استاندار : صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

استاندار : صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: با هدف جذب منابع مالی برای توسعه، مشارکت و سرمایه گذاری های جسورانه در امور پژوهشی و فن‌آورانه صندوق پژوهش و فناوری به زودی در استان با کمک بخش خصوصی و پارک علم و فناوری راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به نقل از استانداری   محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی مقدمات راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری که در محل استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه راه اندازی این صندوق نقش مهمی در اقتصاد دانش بنیان استان خواهد داشت افزود: سهام این صندوق به ترتیب ۴۹ درصد سهم دولتی و ۵۱ درصد متعلق به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: ماموریت عمده این صندوق ارائه خدمات مالی به منظور کمک به تولید، توسعه و فروش فناوری های نوین است.

شهریاری با قدردانی از علاقمندی بخش خصوصی به کمک برای راه اندازی این صندوق در استان تصریح کرد: یکی از خلاهای جدی در توسعه استان نبود ارتباط صنعت و دانشگاه و ادبیات مشترک بین بانک ها و محققان است که با حضور صندوق پژوهش و فناوری بخش عمده ای از این مشکلات برطرف می شود.

مقام عالی استان گفت: نمونه های موفق کسب و کارهای نوین بیانگر لزوم حرکت بسمت این نوع فعالیتها برای ایجاد اشتغال پایدار است.

در این جلسه سرمایه اولیه برای راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری توسط فعالین بخش تولید و صنعت استان تامین و مقرر شد با تدارک بسترهای لازم به زودی این صندوق کار خود را در استان آغاز کند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

منبع خبر

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

    نظرات