شفافیت و پاسخگویی همراه با صداقت، ارزش های اصلی مجموعه ستادی پارک یزد

شفافیت و پاسخگویی همراه با صداقت، ارزش های اصلی مجموعه ستادی پارک یزد

محمدمهدی لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد روز شنبه ۱۴ تیر ۹۹ در یک نشست آنلاین با مدیران عامل شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در نه ماه اخیر، در جریان دغدغه ها و مشکلات شرکت ها قرار گرفته و پاسخگوی سوالات آن ها شد.
لطفی گفت: امیدواریم بتوانیم هر سه ماه یکبار چنین جلساتی را برگزار کنیم تا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در پارک، در جریان مشکلات و مسائل شرکتها باشیم.
وی با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور و به تبع آن مشکلات پارک در سال های اخیر، گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده در آخرین روزهای سال ۹۸ توانستیم شرایط مالی را سامان دهیم و در سال جدید رشد خوبی در بودجه برای پارک را تجربه کنیم.
لطفی در خصوص اراضی طرح جامع با بیان اینکه اخذ پروانه و تامین زیرساخت‌های آب و برق و گاز و تسهیلات ساخت و ساز در سطح استانی و ملی در حال بررسی است، گفت: امیدواریم بتوانیم تا یک ماه آینده واگذاری زمین ها به شرکت‌ها را انجام دهیم تا بتوانند کار خود را آغاز کنند.
رئیس پارک علم و فناوری یزد، پهنه فناوری اقبال و کارخانه نوآوری را از دیگر پروژه های در دست اقدام پارک عنوان کرد و گفت: زمین کارخانه نوآوری به پارک واگذار شده و سازمان منطقه ویژه را به عنوان توسعه دهنده آن انتخاب کردیم. همچنین در حال مذاکره برای الحاق فضای مجاور متعلق به کارخانه اقبال به وسعت ۶ هزار متر هستیم که قرار است پس از بهسازی در اختیار شرکت ها قرار گیرد.
وی افزود: فاز آخر ساخت ساختمانی که در جنب پارکینگ واقع شده به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد که با انتخاب پیمانکار و شروع دوباره کار تا آخر سال به بهره برداری خواهد رسید.
لطفی با اشاره به حمایت هایی مانند تعویق سررسید چک های اجاره، بخشودگی اجاره بها فروردین ماه و عدم افزایش اجاره بها در سال جدید همزمان با شیوع ویروس کرونا برای شرکت ها، گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان یزد اعتبارات خوبی را از صندوق نوآوری شکوفایی اخذ کرده و در پایان سال ۹۸ به شرکت‌هایی که محصولی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا داشتند در حدود ۹ میلیارد تسهیلات اعطا کرده است و حدود ۱۰ میلیارد دیگر هم در حال کارسازی برای اعطای تسهیلات کم بهره به شرکتهای آسیب دیده از کروناست.
رئیس پارک علم و فناوری یزد، با اشاره به ارزیابی موسسات فناور با هدف عارضه یابی مسائل و مشکلات شرکتها، گفت: پس از عارضه یابی، خدمات مناسبی در ۴۲ سرفصل طراحی و با ارتقای کمی و کیفی کارگزاران و هدایت منابع مالی پارک به صورت بلاعوض، اعتباری و تسهیلات به شرکتها ارائه می شود.
وی با بیان اینکه یکی از مباحث جدید مهم این است که شرکت‌ها بتوانند بدون حضور در پارک از مزایای آن بهره مند شوند، گفت: امیدواریم به زودی مجوز پهنه علم و فناوری اقبال در اطراف پارک در اختیار ما قرار گرفته و برخی از شرکت‌ها بتوانند در این فضا نیز استقرار یابند‌.
رئیس پارک با اشاره به راه اندازی شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک فاوا، اظهار داشت: این شبکه برای توسعه و تجاری‌سازی ایده‌ها برنامه های خوبی داشته و طی فراخوانی به شرکت های دارای محصول در حوزه آی سی تی خواهان دریافت طرحها از هفتم تا ۳۱ تیر ماه شده است.
وی سیاست اصلی پارک را توجه به شرکت ها و مطرح کردن فعالیت های آنان عنوان کرد و گفت: در حوزه روابط عمومی هدف ما توجه بیشتر به فعالیت شرکت های پارک و رسانه ای کردن این فعالیت ها در سطح ملی و استانی است و روابط عمومی به عنوان یک گروه قابل توجه از خدمات در حال ارائه به شرکتهاست.
در ادامه لطفی برخی از برنامه های آینده پارک علم و فناوری یزد را برشمرد و گفت: تسری سرمایه گذاری خطر پذیر به شرکت های مرحله رشد، استمرار و تقویت خدمات و سیستم کارگزاری پارک، تقویت و توسعه مراکز توسعه فناوری، حضور شرکت‌ها در بورس، راه اندازی مراکز نوآوری حوزه صنعت و سهیم کردن شرکت های بزرگ و رشد یافته در ماموریتهای پارک، برنامه های حوزه فناوری پارک است که امیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم به آن ها دست پیدا کنیم.
وی افزود: الکترونیکی کردن فرآیندها و راه اندازی دفتر پارک علم و فناوری یزد در ناحیه نوآوری شریف تهران برای انجام فعالیت های شرکت های پارک، از جمله برنامه های آینده پارک در حوزه پشتیبانی است
گفتنی است، در ادامه نشست مدیران عامل شرکت های مستقر در پارک مسائل و مشکلات و سوالات خود را با رئیس پارک علم وفناوری یزد مطرح نموده و لطفی به تمام سوالات پاسخ داد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات