حساب کاربری Instagram من هک شد چه باید بکنم؟

حساب کاربری Instagram من هک شد چه باید بکنم؟


فهرست

روش های بازگردانی حساب اینستاگرام با ایمیل

بازگردانی حساب اینستاگرام با شماره تلفن

اکانت هک شده خود را چگونه برگردانیم؟

چطور جلوی هک اینستاگرام را بگیریم؟

اینستاگرام یکی از جذاب‌ترین شبکه‌های اجتماعی با میلیون‌ها کاربر در کل جهان است. باوجود اینکه این شبکه اجتماعی همه تلاشش را برای حفظ اطلاعات کاربران می‌کند؛ اما مانند سایر وب سایت‌ها و اپلیکیشن­ها از دست هکرها در امان نیست! ممکن است یک روز نتوانید به‌هیچ‌عنوان وارد اکانت اینستاگرام‌تان شویدو حس کنید فرد دیگری مدیریت صفحه‌تان را در دست گرفته است. در این زمان به‌احتمال‌زیاد حساب‌تان در دست یک هکر است و امکان سو استفاده از اطلاعات‌تان وجود دارد. اگر صفحه اینستاگرامی که دارید برای کسب و کارتان راه‌اندازی کرده‌اید و زحمت زیادی برای رشدش کشیده‌اید، این هک‌ها می‌تواند برایتان گران تمام شود؛ بنابراین باید حواس‌تان باشد که در کنار برند سازی شخصی در اینستاگرام و افزایش فالوور در اینستاگرام از اطلاعات حساب کاربری‌تان هم در برابر هکرها هم محافظت کنید.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم از اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری  داده‌های شخصی خود استفاده می‌کنند، بنابراین هیچ جای تعجبی نیست که هکرهای بسیاری علاقه‌مند به کنترل حساب‌های کاربری افراد مختلف در اینستاگرام  باشند .

اگر متوجه عکس‌های تصادفی‌ای شده‌اید که در حساب شما ظاهر می‌شوند، یا افراد جدید و  ناشناخته را می‌بینیدکه شما همه آن‌ها را به‌طور ناگهانی دنبال می‌کنید، احتمال دهید که حساب شما هک شده است. در برخی موارد نیز شاهد آن هستیم که کاربر نمی‌تواند وارد حساب کاربری خود شود .

برای جلوگیری از هک شدن، ابتدا در حساب ایمیل خود جستجو کرده و کلمه عبور و گذرواژه‌ مربوط به کارت‌های اعتباری، بانک و شبکه‌های اجتماعی خود را پاک کنید. با حذف هرگونه اطلاعات خصوصی که شما را در معرض خطر و سرقت هویت قرار می‌دهد ، از خطر هک شدن ایمن خواهید ماند؛ بنابراین اگر هکرها inbox شما را  هک کنند چیزی که به دنبال آن هستند را پیدا نخواهند کرد و از اطلاعات شما محافظت خواهد شد.

روش‌های بازگردانی حساب اینستاگرام با ایمیل

با مدیریت ایمیل خود، می‌توانید از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنید.درصورتی‌که حساب کاربری شده هک شده و نمی‌توانید به‌حساب Instagram خود وارد شوید؛ اما هنوز به‌حساب ایمیل مرتبط با آن، دسترسی دارید، رمز ورود Instagram را بازنشانی کنید.

روی صفحه Forgot" " (فراموش کردن)  کلیک کنید.

سپس آدرس ایمیل خود را برای راه‌اندازی مجدد گذرواژه وارد کنید .

شما همچنین می‌توانید رمز ورود خود را با استفاده از برنامه Instagram تغییر دهید. وارد اینستاگرام شوید  و روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک کنید .

سپس روی نماد تنظیمات در صفحه‌ای که ظاهر می‌شود کلیک کنید و گزینه Change Password را انتخاب کنید .

رمز عبور سخت را که مطابق با این دستورالعمل‌ها است انتخاب کنید:

رمزعبوربهتر است حداقل ۶ کاراکتر به بالا باشد؛که شامل حروف کوچک، حروف بزرگ و یک رقم است. برای امنیت بیشتر، یک کاراکتر خاص مانند علامت تعجب یا علامت سوال به آن اضافه کنید.

بازگردانی حساب اینستاگرام با شماره تلفن

اگر حساب اینستاگرامتان هک شده و نمی‌توانید وارد آن شوید، با کمک دکمه My login info isn’t working می‌توانید آن را برگردانید. با زدن این دکمه یک پنجره به شما نمایش داده می‌شود که اطلاعات ایمیل یا شماره تماستان را می‌خواهد. با وارد کردن شماره تلفنتان یک کد شش‌رقمی برایتان ارسال می‌شود. این کد رادر قسمت مشخص‌شده وارد کنید و سپس روی گزینه کانفرم بزنید. بعدازآن می‌توانید وارد حساب اینستاگرامتان شوید.

اکانت هک شده خود را چگونه برگردانیم؟

اگر حساب کاربری‌تان هک شد، نگران نباشید. چرا که با چند روش می‌توانید اکانت خود را برگردانید. برای شروع وارد بخش «Login» اینستاگرام شوید .

سپس گزینه «Get help singing in» را انتخاب کنید.

در مرحله بعد کلید « Use Username or Email » را انتخاب و با ورود به منو اطلاعات حساب کاربری خود را وارد نمایید.

سپس روی  کلید آبی‌رنگ «فلش» بزنید تا به صفحه بعدی وارد شوید که در بالای آن عکس پروفایل اکانت­تان به نمایش درآمده است، گزینه « Don’t have access to any of these» را انتخاب کنید

با ورود به صفحه تازه، اینستاگرام از شما ایمیلی که اکانت خود را با آن ثبت کرده‌ایدمی‌خواهد و در ادامه چند سوال مرتبط را مطرح می‌کند. به سوالات پاسخ دهید و در آخر گزینه «Submit Request» را انتخاب کنید .

اگر ایمیل شما با ایمیلی که روی حساب کاربری فعال است، یکی باشد، اینستاگرام ایمیلی برایتان ارسال خواهد کرد که از طریق آن می‌توانید اطلاعات حساب کاربری خود را از نو تعریف کرده و دوباره به آن دسترسی پیدا کنید .

چطور جلوی هک اینستاگرام را بگیریم؟

بعدازاین که حساب هک شده اینستاگرام را برگرداندید، باید به فکر راهی باشید که دوباره این مشکل برایتان پیش نیاید.در ادامه روش‌های پیشگیری از هک اینستاگرام را برایتان آورده‌ایم. حتی اگر تابه‌حال حسابتان هک نشده هم دانستن این نکته‌ها برایتان ضروری است.

  • لغو تمام دسترسی‌های سوم شخص ( third-party app access )
  • فعال کردن احراز هویت دومرحله‌ای
  • استفاده از یک آنتی‌ویروس خوب و آپدیت شده
  • به اشتراک نگذاشتن گذرواژه اینستاگرام با دیگران
  • انتخاب رمز عبور قوی
  • خارج شدن از حساب اینستاگرام موقع استفاده از سیستم‌های اشتراکی (چون ممکن است افراد دیگری به‌حساب شما دسترسی داشته باشند).

و در نهایت...

با این گفته‌ها حتما متوجه شده‌اید که اگر رمز عبور قوی داشته باشید و ایمیل مناسبی را برای اکانت اینستاگرامتان انتخاب کرده باشید، احتمال دسترسی به آن کم است و هکرها به‌راحتی نمی‌توانند به صفحه شما دسترسی داشته باشند. البته همیشه باید حواستان باشد که اینستاگرام را روی رایانه‌های اشتراکی استفاده نکنید یا این گه گوشی، ایمیل و رمز عبورتان را در اختیار کسی قرار ندهید، چون ممکن است اکانت شما هک شود و ایمیل و شماره تلفن دیگری را به‌جای شماره تلفن و ایمیل شما در اینستاگرام وارد کنند. در این حالت پس گرفتن اکانت اینستاگرام سخت می‌شود. اگر اکانت شما هک شده، باید از متخصصین این کار برای برگرداندن آن کمک بگیرید. تیم حرفه‌ای راز کنارتان است تا اطلاعاتی که ازدست‌رفته را به شما برگردانند.

مطالب مرتبط:

ترفندهای افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی را یاد بگیرید هشتگ و بهترین استراتژی استفاده از آن در اینستاگرام چند روش کاربردی در اینستاگرام

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات