در دیدار مسئول ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری کردستان و رییس اداره امور طرح‌های خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان عنوان شد؛ پارک علم و فناوری کردستان در راستای تعامل با تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های استان، تمامی تلاش خود را در حوزه اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی به کار خواهد بست.

در دیدار مسئول ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری کردستان و رییس اداره امور طرح‌های خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان عنوان شد؛ پارک علم و فناوری کردستان در راستای تعامل با تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های استان، تمامی تلاش خود را در حوزه اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی به کار خواهد بست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، مسئول ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری با اشاره به اینکه تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید ایجاد اشتغال پایدار باشد، گفت:  پارک علم و فناوری کردستان در راستای تعامل با تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های استان، تمامی تلاش خود را در حوزه اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی به کار خواهد بست. دکتر احسنی در معرفی کوتاهی از خدمات و رسالت‌های پارک‌های علم و فناوری اظهار داشت: سه شاخص اصلی پذیرش ایده در پارک‌ها داشتن یک ایده نوآورانه بر پایه فناوری که منجر به تولید محصول و یا ارزش افزوده گردد، می‌باشد که پس از پذیرش، تجاری‌سازی ایده‌ها با ارائه مشاوره و منتورینگ و سایر خدمات لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی در ادامه با اشاره به بند (ح) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و آئین نامه مصوب جلسه ۱۱ / ۰۳ / ۱۳۹۹ هیئت محترم وزیران گفت: کلیه شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل چهل درصد (۴۰ ٪) از هزینه امور پژوهشی خود را در راستای حل مسائل و مشکلات خود از قبیل توسعه و ارتقای فناوری و نوآوری، دیجیتال مارکتینگ  از طریق دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری به مصرف برسانند. مسئول ارتباط با جامعه پارک در ادامه اظهار داشت: پارک علم و فناوری کردستان با داشتن بیش از ۱۰۰  واحد فناور و شرکت دانش بنیان جهت انجام کلیه فعالیتهای مبنتی بر دانش و فناوری در حوزه های مختلف علمی و تخصصی اعلام همکاری نموده و با برگزاری استارتاپ ویکندهای ایده محور و بر اساس چالشهای موجود در دستگاههای اجرایی در جهت رفع و بهبود اهداف سازمانی دستگاهها اعم از مالی، اقتصادی، بیمه ای، خدماتی، کشاورزی، انرژی، آب و خاک و هوا، مدیریت پسماند، فرهنگی، اجتماعی، کسب و کارهای روستایی، گردشگری و صنایع دستی، غذایی و دارویی، شیمیائی و ... اقدام نماید.

دکتر احسنی در پایان تصریح کرد: حضور نیروهای نخبه، نوآور و فناور و انسان‌های شریف و خدوم در کمیته امداد می‌تواند زمینه ساز همکاری‌های مستمر پارک و کمیته امداد باشد و ما نیز کمک به ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد را نه تنها وظیفه خود بلکه افتخاری برای مجموعه پارک می‌دانیم.

در ادامه جناب آقای حسینی رییس اداره امور طرح‌های خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان کردستان نیز، با اشاره به اینکه کمیته امداد  یکی از نهادهایی که در زمینه ارائه خدمات به محرومان و اقشار ضعیف جامعه تلاش می‌کند، که در سرفصل‌های مختلف و در تمام امورات و نیازهای خانواده‌های تحت حمایت برنامه دارد و خدمت ارائه می‌دهد، گفت: خوشبختانه در حوزه ایجاد مشاغل خرد و خانگی با ایجاد ۱۷۵۰۰۰ شغل در این حوزه، کمیته امداد رتبه برتر را در کشور داراست.  مهندس حسینی یکی دیگر از مهم‌ترین خدمات این نهاد را در بخش اشتغال و خودکفایی نام برد و افزود: حوزه اشتغال این نهاد در زمینه کمک به توانمندی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت از طریق استعداد سنجی، مشاوره شغلی، آموزش رایگان و در نهایت پرداخت تسهیلات اشتغال تا سقف ۸۰ میلیون تومان با توجه به شغل موردنظر اقدام می‌کند.

وی کاریابی برای مددجویان و فرزندان آن‌ها را از دیگر خدمات حوزه اشتغال این نهاد نام برد و تصریح کرد: این کار از طریق ایجاد ارتباط و در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای صاحبان مشاغل و کارفرمایان در قبال به‌کارگیری و استفاده از مددجویان این نهاد به‌عنوان نیروی کار انجام می‌شود. رییس اداره امور طرح‌های خودکفایی کمیته امداد در ادامه افزود: تسهیلات کارفرمایی تسهیلاتی است که سقف فردی این تسهیلات ۵۰ میلیون است و علاوه براینکه وام فردی پرداخت می‌شود تسهیلات کارفرمایی هم داریم و این تسهیلات کارفرمایی به این صورت است که فردی که بنگاهی یا کارگاهی دارد و تحت پوشش کمیته است به ازای به کارگیری مددجوی کمیته امداد تسهیلات در اختیارش قرار می‌گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: این تسهیلات کارفرمایی به این دلیل به افراد اختصاص داده می‌شود تا هم محل کار خود را افزایش دهند و هم مددجویی که امکان ارائه ضامن ندارد به کار مشغول شود. مددجو در این طرح هم بیمه می‌شود و هم حقوق می‌گیرد و اگر این کارگاه در منطقه محروم باشد علاوه بر اینکه تسهیلات در اختیار کارفرما گذاشته میشود حق بیمه مددجو هم دو سال توسط کمیته پرداخت می‌شود و سال سوم هم توسط کارفرما پرداخت می‌شود.

مهندس حسینی در ادامه از دیگر طرح‌های کمیته امداد را راهبری شغلی معرفی کرد و گفت: طرح راهبری شغلی یعنی اینکه از توان بخش خصوصی استفاده کنیم و افراد مشغول در بخش خصوصی با یک مهارت خاص در استان خودشان که دارای کاربرد نیز هستند آموزش لازم رابه مددجو می‌دهند و هدف نهایی در راهبری شغلی این است که محصولی که مددجو تولید میکند از لحاظ بازار فروش مشکلی نداشته باشد و ارزش افزوده برای مددجو داشته باشد. وی افزود: در هر کدام از این مددجو‌ها در کنار راهبر شغلی قرار میگیرند و اصول علمی روز را به کار می‌گیرند و محصول را هم با قیمت مناسب در بازار ارائه می‌کنند.

در پایان جلسه مقرر شد که در آینده نزدیک نمایندگان کمیته امداد امام خمینی با حضور در یک جلسه مجازی با شرکت‌ها و واحدهای فناور خدمات و زمینه‌های مشترک فعالیت کمیته امداد و این شرکت‌ها را بررسی نمایند.

گفتنی است که در این دیدار برزنجی مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان و مهندس عبدی از کمیته امداد امام خمینی کردستان نیز حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات