۱۱۷۰ شغل در واحدهای فناور و دانش بنیان استان بوشهر ایجاد شده است

۱۱۷۰ شغل در واحدهای فناور و دانش بنیان استان بوشهر ایجاد شده است



رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: ایجاد یک هزار و ۱۷۰ شغل دانشی و مولد در واحدهای فناور این استان در قالب بیش از ۱۲۵ واحد فناور و دانش بنیان از مهمترین رهاوردهای پارک علم و فناوری در این استان است.

دکتر رستمی در گفت وگو با ایرنا افزود: میزان حمایت مالی پارک از واحدهای فناور و دانش بنیان تا سال ۹۲، حدود ۳.۵ میلیارد ریال بود این درحالی است که در هفت سال اخیر به حدود ۱۳ میلیارد ریال افزایش یافته است و همچنین ۳۷ شرکت در استان بوشهر مجوز دانش بنیان دریافت کرده است.

وی یادآور شد: میزان فروش واحدهای فناور در استان بوشهر از ۶۱ میلیارد ریال به ۳۸۴ میلیارد ریال در سال ۹۸ افزایش یافته و به این ترتیب گردش مالی واحدهای فناور و دانش بنیان در این استان از ۹۵ میلیارد ریال به ۶۳۴ میلیارد ریال افزایش یافته است.

دکتر رستمی اظهار کرد: در این مدت علائم تجاری ثبت شده از چهار به ۵۱ و تعداد ایده‌های تبدیل شده به محصول نیز از ۱۵ به ۱۵۲ ایده و ثبت اختراع نیز از ۳۵ به ۱۴۵ اختراع افزایش یافته است.

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر با اشاره به تملک حدود ۲۳ هکتار زمین برای این بخش گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۹ هکتار زمین در سایت اصلی و طرح جامع عمرانی پارک، ۱.۸۵هکتار برای فضای کارگاهی و آزمایشگاهی و دو هکتار برای سایت اصلی مراکز رشد شهرستان‌ها تملک شده است این درحالی است که در گذشته هیچ زمین تملک شده در این خصوص در استان وجود نداشته است.

دکتر رستمی اضافه کرد: تا قبل از سال ۹۲، سه هزار و ۲۵۰ مترمربع فضای تملک شده مرکز رشد شهرستان بوشهر بوده که در هفت سال دولت تدبیر و امید این میزان در مراکز رشد استان چهار هزار و ۶۲۰ مترمربع بوده و ۱۵۰۰ مترمربع مازاد دیگر نیز در شهرستان های دشتی و دشتستان در حال احداث و تملک است.

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: در این مدت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای استقرار شرکت ها در سایت اصلی و طرح جامع عمرانی پارک علم و فناوری خلیج فارس ایجاد شده که در گذشته وجود نداشته و پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع بعنوان فاز دوم در سایت اصلی در حال احداث است و همچنین فضای آزمایشگاهی و کارگاهی تامین و یا در حال احداث پارک و مراکز رشد استان بوشهر نیز از ۶۴۰ به ۳ هزار ۶۵۰ مترمربع زیربنا افزایش یافته است.

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: مجموع فضاهای استقرار، کارگاهی و تولیدی پارک علم و فناوری و مراکز رشد تا سال ۹۲ در این استان تنها پنج هزار و ۴۳۰ مترمربع بود این درحالی است که امروز این فضا به بیش از ۲۰ هزار مترمربع افزایش یافته است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

منبع خبر

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

    نظرات