اقدام شبکه‌ پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در راه اندازی دفاتر انتقال تکنولوژیTTO

اقدام شبکه‌ پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در راه اندازی دفاتر انتقال تکنولوژیTTO

دکتر علی باستی رئیس شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی ( INSTP ) و رئیس پارک علم و فناوری گیلان و دکتر محمود صابری دبیر اجرایی این شبکه به منظور گسترش توانمندی‌ها و همکاری‌های مشترک بین‌المللی جهان اسلام در حوزه علم و فناوری و با هدف تقویت موضع در سطح ملی و بین‌المللی، ضمن حضور در محل پژوهشگاه مواد و انرژی با مسئولین پژوهشگاه گفتگو کردند.

در این نشست که پس از بازدید مجموعه پژوهشگاه و با حضور دکتر علیرضا خاوندی رئیس پژوهشگاه برگزار شد، درخصوص نحوه همکاری‌ها و گسترش توانمندی‌های این مجموعه‌ها در پیشبرد اهداف شبکه‌ پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی ( INSTP )، شبکه نانوفناوری جهان اسلام( INN ) و همچنین شبکه آموزش مجازی جهان اسلام، گفتگو و تبادل نظر نمودند.

از جمله محورهای این گفتگو را می‌توان به ارتباط شبکه دانشمندان جهان اسلام در حوزه نانو و شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری اشاره نمود و تجهیزات و آزمون‌های شبکه نانو فناوری، دوره آموزشی تخصصی در حوزه نانوفناوری و کارگاه‌های آموزش مجازی، برگزاری کنفرانس‌های تخصصی مورد نیاز صنایع، شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی، معرفی به مجموعه‌های خارجی و داخلی از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه از دیگر مواردی بود که در این نشست به آن اشاره شد.

در این دیدار، معاونین اداری، مالی و پشتیبانی، فناوری و پژوهش و تحصیلات تکمیلی، مشاور عالی رئیس و مدیر حوزه ریاست، سرپرست امور بین‌الملل، رئیس دبیرخانه دائمی شبکه نانو فناوری جهان اسلام و مدیر مرکز رشد پژوهشگاه حضور داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه؛ دکتر خاوندی در این نشست ضمن قدردانی از حضور بازدیدکنندگان در پژوهشگاه، اظهار داشت: توانمندی‌های این مجموعه‌ها می‌تواند پتانسیل و ظرفیت خوبی چه در داخل و چه در خارج کشور ایجاد کند و این فرصت مناسبی برای کمک‌های متقابل ما در حوزه علم و فناوری در جهان اسلام می باشد.

دکتر باستی نیز ضمن دعوت مسئولین پژوهشگاه مواد و انرژی برای بازدید از پارک علم و فناوری گیلان، گفت: با توجه به اینکه چند سالی است که پارک علم و فناوری گیلان در برگزاری هفته پژوهش و فناری کشور دخیل است، شاهد فعالیت‌ها و اقدامات خوب پژوهشگاه مواد و انرژی هستیم.

وی با اشاره به اقدام شبکه‌ پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی درخصوص آموزش دانشگاه‌ها و مجموعه‌های پژوهشی و فناوری کشور و راه‌اندازی دفاتر انتقال تکنولوژی TTO ، از برگزاری برنامه‌ای جهت توانمندسازی مدیران مراکز رشد و پارک های علم و فناوری برای کل کشورهای حاشیه دریای خزر خبر داد.

در ادامه دکتر صابری دبیر اجرایی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی، درخصوص موضوعاتی همچون تجاری‌سازی دستاوردهای نانو، تاسیس مراکز رشد تخصصی حوزه نانو، برگزاری دوره مجازی مراکز رشد و گسترش دفاتر توسعه فناوری توضیحاتی را ارائه داد.

در این نشست دکتر نادری سرپرست امور بین‌الملل پژوهشگاه با اشاره به تاریخچه و کلیاتی درمورد ساختار پژوهشگاه، درخصوص همکاری های علمی‌ بین المللی، دستاوردهای شاخص بین المللی، برگزاری کارگاه بین‌المللی نانو فناوری و انرژی‌های تجدیدپذیر، کسب رتبه سوم پژوهشگاه در پایگاه ISC ، نقش اعضای هیات علمی پژوهشگاه در پیشبرد فعالیت‌های بین‌المللی، گذار از فعالیت‌های تبلیغاتی به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری بین المللی، تبادل دانشجویان و تبیین روند فعالیت های بین‌المللی در مجموعه توضیح داد.

دکتر کاظم زاد رئیس دبیرخانه دائمی شبکه نانو فناوری جهان اسلام نیز در این نشست، رسالت‌ و مسئولیت‌ها، ماموریت‌ها و اهداف و نقش این شبکه در ایجاد بستر همکاری با دیگر نهادها را تشریح کرد.

همچنین دکتر قدمیان معاون فناوری پژوهشگاه با اشاره به اقدامات فناورانه این معاونت به مباحثی همچون استراتژی فناورانه پژوهشگاه، بحث زیست بوم نوآوری، فناوری و علمی پژوهشگاه، ارتباط با صنعت پژوهشگاه، بسته های تشویقی اعضای هیات علمی، تجهیز نمایشگاه دائمی دستاوردهای فناورانه پژوهشگاه، بحث تجاری‌سازی و همچنین کارخانه نوآوری در پژوهشگاه پرداخت.

در ادامه دکتر رهگذر مدیر مرکز رشد پژوهشگاه به تعداد واحدهای فناور، وضعیت استقرار شرکت های پیش رشد، رشد و پسا رشد و همچنین فضاهای مورد استفاده این شرکت ها در پژوهشگاه اشاره کرد و درمورد زمینه فعالیت‌ واحدهای فناور، برنامه کاری آینده، مشارکت اعضای هیات علمی و ارائه خدمات تخصصی در زمینه مواد و انرژی توضیح داد.

این بازدید در راستای نشست‌های مجازی با شبکه نانوفناوری جهان اسلام( INN ) مستقر در پژوهشگاه مواد و انرژی و پارک علم و فناوری گیلان بوده که طی آن از ساختمان سبز، نمایشگاه دائمی دستاوردهای فناورانه، محل کارخانه نوآوری، آزمایشگاه‌ها، پایلوت‌ها و کارگاه‌ها پژوهشگاه بازدید و با مسئولین آن واحدها گفتگو کردند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات