کارگروه گردشگری الکترونیکی در اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی راه‌اندازی می‌شود

کارگروه گردشگری الکترونیکی در اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو : پس از اعتراض کسب‌ و‌ کارهای حوزه گردشگری نسبت به راه‌اندازی سامانه «تی نماد» از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هیات عالی مقررات‌زدایی در ششم خرداد سال جاری در نامه‌ای ضمن حذف تی‌نماد و غیرقانونی خواندن آن، اعلام کرد که کسب‌وکارهای گردشگری در بستر فضای مجازی در صورت داشتن مجوز بند ب یا عقد قرارداد با شرکتی که این مجوز را دارد، می‌توانند از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی پروانه کسب دریافت کنند و به فعالیت خود ادامه دهند.

 

 

به گفته الفت نسب، اکنون اتاق اصناف ایران اتحادیه را موظف به برنامه‌ریزی و تدوین آئین‌نامه ضوابط داخلی برای این رسته کرده است. عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در رابطه با علت تاخیر زمانی از خرداد ماه تا کنون در خصوص شکل‌گیری یک سازوکار مشخص برای سایت‌های گردشگری به دیجیاتو گفت:‌ «پس از اینکه در خرداد ماه نامه‌ی هیات مقررات‌زدایی آمد، ما صبر کردیم تا تعداد کسب‌وکارهایی که می‌خواهند از ما مجوز دریافت کنند افزایش پیدا کند و سپس کارگروه را تشکیل دهیم. امروز حدود ۳۰ مجوز صادر شده و بر اساس درخواستی که کسب‌وکارها داشته‌اند و همچنین خواسته‌ی اتاق اصناف، باید ورود کنیم و آیین نامه رسته را با همکاری فعالین این حوزه بنویسیم.»

الفت‌نسب همچنین خبر می‌دهد که اولین جلسه این کارگروه حدوداً ۱۰ روز دیگر تشکیل می‌شود تا دبیر کارگروه توسط اعضا انتخاب شود. او همچنین پیش‌بینی می‌کند که با همکاری خود شرکت‌ها، آیین‌نامه تا دو ماه دیگر برای ارسال به مراجع بالاتر آماده خواهد شد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که نقش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این میان چه خواهد بود،‌ گفت: «قطعاً از نظرات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان متولی حوزه گردشگری در کشور استفاده خواهیم کرد تا کارها را به شکل تعاملی انجام دهیم. نظر دولت و هیات مقررات‌زدایی این بوده که مجوز اضافی ایجاد نشود اما قطعاً متولی گردشگری در کشور سازمان میراث فرهنگی است و ما این مسئله را قبول داریم.» همه این موارد در حالی است که در دی ماه، چندین سایت که خدمات گردشگری و اقامت‌گاه‌های غیرهتلی ارائه می‌دادند از سوی سازمان میراث فرهنگی به فیلترینگ تهدید شدند. الفت‌نسب در خصوص سرانجام این مسئله به دیجیاتو می‌گوید:
«موضوع تهدید تلفنی، مربوط به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی بود که خوش‌بختانه با موضع‌گیری به موقع معاونت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، حل شد. تصور می‌کنم با تعاملی که در این کارگروه به دنبالش هستیم، این مشکلات حل و فصل شود. ما امیدواریم دولت و سازمان میراث فرهنگی به دنبال تسهیل شرایط برای به وجود آمدن کسب‌وکارهای آنلاین در حوزه گردشگری باشد، چراکه این کسب‌وکارها باعث فعال‌تر شدن اکوسیستم گردشگری در کل کشور و همچنین ورود مسافرین خارجی به داخل کشور خواهد شد.»
کسب‌وکارهای گردشگری در صورت تمایل به عضویت در این کارگروه فرصت دارند درخواست رسمی خود را تا ۱۵ بهمن ماه به آدرس ایمیل info@ecunion.ir و یا شماره تماس 02188285518 ارسال نمایند.  

    نظرات