در بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان غربی عنوان شد؛
 شرکت های دانش بنیان ظرفیت ویژه برای توسعه آذربایجان غربی دارند

در بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان غربی عنوان شد؛ شرکت های دانش بنیان ظرفیت ویژه برای توسعه آذربایجان غربی دارند

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان و فن آور ظرفیت های ویژه ای برای توسعه استان دارند، گفت: این شرکت ها برای سودآوری و تولید انبوه باید به برند سازی و بازاریابی محصولات از طریق شرکت های متخصص در این زمینه اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی ، محمدمهدی شهریاری به همراه جمعی از مدیران پس از بازدید از پارک علم و فناوری در نشست با شرکت های مستقر در این پارک تصریح کرد: تقویت همکاری دانشگاه ها با این مجموعه و نیز بخش خصوصی جهت حمایت از تولیدات و راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در شکوفایی اقتصادی این مجموعه علمی_ اقتصادی بسیار حائز اهمیت است .

وی افزود: دستگاه های اجرائی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فن آور باید محصولات تولیدی این شرکت ها را متناسب با نیاز و فعالیت شان خریداری کنند. شایسته نیست وقتی جوانان این خطه در عرصه علم و اقتصاد دست به تولید محصولات ویژه ای می زنند دستگاه های اجرایی از سایر استانها آن محصول را خریداری کنند .

شهریاری توجه جهاد کشاورزی به ترویج محصولات دانش بنیان برای کشاورزان جهت رهایی از کشت سنتی و افزایش بهره وری را مورد تاکید قرار داد و گفت: بخش خصوصی برای بهره مندی از توان جوانان نخبه می تواند با سرمایه گذاری در صندوق پژوهش و فناوری از توان علمی و فنی آنان در توسعه اقتصادی بهره ببرند .

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ساختمان مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری از پیشرفت خوبی برخودار است تصریح کرد: اعتبارات لازم جهت بهره برداری از این مرکز در هفته دولت را استانداری می پردازد .

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز اشاره به اهمیت حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور، توضیح داد:اولویت مجموعه پارک فناوری استان با توجه به تولیدات شرکت های فعال توجه به نیازهای استان و سرمایه گذاری در آن بخش است.

دکتر علی محمدنیکبخت با بیان اینکه امروزه برخی از محصولات تحریمی کشور در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی تولید می شود، توضیح داد: شرکت های مستقر در مجموعه پارک فناوری با برخی مشکلات اساسی از جمله مسایل گمرکی، مالیاتی، موارد مربوط به پوشش بیمه ای و بازاریابی  رو به رو هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۸ با استقرار فن بازار منطقه ای  و کارگزار فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، توانستیم برخی از این مشکلات را حل کنیم.

در این نشست برخی مدیران شرکت های مستقر در پارک مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که مقام عالی استان دستورات لازم جهت حل آنها را صادر نمود .

در این بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیران کل حوزه و روابط عمومی، تحول اداری و جذب سرمایه گذاری نیز حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

منبع خبر

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

    نظرات