توسعه زیرساخت و کاهش ریسک سرمایه گذاری پروژه های علم و فناوری توسط دولت

توسعه زیرساخت و کاهش ریسک سرمایه گذاری پروژه های علم و فناوری توسط دولت

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در جریان سفر یک روزه خود به استان یزد، سه شنبه ۱۴ مرداد ۹۹ در پارک علم و فناوری یزد حضور یافت.

در نشستی که در حاشیه این بازدید با حضور استاندار و مسئولین استان یزد برگزار شد، ابتدا گزارشی از فعالیت‌های نخستین مدرسه نوآوری کشور، شتاب دهنده سرآیند افکار نو، ناحیه نوآوری اقبال و عمارت سیدشمس‌الدین ارائه شد، سپس میرجلیلی، مدیر شتابدهنده سرآیند افکار نو با اشاره به کسب موافقت نامه پارک پردیس و مجوز دانش بنیان توسط این مرکز، خواستار حمایت معاونت علمی و فناوری و استانداری یزد از فعالیت‌های شتابدهنده در جهت توسعه صنایع پاک در استان یزد شد.
افخمی، مدیرعامل شرکت تیماج صنعت نیز ضمن معرفی سامانه استارتاپی چادیشو به عنوان بستری برای رفع نیاز خانواده صنایع‌ دستی کشور، از بازسازی عمارت سیدشمس‌الدین با هدف ایجاد اقتصاد پایدار و کسب و کارهای صنایع دستی خبر داد.
در ادامه پهنه علم و فناوری اقبال معرفی و راههای حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از ساخت نخستین مجتمع فناوری توسط بخش خصوصی بررسی شد.
همچنین فعالیت‌های مرکز نوآوری سرامیک به عنوان یکی دیگر از پروژه های مشترک معاونت علمی و فناوری و پارک یزد تشریح شد.
سورنا ستاری در این نشست با بیان اینکه نقش دولت در توسعه علم و فناوری، توسعه زیرساخت و پایین آوردن ریسک سرمایه گذاری بخش خصوصی است،گفت: در تمام دنیا اگر دولت بخواهد به طور مستقیم در پروژه سرمایه‌گذاری کند مسلماً محصول تجاری در آن پروژه حاصل نخواهد شد.
وی در ادامه ضمن اعلام آمادگی دولت از حمایت طرح های علم و فناوری در این چارچوب، گفت : مرکز نوآوری سرامیک محل ظهور ایده های نو و کاربردی در حوزه سرامیک و سفال است که در صورت مدیریت درست نتایج خوبی از آن به دست خواهد آمد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات