اولین وبینار از مجموعه وبینارهای دیجیتال مارکتینگ پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد

اولین وبینار از مجموعه وبینارهای دیجیتال مارکتینگ پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، اولین وبینار از مجموعه وبینارهای دیجیتال مارکتینگ پارک علم و فناوری کردستان با تدریس محمد شهپری مدیر دیجیتال مارکتینگ ایران سرور و گرین وب با حضور بیش از ۹۰ نفر برگزار شد. در ابتدای این وبینار محمد شهپری گفت: بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند. وی در ادامه با مقایسه بازاریابی سنتی در مقابل دیجیتال مارکتینگ اظهار داشت: در مقایسه به بازاریابی سنتی، دیجیتال مارکتینگ بسیار کم هزینه است. از دیگر مزیت‌های این نوع بازاریابی، این است که روش‌های فروش قابل اندازه‌گیری است، هدف گیری مخاطب دقیق است، تاثیر ماندگاری دارد و آسیب کمتری برای محیط زیست دارد. این متخصص حوزه دیجیتال مارکتینگ با برشمردن برخی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ عنوان کرد: اهداف دیجیتال مارکتینگ باید SMART باشد یعنی اینکه این اهداف باید مشخص، قابل اندازه‌گیری، دست یافتنی، مرتبط و دارای زمان مشخص باشد.

در بخش دوم وبینار شهپری به توضیح قیف‌های بازاریابی دیجیتال و مدل‌های RACE  و AIDA پرداخت و گفت: در هر دو مدل، هدف اصلی آگاهی بخشی به مخاطب و تبدیل آن به مشتری و در پایان ترغیب وی به خرید از محصولات و یا استفاده از خدمات شما می‌باشد. وی در بخش پایانی وبینار به ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ اشاره کرد و در توضیحاتی اظهار داشت: SEO, SEM، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات براساس کلیک، اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات بنری، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی موبایلی، بازاریابی از طریق همکاری در فروش و بازاریابی ویروسی دیجیتال از انواع بازاریابی است که هر کدام دارای مزایاو معایب خاص خود می‌باشند.

گفتنی است که مجموعه وبینارهای دیجیتال مارکتینگ پارک علم و فناوری کردستان با همکاری دانشگاه کردستان و بنیاد نخبگان استان کردستان برگزار می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات