گسترش روابط پارک علم و فناوری کردستان و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان

گسترش روابط پارک علم و فناوری کردستان و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان

در ابتدای جلسه مهندس گیتی منش مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان ضمن خیر مقدم  اظهار داشت: واحد پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به صورت متمرکز در تهران فعال است و کمیته‌های پژوهشی منطقه نیز نیازمندی‌های خود را از مرکز تامین می‌کنند. می با اشاره به اینکه سیاست شرکت در حوزه پژوهش، نیاز محور است، گفت: در دوران مدیریت جدید همکاری‌ها با مراکز علمی، پژوهشی و فناوری به سمت شناسایی مشکلات و حل آنها با استفاده از دانش موجود در مراکز دانشگاهی، پارک‌ها و سایر مراکز پژوهشی رفته است. وی در پایان جلسه اظهار امیدواری کرد: به عنوان استانی مرزی، شناسایی شرکت‌های دانش بنیان، شناسایی ظرفیت‌های آنها و بهره‌مندی از تجربه و دانش این عزیزان می‌تواند ما را در ارتقای سطح فناوری مبادی‌های مرزی و ارائه خدمات درخور یاری رساند و به همین منظور تعامل نزدیک‌تر و کارشناسی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

در ادامه دکتر احسنی مسئول ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری کردستان ضمن تشکر از تشکیل جلسه، بیان کرد: تشکیل این جلسه و آغاز  همکاری‌های جدی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را به فال نیک می‌گیریم. وی سپس به توضیح مختصری در خصوص شرکت‌ها و حوزه‌های فعالیت آنها پرداخت و عنوان کرد: حضور جوانان نوآور و فناور این نوید را می‌دهد که برخی از مشکلات استان در حوزه فناوری را بتوان توسط همین نخبگان حل کرد. وی سپس به معرفی برخی از شرکتهای دانش بنیان و فعالیت‌ها و دستاوردهای آنها پرداخت و اظهار داشت: تعدادی از این شرکت‌ها صادرات نرم افزاری و سخت افزاری به کشورهای دیگر داشته‌اند که نشان از شایستگی آنها در حل چالش‌ها و نیازهای استان و منطقه می‌باشد. شاید که برگزاری استارتاپ‌های نیاز محور شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بتواند یاریگر شما عزیزان باشد. مسئول ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری تصریح کرد: پس از بحران کرونا نیاز به بهره‌گیری از فناوری و فضای مجازی بیش از پیش احساس شده و فناوری در تمامی ساحت‌های زندگی ما رسوخ کرده است. وی استفاده از فناوری را برای حل بحران‌های آینده الزامی دانست و گفت: تغییرات اقلیمی و زیستی چالش‌های آینده بشر هستند و جز با فناوری نمی‌توان با آنها مقابله کرد که امیدواریم پارک علم و فناوری بتواند در رویارویی با این چالش‌های به جامعه کمک نماید.

گفتنی است که در پایان جلسه مقرر شد که مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پس از احصای نیازهای فناورانه خود، برای حل چالش‌ها و گفتگو در خصوص تامین نیازمندی‌ها از پارک و شرکت‌های مستقر بازدیدی به عمل آورند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات