افزایش تعامل و همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با سازمان جهادکشاورزی استان

افزایش تعامل و همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با سازمان جهادکشاورزی استان

جلسه هم اندیشی افزایش تعاملات پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و سازمان جهاد کشاورزی به منظور استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و فناور در جهت توسعه پایدار بخش کشاورزی با حضور رئیس پارک علم و فن‌آوری و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به نقل از جهاد کشاورزی، دکتر علی محمد نیکبخت رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه پارک علم و فناوری محیطی برای کسب و کار است، اظهارکرد: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی فلسفه وجودی خود را بسترسازی برای ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت از طریق علم و فناوری می داند.

دکتر نیکبخت ادامه داد: در این مجموعه  انواع محصولات دانش بنیان تولید می شود که به سایر استان ها صادر می گردد، اما متاسفانه استان  خودمان از پتانسیل فناوران  موجود بی بهره است.

وی اضافه کرد: شرکت های مستقر در پارک علم وفناوری از پتانسیل های بسیار بالایی برخوردارند و می توانند در شتابدهی به توسعه استان مخصوص بخش کشاورزی بسیار موثر باشند.

غلامعلی مرادی  معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز  در این جلسه ، توجه به ترویج محصولات دانش بنیان برای کشاورزان جهت جایگزینی با روش های سنتی  و افزایش بهره وری را مورد تاکید قرار داد و گفت : استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در جهت توسعه پایدار بخش کشاورزی در این زمینه می تواند کار گشا باشد و شرکت های دانش بنیان و فن آور ظرفیت های ویژه ای برای توسعه استان دارند.

مرادی با بیان اینکه ۶ درصد محصولات کشاورزی کشور درآذربایجان غربی تولید می شود، افزود : ما از برگزاری دوره های مهارتی برای ترویج یافته های جدید علمی در بین  بهره برداران بخش کشاورزی با همکاری پارک علم و فناوری استقبال می کنیم .

در این جلسه با اشاره به بهره مندی از پتانسیل های هر دو مجموعه برای ارتقاء واحدهای تولیدی و فناور، بر لزوم برگزاری کارگاه های اموزشی ترویجی فناوری مشترک تاکید شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

منبع خبر

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

    نظرات