برگزاری بزرگترین رویداد یک‌ روزه دانشجویان کارآفرین

برگزاری بزرگترین رویداد یک‌ روزه دانشجویان کارآفرین

بزرگترین رویداد یک روزه دانشجویان کارآفرین با حضور سی و چهار تیم در زمینه تولید محتوای دیجیتال با حمایت ستاد فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی برگزار شد.

به گزارش اکوسیستم، امیرحسین اسدی دبیر علمی بزرگترین رویداد کارآفرینی در زمینه تولید محتوای دیجیتال، در حاشیه برگزاری این رقابت نوآورانه ضمن اشاره به نقش فناوری‌های دیجیتال در توسعه و گسترش کارآفرینی و ظرفیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد، گفت: رویداد یک روزه دانشجویان کارآفرین با حمایت ستاد فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با اهداف شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه یا نوپا در مراکز دانشگاهی، به وجود آمدن و گسترش زیست بوم کارآفرینی، حمایت مادی، آموزشی و معنوی از صاحبان ایده و محصول و همچنین هدایت و ایده‌ها در راستای تجاری‌سازی برگزار گردید.

اسدی افزود: ظرفیت ایران در حوزه محتوای دیجیتال و صنعت فناوری اطلاعات، صد و چهل هزار میلیارد تومان است ولی از این مقدار تنها موفق شدیم به سی و پنج هزار میلیارد دست پیدا کنیم.

دبیر علمی رویداد یک‌ روزه دانشجویان کارآفرین با خاطر نشان کردن وجود صد و پنجاه‌هزار میلیارد گپ در کشورمان اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای گپ در کشور، بهترین فرصت است تا گسترش اشتغال به سوی صنعت ICT ( محتوای دیجیتال) برود و بدین ترتیب زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی جوانان فراهم شود.

وی در ادامه بیان کرد: در بزرگترین رویداد یک روزه دانشجویان کارآفرین، حدود چهار صد و هشتاد تیم حضور داشتند، که پس از غربال‌گری و ارزیابی و بررسی تیم‌ها، شاهد رقابت سی و شش گروه بودیم که در حضور داوران با کامل نمودن مدل کسب وکار و طرح گرافیکی و اپلیکیشن‌ها، ایده‌های خود را نهایی کنند.

اسدی در پایان گفت: در نهایت 10 تیم برگزیده برای تجاری سازی محصولات و ارائه نمودن خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه پیام‌نور که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاسیس شده، پذیرش می‌شوند.

    نظرات