ثبت شاهکاری بزرگ در تقویم مدیریت شهری...

ثبت شاهکاری بزرگ در تقویم مدیریت شهری...

ثبت شاهکاری بزرگ در تقویم مدیریت شهری منطقه ۱۹

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز،مجتمع تجاری توحید در منطقه ۱۹ به منظور تامین امنیت جانی شهروندان، رفع  مخاطرات احتمالی وگره ترافیکی تخریب شد.علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به قرار داشتن پاساژ توحید در مجاورت بازار بزرگ احسانی و طرح تعریض خیابان شکوفه گفت: با تخریب این پاساژ ضمن تسریع در بازگشایی این معبر بعد از ۳۰ سال انتظار، از وقوع اتفاقات مشابه همچون ساختمان پلاسکو و کلینیک سینا اطهر که منجر به جان باختن تعدادی از همشهریانمان شد، پیشگیری شده است.

شهردار منطقه افزود: از آنجاییکه تعدادی از کسبه این مجتمع تجاری دارای حق سرقفلی بوده اند، بنابراین برای انجام و تحقق موضوع فوق سعی کردیم طی برگزاری جلسات مشترک به توافقات لازم طی هماهنگی با سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران و اخذ مصوبه در راستای جذب سرمایه گذار و انجام توافقات بهره مندی از واحدهای نوسازی شده بعد از تخریب مجتمع تجاری برسیم که جا دارد در این راستا از آن دسته از کسبه ای که با شهرداری منطقه همکاری داشته اند تشکر و قدردانی کنیم.

توکلی به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها درخصوص رفع خطر از ساختمان های واقع در معابر عمومی اشاره و تصریح کرد: در همین راستا کمیته رفع خطر تشکیل و رای بر تخریب ساختمان صادر شد.

به گفته او طی مکاتبات و گزارشات اعلام شده از سوی دستگاه های مسئول و نظارتی، سازمان های مدیریت بحران و آتش نشانی شهرداری تهران و همچنین موسسه ژئوتکنیک و مهندسین مشاور درخصوص مخاطرات مجتمع تجاری توحید، این مکان فاقد ایمنی و خطر آفرین بود و به دلیل داشتن قدمت زیاد و احتمال ریزش امکان بازسازی به هیچ عنوان وجود نداشت.

در همین راستا باتوجه به رای کمیته رفع خطر مبنی بر تخریب مجموعه و با توجه به مستندات مذکور، منطقه اقدام به اخذ مصوبه شورای تامین شهرستان تهران و موافقت آن نهاد با اجرای رای کمیته رفع خطر و متعاقباً اخذ دستور قضایی از دادسرای ناحیه ۳۷ تهران کرد.

از سوی دیگر فرماندهی انتظامی پلیس راهور فاتب نیز طی مکاتبه با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تقاضای تخریب این مجتمع تجاری را به دلیل گره های ترافیکی ایجاد شده در محدوده داشته است.

شهردار منطقه با اشاره به صدور سه مرحله اخطار به کسبه مجموعه از بهمن ماه سال گذشته اظهار کرد: با تخریب و نوسازی مجتمع تجاریتوحید ضمن بازگشایی خیابان شکوفه و تسهیل تردد شهروندان بویژه خودروهای امدادی، امنیت جانی کسبه، مراجعین و شهروندان نیز تامین شد.

او در پایان ضمن تشکر از حضور فعال عوامل شهرداری این منطقه و نیروهای یگان حفاظت مرکز در اجرای رای تخریب مجتمع تجاری توحید یادآور شد: این پاساژ بعد از سال ها انتظار سرانجام بامداد روز پنجشنبه ۱۹ تیر تخریب و مسیر برای تردد خودروها باز شد.

منبع : روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹،

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات