برای تحقق شعار سال و بی‌اثر کردن تحریم‌ها راهی جز تمرکز بر توانمندی‌های داخلی نداریم

برای تحقق شعار سال و بی‌اثر کردن تحریم‌ها راهی جز تمرکز بر توانمندی‌های داخلی نداریم

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان،‌ در این دیدار دکتر مهدی غفاری با بیان اینکه هم‌اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، ادامه داد: در شرایط کنونی باید به بر موضوع دانش‌بنیان‌ها ارزش‌گذاری و به توانمندی‌های جوانانمان اهمیت دهیم به گونه‌ای که اگر جوانی که دارای طرح و ایده‌ای است به هیچ عنوان دغدغه فضای کار، تامین سرمایه اولیه و ... را برای تولید یک محصول و شروع کسب‌وکار نداشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ مساله‌ای مهم‌تر از حمایت برای رونق تولید در کشور وجود ندارد؛ متاسفانه در استان گلستان علاوه بر پتانسیل‌های عالی که به لحاظ نیروی انسانی داریم، به لحاظ تامین زیرساخت‌ها و فضاهای تولیدی جهت بهره‌مندی از ظرفیت جوانان و استارتاپ‌ ها با کمبود مواجه هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان، مرزبندی بین دستگاه‌های مختلف را آفتی برای استان دانست و تاکید کرد: به جد بر این باوریم که در صورت ایجاد شبکه‌ای یکپارچه میان بخش‌های مختلف و برقراری تعاملات و هم‌افزایی، می‌توان بزرگ‌ترین مشکلات را به ساده‌ترین شکل ممکن به سرانجام رساند.

دکتر غفاری در ادامه با بیان اینکه مجموعه سپاه هم یک مجموعه علمی پژوهشی و هم لجستیکی است، تصریح کرد: مجموعه پارک علم و فناوری گلستان آمده هرگونه همکاری و کمک به مجموعه سپاه استان در حوزه‌های علمی و پ‍ژوهشی است و قطعا می‌توانیم ارتباطات موثری را در این زمینه شکل دهیم؛ و در مقابل اگرفضایی در اختیار مجموعه سپاه استان هست که بلااستفاده می‌باشد، می‌توانیم از این ظرفیت بهره‌مند و در اختیار تولیدکنندگان و جوانان استان قرار دهیم.

در ادامه سردار ملک شاهکویی، فرمانده سپاه نینوا استان نیز در این دیدار با بیان اینکه به شدت با انجام موازی کاری در بین دستگاه‌های مختلف مخالف هستیم،‌ تاکید کرد: قطعا با همپوشانی فعالیت‌های علمی و پژوهشی سپاه با مجموعه پارک علم و فناوری گلستان می‌توانیم گام‌های موثرتری برداریم.

سردار ملک‌شاهکویی ابراز داشت: با تمام وجود در هر زمینه‌ای آماده کمک به پارک علم و فناوری استان در راستای حمایت از جوانان این استان هستیم؛ چراکه هیچ یک از شعارهای اقتصادی حضرت آقا در سال‌های گذشته محقق نمی‌شود، مگر این چرخه همکاری و هم‌افزایی بیش از گذشته راه بیفتد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات