توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری در شهرستان بابل

توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری در شهرستان بابل

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران، دکتر علی معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران در دیدار با سردار سعادتی و دکتر کریمی نماینده محترم مردم شریف شهرستان های بابل که با حضور رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی و فرماندار بابل برگزار شد، گفت: شهرستان بابل با دارا بودن دانشگاه صنعتی نوشیروانی و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یکی از قطب‌های علمی شمال کشور می باشد. این شهرستان با دارا بودن ظرفیت های بسیار می توان به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشرو در شکل گیری اکوسیستم نوآوری و فناوری نقش آفرینی کند.

وی به نقش حمایتی مجلس در تدوین قوانین مرتبط با قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: مجلس با تصویب قوانین، می تواند فضای کسب و کارهای دانش بنیان در کشور را توسعه دهد.

دکتر معتمدزادگان با ارائه گزارشی از روند راه اندازی پارک علم و فناوری در استان، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته طی چند سال سعی کردیم تا توزیع مناسبی در زمینه راه اندازی مراکز رشد از غرب تا شرق استان داشته باشیم.

وی با اشاره به استقرار پردیس پارک علم و فناوری در ساری، افزود: مراکز رشد پارک علم و فناوری در شهرهای تنکابن، نوشهر، آمل، سیمرغ و بهشهر ایجاد شد.

دکتر معتمدزادگان با بیان اینکه رشد فناوری در دنیا سبب تغییر وضعیت و استقرار شهرک‌های صنعتی در شهرها شده است، اضافه کرد: این موضوع که در شهرها چه برنامه‌ای برای ایجاد فضای فیزیکی مناسب وجود دارد به برنامه ریزی شهری مرتبط می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان بیان کرد: در حال حاضر به صورت تخصصی بر روی رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فناور کار می‌کنیم به طوری که پلتفرم مرکز ساری قابل الگوبرداری برای ایجاد پردیس پارک علم و فناوری  با کمک خیرین در شهرستان بابل است. شهرستان بابل همچنین ظرفیت ایجاد ناحیه نوآوری را دارا می باشد.

وی به راه اندازی شبکه نوآوری و فناوری و ارائه خدمات آنلاین در پارک علم و فناوری مازندران اشاره کرد و گفت:در ماه‌های نخست شیوع ویروس کرونا یکی از شرکت‌های دانش بنیان در اقدامی تحسین براگیز بخش زیادی از مواد ضدعفونی کننده استان را تولید کرد که مورد اقبال مسئولان کشوری و استانی قرار گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان توانمندی و ظرفیت بالای برخی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری، افزود: شرکت های از یک اتاق در پارک مازندران شروع به کار کردند، اکنون محصولات شرکت را به دیگر کشور ها صادر می کنند

دکتر معتمدزادگان با اشاره به اینکه براساس قانون استقرار شرکت های دانش بنیان در واحد مسکونی مجاز است، ادامه داد: این قانون در استان‌های بزرگ مانند تهران و اصفهان به اجرا درآمده، اما در مازندران برای اجرا منع قانونی داریم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه مراکز زیر نظر این نهاد با فعالیت آموزش و پژوهشی که شامل ماده صد نیستند،شناخته می‌شوند، افزود: انتظار می رود شهرداری‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند. لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

منبع خبر

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

    نظرات