برگزاری نشست مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی

برگزاری نشست مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی

نشست مجازی مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی با روسای پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری به‌منظور رفع ابهامات مربوط به فرآیند پرداخت تسهیلات به شرکت‌های فناور آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی این جلسه با حضور دکتر مهدی کشمیری، عضو هیات عامل و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، دکتر رضا قربانی، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و مدیران ۴۳ صندوق پژوهش و فناوری و پارک‌های علم و فناوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی کشمیری، با اشاره به اهمیت تحقق اعطای تسهیلات صندوق‌نوآوری به شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، از مسئولان پارک‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری همکار آن‌ها درخواست کرد موضوع را تا نقطه انتهایی اعطای تسهیلات به شرکت‌ها پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر ارزش‌افزوده این تسهیلات برای شرکت‌های فناور، نفس ارائه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به این دسته از شرکت‌ها از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اهمیت پیگیری موضوع فوق را دوچندان می‌کند.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه این نشست بر سیاست شفافیت و تسهیلگری حداکثری برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های آسیب‌دیده از کرونا تاکید کرد و گفت: سیاست صندوق، سهولت و شفافیت حداکثری در ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناور آسیب‌دیده از ویروس کرونا است.

رضا قربانی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان آسیب‌دیده از کرونا از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های خلاق و فناور از طریق معرفی پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری از تسهیلات استفاده می‌کنند. این تسهیلات تنها شرکت‌هایی را که از شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند، پوشش می‌دهد و به مشکلات دیگر شرکت‌ها مربوط نمی‌شود.

وی در پایان، مرجع اعتبارسنجی و تعیین نوع تضمین شرکت‌های فناور و خلاق برای دریافت تسهیلات کرونایی را صندوق‌های پژوهش و فناوری و پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد.
ساعت ۱۰- ۹۹/۰۴/۱۵

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

منبع خبر

پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس یک پارک علم و فناوری در شهر تهران می باشد

    نظرات