در نشست مشترک پارک علم و فناوری کردستان و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عوان شد؛ حل چالش‌های فناورانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیازمند تعامل با پارک علم و فناوری است.

در نشست مشترک پارک علم و فناوری کردستان و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عوان شد؛ حل چالش‌های فناورانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیازمند تعامل با پارک علم و فناوری است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در ابتدای جلسه دکتر احسنی مسئول ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری کردستان، با معرفی زمینه‌ها و توانمندی‌های واحدهای فناور پارک، عنوان کرد:  با شناختی که از توانمندی‌های واحدهای فناور دارم، امکان رفع بسیاری از چالش‌های فناورانه دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های استان و در سطح ملی توسط واحدهای فناور در پارک علم و فناوری کردستان وجود دارد. در ادامه مهندس کاشفی مسئول توسعه و بهره‌برداری پارک با تاکید بر تعامل پارک و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، گفت: عنوان چالش‌های فناورانه شرکت نفت و ارائه راه حل‌های کاربردی توسط نوآوران و فناوران صاحب ایده، در این تعاملات شکل خواهد گرفت. وی در ادامه افزود: ایجاد کنسرسیومی از واحدهای فناور برای حل مشکلات و چالش‌های فناورانه می‌تواند بسیاری از چالش‌های فناورانه شرکت نفت را مرتفع نماید.

سپس مهندس شریعتی مسئول پژوهش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کردستان، با اشاره به تارخچه تاسیس و فعالیت‌های شرکت گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از زیرمجموعه‌های وزارت نفت، با پیشینه ۹۰ساله، همواره در امر تسهیل خدمات رسانی به جامعه پیشرو بوده است و  امروزه نیز در  ارائه خدمات الکترونیکی و برخط به مخاطبان تمامی تلاش خود را به کار بسته است. وی با اشاره به کارکرد کمیته پژوهش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کردستان، عنوان کرد: در کمیته پژوهش سعی ما بر حل چالش‌های شرکت با استفاده از دانش نهادهای علمی و پژوهشی و استفاده از نخبگان، فناوران و نوآوران در این حوزه است و با توجه به توانمندی واحدهای فناور  پارک علم و فناوری کردستان در حوزه ICT، ارتقای ارتباط میان شرکت نفت و پارک می‌تواند بسیاری از نیازها و چالش‌های ما را مرتفع نماید.

در ادامه مهندس دارین ضمن تشریح وظایف شرکت نفت، به بیان چالشهای شرکت نفت پرداخت. وی تامین، نگهداشت و توزیع فرآورده‌های نفتی را اصلی‌ترین رسالت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عنوان کرد و گفت: رسالت ما ارائه خدمات بهتر و سریعتر به هم‌وطنان براساس فناور‌های روز دنیا است به همین دلیل ما خواستار ارتباط و تعامل با مراکز علمی، پژوهشی و فناوری به خصوص واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان هستیم. وی با برشمردن برخی از چالش‌های فناورانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان کردستان، اظهار داشت: قاچاق سوخت، کنترل مبادی صادراتی و ترددهای سوخت و موضوع آلاینده‌ها از اصلی‌ترین چالش‌های ماست و امیدواریم واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان بتوانند ما را در ارائه خدمات شایسته به مردم یاری رسانند.

در پایان این نشست برخی از مدیران عامل واحدهای فناور به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص چالش‌های مطرح شده پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات