چرا این فروشگاه آنلاین ایرانی یک برند ملی است؟
در فروشگاه آنلاین دیجیکالا بیش از ۶۰ هزار فروشنده و تولیدکننده ایرانی به ۸۰ میلیون ایرانی خدمت میدهند و این فروشگاه برای نزدیک به ۵ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است. دیجیکالا در سال ۱۳۸۵ با سرمایه اولیه بسیار محدود شروع به کار کرد و امروز پربازدیدترین فروشگاه آنلاین ایران و منطقه است. در این گروه بیش از ۴هزار نفر به طور مستقیم و بیش از ۶۱هزار کسبوکار را در خود جای داده است و به طور متوسط مبلغ هر سفارش در دیجیکالا ۴۹۶ هزار تومان میباشد. در مارکت پلیس دیجیکالا بیش از ۶۰ هزار فروشنده برای عرضه محصولات خود گرد هم آمدهاند و با یکدیگر رقابت میکنند و خریداران میتوانند با بررسی محصولات آنها آنچه نیاز دارند را تهیه کنند. دیجیکالا با توسعه پلتفرم مارکت پلیس خود برای خدمترسانی به فروشندگان باعث شد که بسیاری از تامین کنندگان و تولیدکنندگان، بدون دغدغههای فنی و زیرساختی، کالاهای خود را عرضه کنند و به این ترتیب به پایگاه کاربران دیجیکالا و شبکه گسترده و ملی توزیع دیجیکالا دسترسی داشته باشند. پلتفرم مارکت پلیس دیجیکالا تولیدکننده، صنعتگر، هنرمند و کسبوکار ایرانی را مستقیما به بازاری به وسعت سراسر ایران متصل میکند و تمامی سرویسهای لجستیکی، انبارداری، پرداخت، بسته بندی، بازاریابی، تولید محتوا، بینش بازار و خدمات پس از فروش را به آنها ارایه میدهد. سهم خرده فروشی آنلاین در ایران براساس دادههای بانک مرکزی و حجم معاملات شاپرکی کسبوکارهای اینترنتی حدود ۲ درصد است که به دلیل شیوع کرونا انتظار میرود رشد فزایندهای داشته باشد. یکی از مهمترین اهداف توسعه مراکز توزیع دیجیکالا، دسترسی همه مردم ایران به مزایای خرید آنلاین است. توسعه کسبوکار دیجیکالا و نیز رشد سهم خرده فروشی آنلاین در ایران نوید دهنده فرصتهای شغلی بیشتر در سایر استانهای کشور است. دیجیکالا تا پایان سال ۱۳۹۸ دارای ۳۱ مرکز برای پردازش کالا، توزیع کالا، خدمات پس از فروش و جمعآوری کالای فروشندگان سراسر کشور بود. پلتفرم مارکتپلیس دیجیکالا، تولیدکننده، فروشنده، صنعتگر و هنرمند ایرانی را مستقیما به بازاری به وسعت ایران متصل میکند و تمامی سرویسهای لجستیکی، انبارداری، بستهبندی، تولید محتوا، بازاریابی، بینش بازار و خدمات پس از فروش را به این کسبوکارها ارائه میدهد. در سال ۹۸، هر فروشنده فعال مارکتپلیس بهطور متوسط ماهانه ۳۹ میلیون تومان فروش داشته است. در این روزها دیجیکالا با استخدام نزدیک به دو هزار نیروی جدید، تلاش کرد تا بخشی از سرمایه انسانی که به دلیل شرایط بحرانی شغل خود را از دست داده بودند به بازار کار باز گرداند و همچنین کیفیت ارائه خدمات به مشتریان خود را بهبود بخشد.
متن کامل خبر در سایت نوپانا
نظرات