دفتر فن‌بازار منطقه‌ای استان گیلان راه‌اندازی شد.

دفتر فن‌بازار منطقه‌ای استان گیلان راه‌اندازی شد.

دفتر فن‌بازار منطقه‌ای استان گیلان با حضور مسئولان در پارک علم و فناوری استان راه‌اندازی شد و هدف آن نیز تسهیل در تجاری سازی فناوری، بسترسازی انتقال فناوری و ایجاد فرآیند هم‌رسانی فناورانه میان عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری، کارآفرینان و سرمایه گذاران استان است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در مراسم افتتاح دفتر فن بازار منطقه ای استان اظهار داشت: پارک علم و فناوری به عنوان یکی از ارکان اکوسیستم نوآوری یک سری برنامه ها را در سال های اخیر مد نظر قرار داده است لذا اولین نکته در ارتباط با پارک های علم و فناوری این است که در محیط اطرافش تاثیرگذار باشد.

دکتر علی باستی روز دوشنبه ۱۳ مردادماه، اظهار داشت: کمک به برگزاری دوره‌ های آموزشی مربوط به تجاری سازی، احصاء نیازهای فناورانه و برگزاری همایش‌ ها و رویدادهای ترویجی و ارتقاء فرهنگ فعالیت‌ های فناورانه و توسعه بازار فناوری در استان از دیگر اهداف دفتر فن بازار منطقه‌ای در گیلان است ضمن اینکه دفتر فن بازار استان فرصتی را برای معرفی دستاوردها و محصولات شان فراهم می کند.

وی با بیان اینکه سرعت بخشی در فرآیند مبادله فناوری بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری از اهداف پارک علم و فناوری گیلان در راه‌ اندازی دفتر فن بازار است، افزود: پارک علم و فناوری گیلان با توجه به تجربیات برگزاری ۹ دوره فن بازار کشور به عنوان دبیرخانه اجرایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور که همه ساله در هفته پژوهش و فناوری در تهران برگزار می‌ شود، نسبت به راه اندازی دفتر فن بازار منطقه‌ای استان اقدام کرده است.

باستی در ادامه سخنانش با بیان این که ظرفیت استان گیلان در بخش صنایع خلاق بسیار زیاد است یادآور شد: با راه اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق از شهریور ماه سال گذشته اقداماتی انجام گرفته و اثرات بسیار خوبی گذاشته است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اقدامات در بخش تامین مالی شرکت ها و واحدهای فناور اظهار داشت: در این ارتباط صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان از سال گذشته آغاز به کار کرد و سال جاری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رسما افتتاح شد که اتفاق خوبی برای انجام راحت تر تامین مالی شرکت ها است.

معاون‌ توسعه پارک علم و فناوری پردیس در مراسم افتتاحیه دفتر فن‌بازار منطقه‌ای گیلان، فن‌بازار را یک شبکه واقعی دانست و اظهار داشت: در بحران کرونا که بسیاری از واحدهای صنعتی تعطیل شدند شبکه فن بازار توانست بخشی از ارزش خود را در این حوزه نشان دهد زیرا به‌واسطه این شبکه‌ گردش اطلاعات، گردش عرضه و تقاضا و اطلاع‌رسانی آن‌ها بیشتر خواهد بود.

اکبر قنبرپور با اشاره به اهمیت اکوسیستم توسعه فناوری در کشور خاطرنشان کرد: به دو علت ارتباط بین فناوری و بازار قوی نیست اینکه برخی مواقع حین تولید محصول به بحث عرضه و بازار آن فکر نمی‌شود و برخی تولیدات توانمندی لازم برای ورود به بازار ندارند.

آرش فرزام صفت معاون استاندار گیلان (دوشنبه) در مراسم افتتاح این دفتر ، با اشاره به نقش مهم دفتر فن بازار در ایجاد فرآیند هم رسانی فناورانه میان عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری اظهار داشت: عملکرد دفتر فن‌بازار، شبکه ای است و انتظار داریم که به عنوان شبکه عمل کرده و نیازها را با هم رسانی برطرف کند.

وی با مهم دانستن نیازسنجی در صنایع مختلف از جمله گردشگری استان گیلان خاطر نشان کرد: تا این نیاز جمع بندی نشود، تحقیقات نمی تواند به آن سمت حرکت کند ضمن اینکه نیاز اکنون با سال گذشته متفاوت است که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه ابتدا باید نیاز و توانمندی های استان و بازار هدف را بشناسیم، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال زیتون یکی از محصولات مهم و استراتژیک گیلان است که افزون بر ۵۰ نوع فرآورده از این محصول تولید می شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان ادامه داد: انتظار است تا این صندوق در راستای اهداف دفتر فن بازار کار کند.

فرزام صفت با تاکید بر این که کارهای جزیره ای و موازی کاری منتج به اهداف نمی شود، گفت: کار در حوزه دانشگاه، جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری همه در راستای یک هدف است و هم افزایی باید اتفاق بیفتد.

دفتر فن بازار منطقه ای گیلان با هدف تسهیل در تجاری سازی فناوری، بسترسازی انتقال فناوری و ایجاد فرآیند هم رسانی فناورانه میان عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری، کارآفرینان و سرمایه گذاران در پارک علم و فناوری استان در رشت راه اندازی شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات