۱۲ ترفند برای بالا بردن تعداد فالوورهایتان در توییتر

۱۲ ترفند برای بالا بردن تعداد فالوورهایتان در توییتر


فهرست

ترفندهای افزایش فالوور در توییتر

هر کدام از شبکه‌های اجتماعی طرفداران خاص خودشان را دارند. عده‌ای اینستاگرام را برای سرگرمی انتخاب کرده‌اند و عده‌ای از کاربران وقتشان را صرف گشت زنی در تلگرام می‌کنند؛ اما کاربران توییتر از جنس دیگری هستند.

پیام‌هایی که در توییتر رد و بدل می‌شوند بیشتر از اینکه برای سرگرمی باشند، پیام‌هایی هستند از جنس جامعه و دغدغه افرادی که در قلب جامعه زندگی می‌کنند. افزایش فالوور در توییتر راه و روش خاص خودش را دارد. اگر یک اکانت توییتر برای کسب و کارتان راه انداخته‌اید و می‌خواهید به یک عضو فعال و پرطرفدار این شبکه اجتماعی تبدیل شوید، باید با راه و روش بالا بردن تعداد فالوورها در توییتر آشنا باشید.

مطالعه مقاله زیر توصیه می شود:

بهترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها کدام‌اند؟

افزایش فالوور در توییتر

ترفندهای افزایش فالوور در توییتر

در ادامه ترفندهای افزایش تعداد فالوورها در این شبکه اجتماعی را برایتان آورده‌ایم.

۱.ایجاد یک پروفایل حرفه‌ای و ترغیب‌کننده

توییتری‌ها با دقت بیشتری افراد مختلف را برای دنبال کردن انتخاب می‌کنند؛ بنابراین اولین ترفند افزایش فالوور در توییتر تنظیم یک پروفایل حرفه‌ای است. برای پروفایل خودتان در این شبکه اجتماعی باید سنگ تمام بگذارید. ابتدا یک عکس مناسب برای حساب کاربری‌تان انتخاب کنید. سپس یک توضیح مختصر درباره کسب و کارتان بنویسید. تمام تلاش‌تان را برای جذاب و گیرا نوشتن این متن داشته باشید و از نوشتن جمله‌های معمولی و حاشیه‌ای برای معرفی خودتان بپرهیزید. کاربران توییتر متفاوت‌ها را دوست دارند و برایشان دنبال کردن این افراد جذاب است.

برای اینکه کاربران شما را بهتر بشناسند، می‌توانید کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان را با علامت هشتگ (#) در پروفایل‌تان استفاده کنید. همچنین می‌توانید آدرس وب‌سایت، کانال یوتیوب و اینستاگرام‌تان را هم در پروفایل توییتر خودتان قرار دهید تا علاقه‌مندان به توییت­‌هایتان بتوانند در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم شما را دنبال کنند.

حواستان باشد که همه توضیحات پروفایل‌تان باید خلاصه و مختصر باشد. چون کاربران توییتر علاقه چندانی به پروفایل‌های شلوغ و بی‌نظم ندارند وهمه‌چیز را شفاف، واضح و به دور از گزافه‌گویی می‌پسندند.

۲. توییت کردن به‌طور مداوم

این یک واقعیت است که توییتر نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی به استراتژی متفاوتی برای تولید محتوا نیاز دارد. برای جلب‌توجه در این شبکه اجتماعی و افزایش فالوور در توییتر باید مدام توییت بزنید تا ارتباط شما با مخاطبان‌تا ن حفظ شود.

اگر تولید محتوا در توییتر را تنها به روزها و ساعت‌های خاصی محدود کنید، بین هزاران محتوای تولیدشده توسط کاربران دیگر به دست فراموشی سپرده می‌شوید؛ بنابراین یک تقویم محتوایی و استراتژی سازگار با کسب و کارتان برای تولید محتوا در توییتر در نظر بگیرید و مطابق با آن در ساعت‌های مختلف روز تولید محتوا کنید.

محتواهایی که دارید می‌تواند ترکیبی از معرفی برندتان به مشتریان و معرفی محصولات جدیدتان باشد. تنها نکته مهم در این زمینه توجه به کیفیت و حفظ زیرکی در تولید محتوا در توییتر است. باید مطابق با ذائقه کاربران این شبکه اجتماعی برندتان را معرفی کرده و آن‌ها را به سمت خودتان جذب کنید.

مقاله زیر مطالعه کنید:

نقش توییتر در دیجیتال مارکتینگ

توییت کردن به‌طور مداوم

۳.استفاده از هشتگ­‌های مناسب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای تولید محتوا در توییتر باید به آن توجه داشته باشید، نحوه استفاده از هشتگ­‌های متناسب با محتوای صفحه است. تحقیقات نشان می‌دهد که توییت­‌هایی که با هشتگ گذاری درست در توییتر منتشر شده‌اند، نسبت به توییت­‌های بدون هشتگ بازدید بهتری داشته‌اند؛ بنابراین قبل از انتشار هر توییت درباره هشتگ­‌های متناسب با آن تحقیق کنید و آن‌ها را در انتهای محتوای منتشرشده به کار ببرید.

