بازدید فرمانده سپاه الغدیر از پارک علم و فناوری یزد

بازدید فرمانده سپاه الغدیر از پارک علم و فناوری یزد

پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد و هیئت همراه روز یکشنبه ۲۲ تیر ۹۹ از پارک علم و فناوری یزد بازدید کردند.
در نشستی که در حاشیه این بازدید و با حضور هیات رئیسه پارک برگزار شد، ابتدا گزارشی از فعالیت های پارک یزد ارائه شد سپس محمدمهدی لطفی، رئیس پارک، با اشاره به اهمیت وجود نخبگان با توجه به شرایط موجود در کشور، گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور با وجود اثرات مخرب آن جایگاه و اهمیت نخبگان و شرکتهای دانش بنیان را بیش از پیش نشان داد.
وی با بیان اینکه از مجموع ۹۰۰۰ شرکت که در پارک های علم و فناوری کشور فعالیت می‌کند حدود ۵۰۰ شرکت به صورت مستقیم در مبارزه با این ویروس محصول تولید کردند، گفت: شرکت های پارک علم و فناوری یزد نیز با وجود مشکلات فراوان، در حوزه های مختلف اعم از تولید محصولات بهداشتی، دستگاههای ضدعفونی، کیت تشخیص، دستگاه تب سنج و … فعالیت داشتند که این مساله نشان دهنده اهمیت سرمایه گذاری در پارک های علم و فناوری است.
لطفی با تاکید بر گسترش شبکه پارکها به صنعت و دانشگاه، گفت: کمبود زیرساخت های فضا با توجه به نیازهای شرکت ها،
عدم انسجام قوانین مرتبط با شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک ها و مشکلات مربوط به بودجه پارک ها از مشکلات عدیده پارک ها در کشور و استان یزد است.
در ادامه، گزارشی از روند پیشرفت طرح جامع پارک یزد و مشکلات آن ارائه شد. همچنین شکوهی معاون فناوری و نوآوری پارک با بیان سابقه دیرینه ارتباط پارک یزد و سپاه الغدیر، گفت: حاصل این ارتباط چند شرکت فعال در حوزه دفاعی بود که متاسفانه این ارتباط در حال حاضر کمرنگ شده و امیدواریم با تقویت دوباره آن، شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه ها منتفع شوند.
در ادامه نیز مدیران عامل شرکت های مدیسا پلیمر و پردیس پژوهش فناوران، گزارشی از فعالیت شرکت های خود ارائه نمودند.
پورشمسی نیز با بیان اینکه تفکر مهم ترین ویژگی و برتری انسان نسبت به سایر موجودات است، گفت: مجموعه سپاه در حوزه های اندیشه، تفکر، فرهنگ، تمدن و سبک زندگی خدمت رسانی نموده و از این جهت با مجموعه پارک علم و فناوری یزد در یک راستا فعالیت می کند‌.
وی ضمن ابراز خرسندی از ظرفیت علمی و فناوری موجود در استان یزد، گفت: خوشبختانه ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های بسیار خوبی در پارک یزد ایجاد شده که می تواند بسیاری از ناهمگونی های حوزه صنعت، مهاجرت، اجتماعی و فرهنگی استان را حل کند.
وی افزود: سپاه می تواند در گفتمان سازی و اطلاع رسانی این جریان و ظرفیتی که در پارک موجود است و ارتباط با ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و معدنی کشور کمک کند.
گفتنی است؛ در ادامه پورشمسی و هیات همراه از شرکتهای سافا، یگانه پارسه و طیف زمین بازدید کردند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات