بررسی استراتژی کسب وکارها برای بقا در عصر دیجیتال
بیشک انقلاب دیجیتال در مقیاس جهانی رخ داده است و در این میان این سوال مطرح میشود که شرکتها و کسب و کارها چگونه میتوانند از این فرصت بدیع برای رسیدن به پیشرفت استفاده کنند؟ انقلاب دیجیتال این پتانسیل را دارد که بازارها را سریعتر از هر نیرویی در تاریخ تغییر دهد و در این میان، سازمانهایی که حرکت به سمت تحولات شغلی دیجیتال را در برنامه کلان خود ندارند، بیشک دچار نوعی عقبماندگی خواهند شد و آنهایی که به جریان دیجیتالسازی پیوستهاند، جریانهای جدید درآمدی و توسعه تجاری بیسابقهای را تجربه میکنند. دیجیتالی شدن، در اصل فرآیند برنامهریزی و در نهایت ساختن یک اکوسیستم پیشرفته و پیچیده برای فناوری اطلاعات است که امکان اتصال، بهرهوری و امنیت بیشتر را فراهم میکند و از این طریق تاثیر مثبت به وجود میآورد. حال پس از گذشت ۵ سال درحالیکه بسیاری از سازمانها طرحهای تحول شغلی به سمت دیجیتالی شدن را برنامهریزی یا در دست اجرا دارند اما پیشرفت موجود با شتاب پیشبینی شده انطباق ندارد. این امر، از سوی دیگر امکان دسترسی و فرصتهای بیشتر برای آموزش حرفههای مبتنی بر فناوری به علاقهمندان در سراسر جهان را محیا میسازد و نتیجه این امر چیزی جز کاهش عمق شکاف توسعهیافتگی کشورها و افزایش سطح رقابت میان آنها نیست. سازمانها و شرکتهای بزرگ به منظور آمادهسازی خود برای پذیرش تحولات دیجیتال، باید استراتژی تجاری و فناوری اطلاعات خود را متحول کنند، همه سیستمها و فعالیتهای خود را به صورت یکپارچه به اینترنت و جریان دیجیتال متصل سازند و پذیرای آنالیز و تحلیل کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات باشند. درنهایت اینکه برای حرکت سریعتر و کارآمدتر در عصر انقلاب دیجیتال، شرکتها باید تمرکز خود را روی تجارت در زمینههای ارتباطات، فضای ابری، رسانههای اجتماعی، جمعآوری دادهها و تحلیل اطلاعات، معطوف کنند. تحول در همه صنایع با شتاب در حال پیگیری است و موفقیت در این مقطع حساس تاریخی به توانایی شرکتها در ایجاد تحول دیجیتالی و انطباق با ساختارهای جدید فناوری اطلاعات بستگی دارد. فرصتهای دیجیتالی شدن بسیار زیاد است، اما این فرصتها به دلیل کمبود جهانی نیروی کار متخصص فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات محدود هستند و حل این بحران، تربیت نیروهای فنی خبره در این بخش را میطلبد.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات