در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی صورت گرفت؛
تولید سامانه ضدسرمازدگی

در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی صورت گرفت؛ تولید سامانه ضدسرمازدگی

شرکت نفیس تدبیر هوشمند مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی توانسته برای نخستین بار در کشور سامانه ضدسرمازدگی را تولید و روانه بازار هدف کند و استان را در زمره تولیدگنندگان جهانی این محصول قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی ، دکترجمیل عباس نژاد مدیرعامل شرکت نفیس تدبیر هوشمند با بیان اینکه این شرکت سالانه توانایی تولید یک‌هزار دستگاه ضدسرمازدگی را دارد، گفت: این دستگاه ها در مدل‌های ملخی چهار، هشت و دوازده هکتاری، مدل سیار چهار هکتاری، مدل جت فن و مدل جاهک معکوس که در نوع خود منحصربفرد هستند تولید می شود.
وی افزود: هر دستگاه تولید این محصول بسته به مساحت تحت پوشش خود از ۶۲۰ میلیون ریال تا ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال قیمت دارد.
مدیرعامل شرکت نفیس تدبیر هوشمند با اشاره به قیمت مشابه خارجی این محصول گفت: یکی از مدل‌های سامانه ضدسرمازدگی تولید این شرکت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال قیمت دارد در حالی که قیمت مشابه خارجی آن حدود ۱۰ میلیارد ریال است.
دکترعباس نژاد با اشاره به میزان اشتغال‌زایی این شرکت، بیان کرد: شرکت "نفیس تدبیر هوشمند" توانسته برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی کند.
وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی این محصول در بازارهای پنج استان آذربایجان‌شرقی، سمنان، کرمان، اصفهان و آذربایجان‌غربی عرضه شده است، اظهار داشت: ۱۲ استان دیگر که بیشتر در معرض سرمازدگی محصول کشاورزی قرار دارد، برای خرید این محصول تولیدی درخواست داده اند.
این مخترع و مدیرعامل شرکت دانش بنیان، تاکید کرد: کشورهای همسایه نیز خواهان خرید این محصول تولیدی هستند که هنوز زمینه صادرات این محصول فراهم نشده و این امر نیازمند طی مراحل اداری و قانونی است.
شرکت "نفیس تدبیر هوشمند" از سال ۱۳۹۴ محصول خود را تولید می‌کند و در سال ۱۳۹۶ در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی مستقر شد و در سال ۱۳۹۷ به عنوان صنایع پیشرفته کشور و در سال ۱۳۹۸ به عنوان شرکت دانش‌بنیان شناخته شده است.
گفتنی است این شرکت تنها واحد تولید کننده فناور در کشور می باشد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

منبع خبر

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

    نظرات