فواید بازاریابی در شبکه های اجتماعی

فواید بازاریابی در شبکه های اجتماعی


تصورکنید بتوانید با ۶ ساعت درهفته، برند و محصولات خود را با صرف کمترین هزینه به بهترین نحو معرفی کنید. این امر جز با تبلیغ در شبکه های اجتماعی محقق نمی گردد! شبکه های اجتماعی در حال حاضر بخش قابل توجهی از استراتژی بازاریابی هر برند و سازمانی را به خود اختصاص داده است. مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار است و هیچ سازمانی این منبع مقرون به صرفه را در تدوین استراتژی بازاریابی خود از دست نخواهد داد.

مشاهده این مساله آسان است که بازاریابی در شبکه های اجتماعی، یک عامل کلیدی برای موفقیت در بازاریابی است و بسیاری از سازمان ها متوجه پتانسیل این پلت فرم برای رشد کسب و کار خود شده اند. با این حال، برخی از این متخصصان مطمئن نیستند که کدام شبکه اجتماعی را بکار بگیرند و نیز ایا تبلیغ در شبکه های اجتماعی بکار گرفته شده اثر بخش است یا خیر.

طبق براورد های انجام شده حدود ۹۶ درصد از سازمان ها از بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند اما ۸۵ درصد از شرکت کنندگان مطمئن نیستند بهترین شبکه کدام است. از این رو برای کمک به درک بهتر این موضوع، در زیر برخی از فواید بازاریابی در شبکه های اجتماعی عنوان گردیده است.

افزایش آگاهی برند

شبکه های اجتماعی یکی از روشهای بازاریابی مقرون به صرفه است که برای انتشار محتوا و در نتیجه دیده شدن کسب و کار مورد استفاده قرارمی گیرد. اجرای استراتژی شبکه های اجتماعی، شناخت برند شما را به شدت افزایش می دهد زیرا شما با مخاطبان گسترده ای ارتباط خواهید داشت. هر پستی که به اشتراک گذاشته خواهد شد به یک شبکه جدید از افراد معرفی می شود که می تواند آنها را به مشتریان بالقوه تبدیل کند و افراد بیشتری در مورد کسب و کار شما آگاهی پیدا کنند. بیش از ۹۱٪ از سازمان هایی که دراین حوزه مدرن سرمایه گذاری کرده اند، ادعا کردند که با صرف تنها چند ساعت در هفته ، میزان آگاهی از برند آنها بطور چشمگیری افزایش یافته است . شکی نیست که با داشتن یک صفحه شبکه اجتماعی، برند شما سود خواهد برد و با استفاده منظم از آن می توانید مخاطبان وسیعی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

بهبود وفاداری مشتری

یکی از اهداف اصلی همه کسب و کارهای در حال توسعه، داشتن مشتری های ثابت و متعهد است که به طور منظم با کسب و کار در ارتباط باشند. شبکه های اجتماعی تنها محدود به معرفی محصولات و فعالیت های تبلیغاتی شما نیستند. مشتریان شبکه های اجتماعی شما را به عنوان یک کانال خدماتی می بینند که می تواند مستقیما با کسب و کارشما ارتباط برقرار کنند.

با بازاریابی در شبکه های اجتماعی شما می توانید کسب و کار خود را به طیف گسترده ای از مصرف کنندگان در سراسر جهان معرفی کنید و خدمات خود را عرضه نمایید .

کمک به برندینگ

رضایت مشتری و وفاداری به آن برند، نقش مهمی را در ایجاد اعتبار بیشتر کسب و کار شما ایفا می کند. همه چیز به ارتباطات، ختم می شود. مشتریانی که راضی باشند، مشتاق به معرفی آن برند و محصول خاص بوده و معمولا به شبکه های اجتماعی مراجعه می کنند تا نظراتشان را بیان کنند. مشتری راضی می تواند با اعلام رضایت خود در شبکه های اجتماعی، خدمات و یا محصولات شما را به بازدید کنندگان جدید معرفی کرده و ارزش و اقتدار برند شما را به دیگران نشان دهد. چنانچه چندین مشتری رضایتمند دارید و آنها در مورد تجربه خرید مثبت خود از محصولات شما صحبت می کنند، در این صورت شما می توانید اجازه دهید که تبلیغات شما توسط مشتریان واقعی که از محصول یا سرویس شما لذت می برند، انجام شود.

مقرون به صرفه

بازاریابی در شبکه های اجتماعی احتمالا بخش مقرون به صرفه ای ازیک استراتژی تبلیغاتی است. درتبلیغات شبکه ای که شما تصمیم می گیرید در آن سرمایه گذاری کنید، هزینه نسبتا کمی در مقایسه با دیگر تاکتیک های بازاریابی پرداخت می کنید. ثبت نام و ایجاد یک پروفایل برای تمام سیستم عامل های شبکه های اجتماعی رایگان است و هرنوع تبلیغی که شما برای رشد شبکه اجتماعی خود تصمیم به سرمایه گذاری در آن را دارید، در مقایسه با سایر روشهای بازاریابی نسبتا کم است. جالب اینست که شما می توانید بازدهی بیشتری از سرمایه گذاری خود در شبکه اجتماعی را مشاهده کنید وهمینطور بودجه بیشتری را برای سایرهزینه های بازاریابی و کسب و کارخود حفظ کنید . در آخر اگر تصمیم بگیرید که از تبلیغات در شبکه های اجتماعی استفاده کنید، فقط با صرف زمان و پول کمی می توانید نرخ تبدیل خود را افزایش داده و بسیار زود پولی که درآن سرمایه گذاری کرده اید را بازگردانید.

بدست آوردن اطلاعات بازار

یکی ازمزایای ارزشمند شبکه های اجتماعی، کسب بینش بازار است. چه راهی بهتر از دانستن افکار و نیازهای مصرف کنندگان خود از طریق صحبت مستقیم با آنها؟ استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار تحقیقاتی مکمل می تواند در کسب اطلاعات و درک این صنعت به شما یاری برساند . همچنین با رصد پروفایل خود در شبکه های اجتماعی مختلف، می توانید لیستی از موضوعات مختلفی که منتشر کرده اید را تهیه، و مشخص کنید کدام موضوع بیش ترین تقاضا را از سوی مصرف کنندگان داشته است.

https://www.bluefountainmedia.com/blog/advantages-of-social-media-marketing/

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    منبع خبر

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

      نظرات