چگونه با همکاران بهتر ارتباط برقرار کنیم؟

هرچند ارتباط غیرکلامی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد اما اهمیتی در حد مدل کلامی دارد و استفاده اشتباه آن پیام مخربی را به همکاران منتقل می‌کند. مزیت این روش در این است که می‌توانید به خوبی روی پیام فکر کرده و سپس آن را برای طرف مقابل ارسال کنید. : توجه به سخنان طرف مقابل نشان دهنده اهمیتی است که برای نقطه نظرات و دیدگاه‌های همکارتان قائل هستید. : نگاه کردن به اطراف، سقف یا زمین زمانی که طرف مقابل در حال صحبت است، این پیام را به وی می‌دهد که شما یا علاقه‌ای به ادامه مکالمه ندارید یا حرف‌های وی برایتان اهمیتی ندارد. برای برقراری ارتباط موثر باید هر دو نفر دیدگاه‌هایشان را مطرح کرده و با دقت به سخنان طرف مقابل گوش دهند. همانطور که گفتیم اهمیت برقراری ارتباط موثر در دوران کرونا بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. برای مثال برقراری ارتباط چشمی حین تماس تصویری حتی اهمیتی بیش از ملاقات حضوری دارد یا استفاده از لحن ساده و روشن در پیام‌ها کماکان مهم است. یکی از راه‌حل‌های این مساله استفاده از اموجی است، برای مثال اگر قصد شوخی با کسی را دارید حتما از اموجی خنده استفاده کنید چرا که طرف مقابل ممکن است متوجه نیت شما نشده و آنرا جدی برداشت نکند. ارتباطات روی تمام افراد شامل کارمندان، مدیران و به صورت کلی کسب و کار تاثیر گذاشته و بنابر دلایل زیر اهمیت دارد: ارتباط موثر برای حل اختلافات میان کارکنان در یک کسب و کار ضروری است. معمولا تقویت روحیه افزایش بهره‌وری را در پی دارد که ویژگی مطلوبی برای کسب و کارها محسوب می‌شود. ارتباط موثر میان تمام کارکنان درون یک کسب و کار و همچنین با مشتریان در خارج از محل کار، از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث پیشرفت و رونق آن می‌شود.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

منبع خبر

دیجیاتو

دیجیاتو

جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

    نظرات