تکنیک های مهم در افزایش ممبر در تلگرام که باید به کار ببرید

تکنیک های مهم در افزایش ممبر در تلگرام که باید به کار ببرید


مقدمه

اگر در شبکه­های اجتماعی فعال بوده باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که داشتن یک کانال با اعضای فراوان تاثیر بسیاری روی موفقیت و فروش شما خواهد داشت. به طور کلی هرچقدر کانالتان بیشتر عضو داشته باشد، درآمد بیشتری هم کسب خواهید کرد؛ اما چگونه می‌توانیم یک کانال با تعداد عضو زیاد داشته باشیم؟ برای افزایش ممبر کانال تلگرام باید چه کارهایی انجام دهیم؟ انجام چه کارهایی باعث ریزش در تعداد ممبرهای کانال می‌شود؟ در این مقاله به همه‌ پرسش­های شما در اینباره جواب داده‌ایم؛ پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.برای اطلاعات بیشتر، توصیه می‌کنم حتماً مقاله‌ی استراتژی شبکه‌های اجتماعی رامطالعه کنید. نکاتی را خواهیم نوشت که کمتر کاربری به آن­ها توجه می­کند. در حقیقت آن­ها را می­داند؛ اما به خیال خود اثری در افزایش ممبر تلگرام ندارد. بعضی موارد به صورت مستقیم روی افزایش تعداد اعضای کانال موثر هستند.

فهرست

چگونه تعداد اعضای کانال خود را افزایش دهیم؟ چرا بهتر است برای افزایش ممبر از یک شرکت کمک بگیریم؟

چگونه تعداد اعضای کانال خود را افزایش دهیم؟

۱. در انتخاب عکس و نام پروفایل خلاق باشید

این بسیار مهم است که عکس و نام پروفایلتان زیبا و خاص باشد. بهتر است که عکس پروفایل کانالتان همان لوگوی بیزینس شما باشد. لوگو معمولاً تصویری است که ویژگی‌ها و اهداف شما را نشان می‌دهد و با گذاشتن آن بر روی پروفایل، مدام آن اهداف را به مخاطبانتان خاطرنشان خواهید کرد. در حقیقت می­توان گفت که کانالی بدون عکس و نام، یک کانال بی­هویت است. در دنیای امروزی که اعتماد در دنیای مجازی حرف اول را می­زند، نداشتن عکس و نام و اطلاعات نشان­دهنده بی­هویت بودن کانال شما است.

علاوه بر عکس و نام، داشتن یک لینک مناسب هم از ضروریات یک کانال موفق است. لینک کانالتان باید کوتاه، ساده و بامفهوم باشد.

افزایش ممبر تلگرام

۲. با اعضای خود رابطه‌ی صمیمانه ایجاد کنید

این یکی از مواردی است که معمولاً توسط بیزینس‌های بزرگ نادیده گرفته می‌شود؛ بنابراین یک فرصت رقابتی مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک است. به طور کلی هرچقدر بیشتر با مخاطبانتان صمیمی‌تر باشید، بیشتر روی آن‌ها تاثیر خواهید گذاشت. مثلاً وقتی از شما سوالی دارند به جای خشک جواب دادن، سعی کنید کمی شوخ‌طبع و صمیمی باشید، طوری که حس کنند با دوستان خود صحبت می‌کنند؛ یا مثلاً گاهی توضیحاتی درباره‌ی خود، اهداف و تصمیم‌هایتان در کانال خود قرار دهید. وقتی اعضا با شما احساس صمیمیت و رضایت داشته باشند، حتماً شما را به دوستانشان معرفی می‌کنند و در نهایت تعداد اعضای کانالتان شما افزایش می‌یابد.

۳. تبلیغ کنید

بهترین راه برای افزایش اعضای کانال، تبلیغات تلگرامی است. در کل هر چه بیشتر کانال خود را تبلیغ کنید، افراد بیشتری را به سمت خود جذب خواهید کرد؛ اما انجام یک تبلیغ مناسب، اصولی دارد که باید آن‌ها را رعایت کرد. به صورت کلی، تبلیغاتی که برای کانال تلگرامی خود انجام می‌دهید باید جذاب و گیرا باشد و نظر مخاطب را جلب کند.

تبلیغات تلگرامی می‌توانند پولی یا متقابل باشند. همانطور که از نام‌هایشان پیداست تبلیغات پولی، تبلیغاتی هستند که برای آن‌ها مقداری پول پرداخت می‌کنید؛ اما در تبلیغات متقابل ما برای یک مدت معین مثلاً ۲۴ ساعت  کانال یک شخص را در کانال خود تبلیغ می‌کنیم و آن شخص هم کانال ما را به مخاطبان خود معرفی خواهد کرد. معمولاً بهتر است برای تبلیغات کانال‌هایی را انتخاب کنید که زمینه‌ی فعالیت نزدیکی به شما داشته باشند تا بتوانید افرادی را که ممکن است به محصولاتتان علاقه‌مند باشند به سمت خود جذب کنید. مثلاً اگر شما فروشنده‌ی لباس هستید در کانالی که شال می‌فروشد، تبلیغ کنید.

۴. از کانال‌های تلگرامی دیگر کمک بگیرید

مثال بهترین راه برای درست رساندن یک موضوع است؛ مثلاً شما یک کانال دارید که در آن عکس‌هایی از حیوانات را به اشتراک می‌گذارید. می‌توانید در اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، فیس‌بوک و غیره، کلمه‌ی #عکس_حیوانات را سرچ کنید و سپس زیر پست‌هایی که برای شما می‌آید یک کامنت بگذارید و در آن بگویید که یک کانال تلگرامی پر از عکس‌های زیبا از حیوانات مختلف دارید و خوشحال می‌شوید اگر علاقه‌مندان از پیج شما هم دیدن کنند. البته بهتر است برای این کار از ادمین پیج‌ اجازه بگیرید تا کامنت شما را پاک نکند.

۵. اعضای اولیه‌ی کانالمان چه کسانی هستند؟

همانطور که خودتان می‌دانید در ابتدای کار کانال‌های تلگرامی، جذب کردن افراد کار بسیار دشواری است. بهتر است که در ابتدا اعضای خانواده، فامیل یا دوستان را به کانال خود ملحق کنید و از آن‌ها بخواهید تا کانال شما را به دوستانشان معرفی کنند. گاهی برخی افراد شروع به عضو کردن رندوم غریبه‌ها می‌کنند که نه تنها کار بی‌نتیجه‌ای خواهد بود، بلکه حتی ممکن است که بر اثر گزارش تخلف از سوی آن‌ها، تلگرام کانالتان را مسدود کند.

همیشه این موضوع را در خاطر داشته باشید که ممبرهای کم اما واقعی و موثر خیلی بهتر از صد هزار مخاطب بدون فعالیت و بی‌تاثیر است.

برخی افراد در شروع کار، ممکن است به فکر خرید ممبر کانال تلگرام بیفتند و ناگهان هزار عضو بخرند؛ اما این کار به شدت اشتباه است مثلاً فکر کنید که شخصی وارد کانال شما شده و می‌بینید که ۵۰۰۰ عضو دارید ولی از پست‌های درون کانالتان فقط پانصد بار بازدید شده است. او به راحتی می‌فهمد که عضوها فیک بوده و آن را ترک می‌کند.

۶. محتواهای با کیفیت در کانال خود به اشتراک بگذارید

سعی کنید با استفاده از خلاقیت و مهارت خود محتواهایی تولید کنید که گیرا و خاص باشد. محتوای خوب، شخصیت برند شما را می‌سازد. محتواها باید به قدری برای بیننده جذاب و مفید باشد که مخاطب آن را برای دوستان خود بفرستد و از این طریق به دیده شدن هر چه بیشتر کانال شما کمک کند. برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی پنج گام موثر در بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

شما می‌تواند در کانالتان عکس‌ها، ویدیوها، نقل‌قول‌ها و دیگر محتواهای مربوط به شغلتان را به اشتراک بگذارید یا برای خلق کردن پست‌های بهتر آن‌ها را با هم تلفیق کنید. از لحاظ روانشناسی محتواهای ویدئویی به دلیل جلوه‌های ویژه‌تری که دارند بهتر می‌توانند در مخاطب تاثیر بگذارند و بهتر از عکس‌ها و تکست‌ها مخاطب را درگیر می‌کنند.

سعی کنید محتواها را تولید کنید و به هیچ عنوان محتوای تکراری یا کپی شده آپلود نکنید؛ چون با پست‌های تکراری این پیام را به مخاطب می‌دهید که مطلب جدیدی برای ارائه ندارید و با گذاشتن پست‌های دیگران از اعتبار خود کم کرده و به اعتبار تولید کننده‌ی آن اضافه می‌کنید.

 افزایش ممبر کانال تلگرام با تولید محتوا

مثلاً شرکت بیت‌ کوین -یکی از معروف‌ترین بیزینس‌های آنلاین جهان- به صورت حرفه‌ای از این ترفند استفاده کرده و به طور مرتب محتواهای مفیدی را درباره‌ی محصولاتش تولید می‌کند. آن‌ها در این پست‌ها تجربیات و حقایقی را با موضوع بیت کوین به اشتراک می‌گذارند، سناریوهای به کار رفته در این ویدئوها بسیار حرفه‌ای بوده و همین ویژگی آن را بسیار کاربردی جلوه می‌دهد؛ در نهایت مردم آن را بیشتر به اشتراک گذاشته و آن پست بیشتر دیده شود.

۷. در پست‌های خود از هشتگ استفاده کنید

ممکن است نام هشتگ، اینستا یا توییتر را به یاد شما بیاورد؛ اما با استفاده از هشتگ در پست‌های تلگرامی، علاوه بر اینکه می‌توانید کلمه‌ی مورد نظر خود را به طور ویژه در آن پست هایلایت یا برجسته کنید، به مخاطبان اجازه دهید تا با تایپ کردن آن کلمه در قسمت سرچ، آن را پیدا کنند. هر چقدر کاربران بتوانند راحت‌تر به واسطه‌ی کانال شما به خواسته‌های خود برسند، احساس رضایت بیشتری کرده و شما را به دوستانشان معرفی می‌کنند.

مثلاً اگر شما در حال تدارک پستی برای فروش کفش‌ هستید، باید هر جایی که کلمه‌ی کفش را به کار می‌برید، قبل از آن از علامت # استفاده کنید (مانند #کفش یا # کفش_مجلسی). در زبان انگلیسی نگذاشتن فاصله بین کلمات موجب کج فهمی نمی‌شود اما در زبان فارسی این مشکل وجود دارد؛ برای حل این معضل (همانطور که در مثال قبل دیدید) از علامت ( _ ) بین کلمه‌ها استفاده می‌شود. با این کار کلمه‌ی مورد نظر به رنگ آبی در می‌آید و این تفاوت رنگ باعث می‌شود تا توجه مخاطب بیشتر جلب شود.

اگر کاربر روی این کلمه (#کفش) ضربه بزند یا آن را در تلگرام جست‌وجو کند، تمام پست‌هایی که دراین‌باره در کانال شما و یا حتی دیگر کانال‌ها وجود دارد، به سرعت در دسترس او قرار می‌گیرد و او تنها با یک کلیک به پست مورد نظر در کانال شما هدایت می‌شود و در صورت تمایل می‌تواند خرید خود را به راحتی انجام دهد.

 افزایش ممبر تلگرام با استفاده از هشتگ گذاری

۸. هدایایی برای اعضای کانال خود در نظر بگیرید

دادن مزایا به اعضا یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش عضوهای کانال است؛ مثلاً می‌توانید گاهی در کانال خود یک کد تخفیف قرار دهید -"فقط" در کانال خود- تا کسانی که در کانال شما عضو هستند و آن را دنبال می‌کنند از آن با خبر شوند. این انگیزه‌ی زیادی در افراد ایجاد می‌کند تا همیشه کانال شما را چک کنند و همینطور بیشتر با محصولات، خدمات شما و خبرهای مربوط به آن‌ها مواجه می‌شوند. از طرفی وقتی در کانال خود یک پست حاوی کد تخفیف می‌گذارید، مخاطبان شما آن پست را برای دوستان خود می‌فرستند و آن‌ها را ترغیب به عضو شدن می‌کند. شگفت‌انگیز نیست؟!

یا برای مثال، می‌توانید در وبسایت، اینستاگرام، انجمن‌ها و غیره یک اطلاعیه بگذارید و در آن به این موضوع اشاره کنید که برای دریافت هدایا یا تخفیف‌های به کانال تلگرام شما مراجعه کنند یا در آن عضو شوند.

این دقیقاً همان کاری است که شرکت بیت کوین انجام می‌دهد. این شرکت برای اشتراک گذاشتن هدیه همیشه از ایموجی استفاده می‌کند ( یک خلاقیت‌های کوچک اما منحصر به فرد)؛ هنگامی‌که آن‌ها این پست را در کانال خود به اشتراک می‌گذارند، آن پست بیشتر دیده شده و مورد استقبال قرار می‌گیرد. ممکن است تصور کنید که با دادن هدیه یا کد تخفیف کمتر سود می‌کنید، در کوتاه مدت شاید اینگونه باشد اما در بلند مدت قطعاً سود بسیار بیشتری به دست می‌آورید.

به عنوان مثال، شما یک کانال برای فروش انواع کفش دارید؛ می‌توانید از اعضای خود بخواهید از کفشی‌ که از شما خریدند، عکس گرفته و برای شما بفرستند. در نهایت به صاحب عکسی که بیشتر از بقیه دیده شود، یک کارت هدیه‌ی ۲۰۰ هزارتومانی یا سه کارت ۱۰۰ هزار تومانی به ۳ نفر اول ‌بدهید.

:افزایش ممبر تلگرام با استفاده از کدتخفیف و هدایا

۹. از سرویس‌های پرداختی تلگرام استفاده کنید

اگر از کانالتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید. حتماً از سرویس‌های پرداختی تلگرام استفاده کنید. شما با استفاده از این آپشن می‌توانید در کنار محصولات خود و توضیحات مربوط به آن، دکمه‌ای را با عنوان "پرداخت" قرار دهید تا مشتریان شما بتوانند با ضربه زدن بر روی آن به راحتی پرداخت خود را انجام دهند و محصول مورد نظر را خریداری کنند.

۱۰. برای کانال‌ خود همیشه از چندین ادمین استفاده کنید

همیشه با مشارکت و همکاری می‌شود نتیجه‌ بهتری خلق کرد. پس برای اداره‌ی یک کانال هم بهتر است که از چندین ادمین کمک بگیرید؛ اما این نکته‌ی مهم را به یاد داشته باشید که در این کار با افرادی همکاری کنید که اطلاعات اولیه‌ی مربوط به زمینه‌ی کاری شما را داشته باشند. شما فرد مناسب و مورد دلخواه خود را می‌توانید به راحتی در اینترنت پیدا کرده و آن را به صورت فریلنسر (دورکار) استخدام کنید. به شما توصیه می‌کنم راهنمای صفر تا صد مدیریت شبکه‌های اجتماعی را بخوانید.

همکاری با چند ادمین برای افزایش ممبر تلگرام

۱۱. یک وبلاگ درست کنید و لینک کانال تلگرام خود را حتماً در سایت خود قرار دهید

مثلاً فرض کنید که شما یک کانال دارید که در حوزه‌ی افزایش ممبر کانال‌ تلگرامی فعالیت می‌کند. شما باید یک وبلاگ برای خود ایجاد کنید و در آن درباره‌ی کانال خود توضیحاتی داده و لینک آن را در سایت قرار دهید. در این صورت اگر شخصی در گوگل عبارت "یک کانال برای خرید عضو تلگرام" را جست‌وجو کند، وبلاگ شما یکی از نتایجی است که برای او به نمایش در می‌آید و در نهایت او را به کانال شما هدایت می‌کند.

البته اینکه وبلاگ شما جزو نتیجه‌های گوگل باشد، به کلمه‌ی تایپ شده و برخی عوامل دیگر بستگی دارد.

:تولید بلاگ برای افزایش ممبر تلگرام

چرا بهتر است برای افزایش ممبر از یک شرکت کمک بگیریم؟

فرایند جذب ممبر علاوه بر تمام جزئیاتی که دارد، گاهی خسته کننده، دشوار و طاقت‌فرسا می‌شود؛ علاوه بر این با وجود هزاران کانالی که در تلگرام وجود دارد ممکن است شما دانش و مهارت کافی برای رقابت با دیگر کانال‌ها را نداشته باشید. بنابراین بهتر است برای این کار از شرکت‌هایی که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند و تجربه‌های ارزشمندی دارند، کمک بگیرید و سپس منتظر نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ی تصمیمتان باشید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله هر چیزی که برای افزایش اعضای کانال‌های تلگرامی نیاز بود را آموزش دادیم؛ اما علاوه بر جذب ممبرهای جدید، حفظ آن‌ها نیز بسیار پراهمیت است که در مقاله‌های بعدی به طور مفصل به آن می‌پردازیم. به طور کلی روند افزایش فالور تلگرام در ابتدا ممکن است بسیار سخت باشد؛ اما هر چقدر که اعضای کانالتان بیشتر شود افراد بیشتری هم به شما می‌پیوندند و سرعت پیشرفتتان سریع‌تر می‌شود. به عنوان آخرین جمله توصیه می‌کنم که در این راه حتماً از یک شرکت اثبات شده مانند راز کمک بگیرید چون شما مستحق بهترین نتیجه‌ها هستید.

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات