه همکاری و همراهی سایر نهادها و سازمان‌ها استان برای توسعه این طرح حمایت خواهیم کرد گفت: خوشبختانه فناوران و نخبگان بسیاری در سطح استان و حتی در سایر شهرها و کشورهای پیشرفته حضور دارند که می‌توانند در توسعه استراتژیک و راهبردی استان نقش ارزنده‌ای ایفا کنند.

شایان ذکراست، فرماندارمحترم قم به همراه آقای عبداللهی معاون توسعه و برنامه‌ریزی و آقای بقایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی از دو واحد فناور دانش‌بنیان با سلام و واحد فناور فناوران تسنیم بازدید به عمل آوردند.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات