کرونا مغلوب همت بلند فناوران طلبه

کرونا مغلوب همت بلند فناوران طلبه


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم،یکی از شرکت های دانش بنیان عضو پارک علم و فناوی استان قم با تولید روزانه بیش از ۳ هزار ماسک فیلتردار و ایجاد اشتغال برای ۱۲۰ نفر از طلاب و نیروهای بسیجی نوجوان و جوان به جنگ ویروس منحوس کرونا رفته است.
اشاره: در نگاه اول باورش سخت است که جمعی از جوانان فناور طلبه و بسیجی در گوشه کوچک یکی از مساجد محله های قدیمی قم، تولید ماسک های فیلتردار با آخرین تکنولوژی های روز و مطابق با پروتکل های مصوب وزارت بهداشت و درمان
را وجهه همت خود قرار داده باشند. موسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان عضو دانش بنیان پارک علم و فناوری استان قم است که با ایده محوری طراحی و تولید بازی های معارفی دوران موفقی را در تولید و ارایه المان بازی های معارفی با بهره گیری از رویکردهای اسلامی سپری کرده اند و با شیوع ویروس کرونا مانند بسیاری از شرکت های دانش بنیان احساس وظیفه کرده  و تغییر کاربری داده و به تولید ماسک های فیلتردار روی آوردند. اکنون آنها با نیت خیرخواهانه ضمن اشتغال زایی برای ۱۲۰ نفر از نوجوانان و جوانان طلبه و بسیجی، بخشی از عواید آن را هزینه خانواده های کم بضاعت آبرومند می کنند. به همین منظور رئیس پارک علم و فناوری استان قم به همراه جمعی از مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این کارگاه بازدید کرده و در جریان روند فعالیت ها و مشکلات آن قرار گرفتند.
مدیرعامل موسسه دانش بنیان فرهنگی قرآن و عترت تبیان با اشاره به سختی ها و موانع تولید ماسک فیلتردار گفت: از همان روز های اول با وجود امکانات محدود و کمبود مواد اولیه از جمله پارچه مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت و درمان تولید ماسک های فیلتردار را آغاز کردیم.
امکان صادرات اروپایی از گوشه یک مسجد

حجت الاسلام مهدی جمالان با تاکید بر اینکه برای تهیه مواد اولیه و پارچه مورد نیاز ماسک دچار موانع جدی است گفت: متاسفانه نیاز گسترده مردم به مصرف ماسک سبب شده که برخی از سودجویان به صورت زیرزمینی حتی در گاوداری ها کارگاه تولید ماسک راه اندازی کنند.

وی با بیان اینکه تمام تولید خود را در اختیار نهادهای وابسته به وزارت بهداشت می گذارد گفت: به دلیل کیفیت بالای خط تولید و رعایت پروتکل های استاندارد بهداشتی از کشورهای مختلفی مانند عراق، لبنان، افغانستان و حتی فرانسه پیشنهاد خرید دریافت کرده ایم که به دلیل اینکه نگاه منفعت طلبانه نداریم خود را مکلف به تامین نیازهای استان و دیگر شهرهای همجوار کرده ایم.
بخشی از عواید تولید صرف امور خیریه می شود

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان قم با تاکید براینکه خط تولید خود را نذر امام حسین(ع) کرده ایم گفت: خوشبختانه با عنایت ویژه ائمه اطهار توانسته ایم برای ۱۲۰ نفر به صورت ۳ شیفت کسب درآمد کرده و حتی مقداری از عواید تولید را برای نیازمندان آبرومند هزینه کنیم.

جمالان با اشاره به اینکه توانایی تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک را داریم گفت: نیروهای طلبه و بسیجی ما می توانند در صورت حمایت و تامین پارچه مورد نیاز بخش مهمی از درخواست های استان را تامین کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز ضمن تمجید از فعالیت های نوآورانه و مهم این واحد فناور عضو پارک گفت: مصرف روزانه انواع ماسک در قم بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار عدد است.
مصطفی کاویانی گفت: در روزهای اخیر میزان مصرف ماسک در قم به بیش از ۳۰۰ هزار عدد نیز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید علاوه بر توجه به ضرورت استفاده از ماسک درباره چگونگی استفاده آن نیز توجیه شوند گفت: مردم باید بدانند ضرورت استفاده از ماسک معمولی و فیلتردار چیست و ماسک معمولی کاربرد و ضرورت بیشتری برای استفاده دارد و یکی از دلایل توصیه عدم استفاده از ماسک های فیلتردار انتقال ویروس از ناحیه سوپاب یا همان فیلتر است که اگر شخص استفاده کننده آلوده به ویروس کرونا یا حتی ناقل آن باشد به هنگام خروج تنفس از قسمت سوپاپ، موجب آلوده شده محیط و دیگران خواهد شد.
مصرف روزانه ۱۵ هزار ماسک ۹۵ N در نهادهای بهداشتی قم
کاویانی با بیان اینکه اگر تولید ماسک در قم به ۵۰۰ هزار عدد برسد امکان صادرات نیز ایجاد می شود گفت: در حال حاضر نهادهای بهداشتی و درمانی قم روزانه ۱۵ هزار ماسک فیلتردار مصرف دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید براینکه تولید ماسک فیلتردار دشوار و زمان بر است گفت: لازم است دغدغه های تولیدکنندگان ماسک به ویژه ماسک های ۹۵N باید مرتفع شود.

در بخش دیگری از این بازدید، رئیس پارک علم و فناوری استان قم، با اشاره به پیشنه فعالیت واحد فناور دانش بنیان تبیان گفت: این موسسه با ایده محوری ساخت بازی های معارفی برای گروه سنی کودک و نوجوان بوده و در این زمینه با ساخت وسایل بازی با رویکرد و بهره گیری از احکام اسلامی لحظات جذاب و آموزنده ای را برای کاربران رقم زد.
سید حسین اخوان علوی با تاکید براینکه فعالیت های این موسسه که حاصل اراده جمعی از طلاب خوش فکر و پرهمت است گفت: شرکت های دانش بنیان به دلیل اینکه صاحب ایده های نوآورانه هستند می­توانند مطابق با نیازها و دغدغه های روز جامعه تغییر کاربری داده و به ضرورت های مردم پاسخ دهند.
وی با بیان اینکه تولید ماسک های بهداشتی و استاندارد فیلتردار کار آسانی نیست گفت: شرکت دانش بنیان تبیان از همان ابتدای ورود و شیوع ویروس کرونا نقش خود را به بهترین نحو ایفا کرد و با تحمل بسیاری از مشقت های پیش روی تولید با روحیه جهادی و خیرخواهانه ماسک هایی با بهترین کیفیت تولید کردند.
شرکت های دانش بنیان الگوی کامل مسئولیت پذیری اجتماعی
رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه پارک هم در حد وسع خود از این شرکت دانش بنیان حمایت کرده است گفت: طلبه های فناور شرکت دانش بنیان تبیان نمونه بارز شکست ناپذیری و الگوی کامل مسئولیت پذیری اجتماعی هستند.
کارگاه تولید ماسک ۹۵N شش لایه سوپاپ دار استاندارد به همت جمعی از طلاب فناور موسسه دانش بنیان فرهنگی قرآن و عترت تبیان با مجوز رسمی از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قم به همت جمعی از جوانان بسیجی محله امامزاده حمزه (ع) در محل مسجد محمودیه دایر شده است.

این کارگاه که در طبقه فوقانی مسجد محمودیه با رعایت تمامی اصول بهداشتی فعالیت خود را دنبال می‌کند، توانایی و ظرفیت تولید روزانه ۳ هزار ماسک ۹۵N را دارد که کیفیت این ماسک با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات