انعقاد تفاهم نامه همکاری میان پارک علم و فناوری خوزستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان پارک علم و فناوری خوزستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان

در نشست شورای مهارت استان خوزستان که به ریاست دکتر شریعتی برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مشترک میان پارک علم و فناوری خوزستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خوزستان، دومین جلسه شورای مهارت استان یکشنبه شب مورخ  ۹۹/۵/۵ در سرسرای استانداری برگزار شد. غلامرضا شریعتی استاندار محترم در این نشست اظهار داشت: در استان سرمایه گذاری بسیاری در بخش های مختلف صورت می گیرد اما به دلیل نبود و یا کمبود نیروی کار ماهر در خوزستان برای پروژه‌های مهم و بزرگ، سرمایه گذاران نیروی کار خود را از سایر استان‌ها جذب میکنند.

وی همچنین با بیان اینکه باید دیدگاه‌ها نسبت به مقوله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان تغییر کند گفت: در دنیای امروز تنها داشتن مدرک کافی نیست بلکه حرفه و مهارت برای فعالیت در بازار کار بسیار مهم است لذا آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و دبیرستان‌های کار و دانش و هنرستان ها می توانند جایگاه بسیار مهمی در این نقش ایفا کنند.

استاندار خوزستان به ظرفیت مراکز فنی و حرفه ای استان اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر چندین میلیارد ریال برای تاسیس آموزشکده های فنی و حرفه ای هزینه کردیم و دانشجویان خوبی در این مراکز تربیت شدندکه می‌توان از وجود آنها استفاده کرد. وی همچنین افزود:  پارک علم و فناوری خوزستان و مراکز رشد دانشگاه ها در زمینه مهارت آموزی گام های بسیار خوبی برداشته اند که در آینده منجر به رشد و شکوفایی این حوزه خواهد شد.

در پایان این جلسه عبدالنبی سواعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن تشکر و قدردانی از دکتر کاظمی‌نژاد جهت پیگیری و همکاری ایشان در ایجاد مرکز رشد آموزش فنی و حرفه ای گفت: این اولین مرکز رشد در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای کشور است که با همکاری پارک علم و فناوری استان در کشور ایجاد می شود.

در این جلسه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تفاهم نامه همکاری دیگری نیز با قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح خوزستان منعقد کرد.




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

    نظرات