با این روش به‌محض‌ اینکه کاربران روی هشتگ مورد نظر کلید کنند، یا آن هشتگ را در توییتر جستجو کنند، محتوای توییت شما را می‌بینند و با کسب و کارتان آشنا می‌شوند.

۴.ریتوییت توییت­‌های دیگران

روش دیگری که برای افزایش فالوور در توییتر می‌توانید روی آن حساب کنید، ریتوییت کردن توییت­‌های منتشرشده توسط دیگران است. اگر یک توییت مطابق با اهداف سازمانی شما است یا برای جذب مخاطب کمک‌تان می‌کند، آن توییت را ریتوییت کنید. با این روش دنبال کنندگان آن صفحه و مالک آن صفحه علاقه بیشتری نسبت به شناخت کسب و کارتان پیدا می‌کنند و بهتر می‌توانید فالوور جذب کنید.

این ریتوییت کردن می‌تواند مانند یک چالش هم مطرح شود. به‌عنوان‌مثال یک چالش تحت عنوان معرفی محصولات برندتان ترتیب دهید و برای انتشار عکس کاربران با آن تبلیغ کنید. با این روش هم محصولات و برندتان توسط افراد بیشتری دیده می‌شود و هم با ریتوییت کردن توییت­‌های تبلیغاتی که توسط دیگران آماده‌شده، می‌توانید حس اعتماد آن‌ها را به کسب و کارتان افزایش دهید.

۵. ارتباط با فالوورها و بازدیدکنندگان صفحه

برای اینکه اعتماد دیگران را جلب کنید، بهترین راه گفتگو با مشتریان و مخاطبان‌تان و شنیدن صدای آن‌ها است. وقتی توییتی در صفحه توییترتان منتشر می‌کنید، باید نظرات دیگران را درباره آن بخوانید. این نظرات ممکن است مثبت، منفی یا پیشنهادی باشند.

سعی کنید برای هر نظر یک جواب مناسب داشته باشید تا تعامل کاربران با شما ادامه پیدا کند. حتی می‌توانید درباره نظرهایی که مخاطبان در زیر توییت درج کرده‌اند از آن‌هاسوال بپرسید تا بهتر بتوانید با سلیقه آن‌ها آشنا شوید.

مطالعه مقاله زیر برای تکمیل این بخش توصیه می شود:

ترفندهای افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی را یاد بگیرید

جذب فالوور در توییتر

۶.استفاده از محتواهای تصویری

درست است که بیشتر افرادی که در توییتر حضور دارند از طریق گفتمان با هم تبادل دارند، اما این موضوع مانع از گذاشتن تصاویر جذاب در این شبکه اجتماعی نمی­شود­!

یکی از ترفندهای افزایش فالوور در توییتر که کاربران اغلب آن را جدی نمی‌گیرند، درج تصاویر جذاب سازگار با برند در صفحه است. می‌توانید تصاویر جذابی را از محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنید، در توییتر به اشتراک بگذارید و یک تجربه متفاوت برای کاربران حاضر در این فضا خلق کنید.

۷.شخصی‌سازی برند

وقتی قرار است با افراد واقعی در توییتر صحبت کنید، بهتر است برندتان هم لباس انسانی بر تن کند.یعنی به‌ جای اینکه در پشت کسب و کارتان پنهان شوید و صرفا با گفتن جمله‌های رسمی برای افزایش فالوور در توییتر تلاش کنید، راه دیگری را در پیش بگیرید.

در این حالت می‌توانید با قصه‌گویی، واکنش نشان دادن نسبت به شرایط حاکم در توییتر، تشویق افرادی که در این شبکه موفق عمل می‌کنند و تعامل با مخاطبانتان برند سازیکرده و افراد بیشتری را به سمت صفحه خودتان جذب کنید.

برند سازی در توییتر

۸. تگ کردن افراد دیگر و برندها در زیر توییت­‌هایتان

یکی از روش‌های جذب فالوور در توییتر، تگ کردن افراد و برندهای مرتبط با موضوع توییت در زیر آن است. اگر توییتی دارید که فکر می‌کنید افرادی هستند که علاقه‌مند به دیدن آن توییت و نظر دادن درباره‌اش هستند، یا برندهایی را می‌شناسید که درباره آن توییت فعالیتی داشته‌اند، می‌توانید با قرار دادن علامت @ قبل از نام آن‌ها، در زیر توییت تگشان کنید. با این روش توییت شما به‌صورت سفارشی برای صاحب آن صفحه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

البته این تگ کردن‌ها در صورتی برای افزایش فالوور در توییتر تاثیرگذار است که حالت افراطی به خودش نگیرد. چون اگر تگ کردن افراد بیش‌ازحدباشد، ممکن است آن‌ها شما را بلاک کنند یا درباره ایجاد مزاحمت برای آن‌ها به توییتر گزارش دهند.

۹.انتخاب کلمات کلیدی مناسب و تولید محتوای باکیفیت

حتما میدانید که این روزها راز موفقیت در شبکه‌های اجتماعی انتخاب کلمه‌های کلیدی مناسب است؛ بنابراین باید برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب با برندتان در توییتر هم زمان کافی صرف کنید. این کلمه‌های کلیدی را می‌توانید به‌ صورت هشتگ در توییت‌­هایتان به کار ببرید تا مخاطبان‌تان راحت‌تر شما را پیدا کنند.

پس از انتخاب کلمه‌های کلیدی، نوع محتوایی که تولید می‌کنید برای جذب مخاطب مهم است. تا هراندازه محتوای توییت­‌هایتان مفیدتر و جذاب‌تر باشد، افراد بیشتری به جمع دنبال کنندگان صفحه شما می‌پیوندند. به همین نسبت محتواهای معمولی و غیرمفیدمی‌تواند موجب ریزش فالوور در توییتر شود؛ بنابراین حتما کیفیت محتوایی که می‌خواهید در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مطالعه مقاله زیر توصیه می شود:

راهنما صفر تا صد مدیریت شبکه های اجتماعی که باید بدانید

استفاده از هشتگ ها در توییتر

۱۰.انتخاب ساعت‌های مناسب برای توییت کردن

وقتی توییتر شلوغ است و اغلب افراد مشغول توییت گذاشتن هستند، بهتر است برای توییت کردن اقدام نکنید. چون زیاد بودن تعداد توییت­‌ها باعث می‌شود که توییت شما به‌ خوبی دیده نشود. بهتر است ساعت‌های میانی روز، صبح زود یا عصرها را برای توییت کردن انتخاب کنید.

در کل پیدا کردن زمان مناسب برای توییت کردن درباره کسب و کارهای مختلف با هم متفاوت است. بهترین راه برای پیدا کردن زمان مناسب برای توییت کردن این است که بازه‌های زمانی مختلف روز را بررسی کنید، سپس نسبت به توییت کردن اقدام کنید.

برای مدیریت ساعت، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود:

تقویم محتوایی شبکه های اجتماعی، معجزه‌ای در بازاریابی

۱۱. قرار دادن آدرس توییتر در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی دیگر

برای افزایش فالوورهایتان در توییتر می‌توانید راه‌های آسان‌تری را هم امتحان کنید. اگر می‌خواهید مخاطبان وب‌سایت‌تان در این شبکه اجتماعی هم شما را دنبال کنند، تنها باید آدرس توییتر خودتان را در صفحه وب‌سایت‌تان قرار دهید.با این روش به‌ راحتی می‌توانید طرفداران پر و پا قرص‌تان را حتی در توییتر هم با خودتان همراه کنید. البته می‌توانید برای جذب فالوور در توییتر، آدرس صفحه‌ای که دارید را در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم به اشتراک بگذارید. با این روش می‌توانید تمام افرادی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف دنبال‌تان می‌کنند و در توییتر اکانت دارند را با خودتان همراه کنید.

۱۲.ارائه پیشنهادهای ویژه و کدهای تخفیف

مخاطبان شبکه‌های اجتماعی همیشه به دنبال پیدا کردن تفاوت‌های یک برند با برندهای دیگر هستند. یکی از روش‌هایی که می‌تواند شما را یک سر و گردن بالاتر از رقبایتان نشان دهد، ارائه پیشنهادهای ویژه و کدهای تخفیف است.

با این کار به مخاطبان‌تان نشان می‌دهید که چقدر برایتان ارزش دارند و هدف‌تان در همه حال خوشحال کردن آن‌ها است؛ بنابراین با این روش هم می‌توانید تعداد فالورهایتان در توییتر را بالا ببرید.

سخن آخر

توییتر امروزه به‌عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در جهان شناخته می‌شود؛ مانند سایر شبکه‌های اجتماعی، تعداد فالوورها در این شبکه اجتماعی هم مهم است. در این مقاله راه و روش‌هایی که می­توانید با کمک آن‌ها تعداد فالوورهایتان را در توییتر افزایش دهید برایتان آوردیم. البته راهکارهای دیگری هم برای افزایش فالوور در توییتر وجود دارد که متخصصین شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

برای اینکه بتوانید تعداد فالورهایتان را به بالاترین حد ممکن برسانید، پیشنهاد می‌کنیم که از متخصصین راز کمک بگیرید. متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ راز تمام زیروبم‌های افزایش دنبال کننده‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف را می‌شناسند و کمکتان می‌کنند تا افراد بیشتری را در توییتر به سمت کسب و کارتان جذب کنید.

اگر در توییتر تازه‌وارد هستید و می‌خواهید درباره این شبکه اجتماعی بیشتر بدانید، مطالعه مقالات زیر هم توصیه می شود

مقالات مرتبط:

کامل‌ترین آموزش توییتر

تبلیغ در توییتر فارسی

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

راهنما جامع استراتژی شبکه های اجتماعی

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات