دکتر غلامی ۴ دستاورد وزارت علوم در هفت سال گذشته را تشریح کرد

دکتر غلامی ۴ دستاورد وزارت علوم در هفت سال گذشته را تشریح کرد



به گزارش پارک علم و فناوری خلیج فارس به نقل از ایرنا، دکتر غلامی در این خصوص اظهار داشت: در حوزه آموزش، بحث بازنگری در دروس را دنبال کردیم که تا حدود زیادی در گروه های مختلف آموزشی به سرانجام رسید و در جهت به روز کردن و کیفی سازی آموزش از آن استفاده شد.

ساماندهی مراکز آموزش عالی
وزیر علوم با اشاره به ساماندهی مراکز آموزش عالی که در سال جاری عملیاتی می شود، خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی آموزش عالی آماده ابلاغ است؛ هدف این است که مراکز علمی، دانشگاه ها و موسسات وابسته به این دانشگاه ها در یک شبکه علمی قرار گیرند و از پراکنده کاری به سمت کار جمعی، بربرنامه ریزی شده به همراه ارتقا کیفیت آموزش ها حرکت کنند.
وی با تاکید بر ضرورت کمک دانشگاه های بزرگ به دانشگاه های کوچک، خاطرنشان کرد: دانشگاه های بزرگ باید ذیل این امر، برای خود ماموریت تهیه کنند. یکی از محورهای اصلی ساماندهی مراکز آموزش عالی، ماموریت گرایی این مراکز است تا همه دانشگاه ها همه کاری با هم انجام ندهند.
دکتر غلامی افزود: این مراکز باید اعلام کنند یک موسسه و دانشگاه واقع در شهرستان چه اثرات محلی و موضعی از نظر فرهنگی، اجتماعی، تخصصی، تربیت نیروی انسانی، تحقیق، توسعه فناوری و همه زمینه های مرتبط با فعالیت های دانشگاهی می تواند داشته باشد. همچنین این مراکز باید بگویند چه اثرگذاری در استان خود تعریف کرده اند و در این شبکه علمی چگونه می توانند جای خود را محکم کنند و به عنوان محور قرار بگیرند.

افزایش پارک‌های فناوری
به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، اقدام دیگر دولت در هفته سال گذشته فعالیت های کلان آموزش عالی در بحث فناوری ها بود.
دکتر غلامی خاطرنشان کرد: محور این فعالیت ها روی افزایش مراکز رشد در دانشگاه ها، افزایش تعداد پارک های علم و فناوی و حمایت جدی از آنها بود تا تبدیل علم به فناوری را انجام دهند. پذیرش صاحبان ایده، استارتاپ ها و شرکت های کوچکی که ایده های فناورانه دارند در پارک های علم و فناوری منجر به این شد که اکنون ۶ هزار شرکت در پارک ها و اطراف دانشگاه ها داشته باشیم.
وی افزود: از بین این شرکت ها و پارک ها، توانمندها خودشان را نشان دادند و تعداد زیادی از دانش آموختگان دانشگاهی در همین شرکت ها شاغل شدند که جزء اشتغال پایدار است.

رشد روابط علمی بین‌المللی ایران
وزیر علوم همچنین با اشاره به رشد روابط علمی بین الملل ایران در هفت سال گذشته، اظهار داشت: در زمینه فعالیت های تحقیقاتی مشترک با دانشمندان و محققان مراکز علمی خارج از کشور و جذب دانشجو از کشورهای دیگر برنامه ریزی و روند اجرایی خوبی تا سال تحصیلی گذشته داشتیم.
وی عنوان کرد: این موضوع در تعاملات بین المللی و دیپلماسی علمی بسیار تاثیرگذار است و امیدواریم با شرایط کرونا از این مرحله عبور کرده و روند رو به رشد را حفظ کنیم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

منبع خبر

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

    نظرات