شادوبن اینستاگرام (Instagram Shadowban) چیست؟

شادوبن اینستاگرام (Instagram Shadowban) چیست؟


فهرست

شادوبن اینستاگرام چیست؟ عوامل شادوبن شدن اینستاگرام چگونه از شادوبن اینستاگرام خرج شویم؟

امروزه با پررنگ‌تر شدن نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی مردم رقابت زیادی بین اپلیکیشن‌ها صورت گرفته است و آن‌ها همواره می‌کوشند تا جامعه مخاطبین خود را گسترش دهند و از رقبا پیشی بگیرند، برای این پیشرفت و بروز بودن سعی می‌کنند تا در هر بروزرسانی قابلیت‌های جدیدی را به نرم‌افزارهای خود اضافه کنند و هیجان تازه‌ای را به کاربران خود هدیه دهند و رضایت کاربران را بیش از پیش جلب نمایند. اما این رقابت باید برای جلوگیری  برخی از استفاده‌های نابجا محدودیت‌هایی را هم اعمال کند؛ که در این مقاله به محدودیت‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام اشاره می‌کنیم.

شادوبن اینستاگرام (Instagram Shadowban) چیست؟

شادوبن از نظر لغوی یک اصطلاح مبهم به معنای پنهان کردن یا محدود کردن است، اما به طور کلی به این موضوع اشاره می‌کند که محتوای تولید شده در پیج شخصی کاربران را هرز (Spam) تشخیص داده و اکانت کاربری آن‌ها را با محدودیت‌هایی روبرو می‌کند. برای اینکه متوجه شویم شادو شده‌ایم؛ ابتدا پستی با یک هشتگ خاص (در آن هشتگ پستی نباشد) ارسال می‌کنیم، سپس با اکانت‌های دیگر آن هشتگ را بررسی می‌کنیم واگر پست نمایش داده نشود، دلیلی روشن است تا متوجه شویم که اکانت کاربری شادوبن شده‌است.

عوامل شادوبن اینستاگرام

۱. استفاده از ربات‌ها

در برخی موارد کاربران از ربات‌هایی استفاده می‌کنند که قوانین اینستاگرام را نقض کرده و آن‌ها را مشمول جریمه‌هایی می‌کند. ربات افزایش فالوور اینستاگرام یکی از این نمونه ربات‌‌ها است؛ ربات‌هایی مانند Mass planner ، follow liker ، integers و.... یکی دیگر از انواع ربات‌های نقض‌کننده شرایط اینستاگرام، ربات‌هایی هستند که در زمان مشخص، محتوای تولید شده توسط کاربر را پست می‌کنند، در نتیجه استفاده از این ربات‌ها منجر به اعمال محدودیت‌های شادوبن می‌شود.

۲. تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، فالوورها

اپلیکیشن اینستاگرام برای تعداد فالوور، کامنت و لایک قوانینی را وضع کرده که اگر آن‌ها توسط کاربران رعایت نشوند حساب کاربری آن‌ها با اعمال محدودیت‌هایی جریمه می‌شوند. با توجه به این قوانین هر کاربر مجاز است در هر ساعت فقط ۱۵۰لایک، ۶۰ کامنت و ۶۰کاربر دیگر را دنبال کند البته این موضوع به تعداد دنبال‌کنندگان (فالوور)، سابقه و تاریخ راه‌اندازی اکانت اینستاگرام و... بستگی دارد.

۳. استفاده از هشتگ‌های نامناسب

هشتگ‌ها قدرت شگفت‌انگیزی در نمایش پست‌ها دارند به صورتی که شبکه‌های اجتماعی سختگیری بسیاری نسبت به این موضوع دارند و قوانین خاصی برای آن‌ها وضع کرده‌اند؛ به طور مثال اینستاگرام بیش از ۳۰ هشتگ را غیرمجاز می‌داند. نکته‌ حائز اهمیت این است که استفاده از برخی هشتگ‌های نامتعارف تاثیر بسزایی در دیگر هشتگ‌ها دارد؛ هنگامی که یک پست با چند هشتگ ارسال می‌شود اگر یکی از هشتگ‌ها نامتعارف باشد و محتوای غیراخلاقی را نمایش دهد اینستاگرام اکانت را شادو می‌کند و حتی در هشتگ‌های دیگر نیز آن را نمایش نمی‌دهد.

۴. ریپورت شدن حساب کاربری

ریپورت شدن از طرف سایرکاربران، یکی از سریع‌ترین راه‌های شناسایی پیج‌هایی است که قوانین و دستورالعمل‌های اولیه را نقض کرده‌اند و مشمول جریمه‌های اینستاگرام می‌شوند؛ در این‌صورت اکانت اینستاگرامی مورد نظر در ابتدا شادوبن شده و اگر بازهم ریپورت‌هایی دریافت شود،به صورت کامل غیرفعال خواهد‌شد.

راهکارهای رفع  شادوبن اینستاگرام

۱. متوقف کردن ربات‌ها

استفاده از ربات‌ها برای جذب فالوور شاید روشی سریع برای رسیدن به تعداد بالای فالوئرها باشند، اما این روشی مناسب برای رسیدن به بازار هدف مشتریان یک کسب‌وکار نیست؛ چراکه مخاطبان این ربات‌ها معمولا نمی‌توانند دنبال کنندگان هدفمندی برای هر پیج باشند. پس بهتر است برای رهایی از محدودیت‌های شادوبن کلیه ربات‌ها را متوقف کنید. تولید محتوای مناسب، تبلیغات گسترده اینستاگرام، اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی از جمله راه‌های افزایش فالوور در اینستاگرام می‌باشد.

۲. حذف کردن هشتگ‌های نامناسب

همانطور که در محدودیت‌ها ذکر شد، هشتگ‌ها تاثیر بسزایی دارند اما برای رفع این محدودیت بهتر است هشتگ‌های نامتعارف را شناسایی و آن‌ها را حذف کرد و باید توجه داشت که در پست‌های آینده از این هشتگ‌ها استفاده نکرد و آن‌ها را در لیست سیاه هشتگ‌ها قرار داد.

۳. تغییر اکانت شخصی به اکانت کسب‌وکار

اکانت‌های شخصی که برای تبلیغ و معرفی محصولات کسب‌وکارهای تجاری استفاده می‌شوند معمولا با محدودیت‌هایی روبرو می‌شوند، پس بهتر است برای استفاده‌ی تجاری از اینستاگرام، اکانت کاربری شخصی (Private Account) را به اکانت کسب‌وکار (Business Profile) تبدیل کرد، چراکه با این تبدیل کاربری قابلیت‌های بیشتری به اکانت اینستاگرامی موردنظر داده‌می‌شود و همچنین کمتر شامل جریمه‌های شادوبن می‌شود.

۴. ریپورت محدودیت‌های شادوبن به اینستاگرام

بعد از انجام راه‌کارهای رفع شادوبن، بهتر است چند روز صبر کرد و سپس پستی مطابق با قوانین اینستاگرام ارسال کرد؛ اگر بازهم به قابلیت‌های اولیه دسترسی پیدا نشد، بهتر است مشکلاتی از جمله عدم نمایش در هشتگ‌ها و... را به اینستاگرام گزارش کرد. البته توصیه می‌شود چندین بار در روز برای اینستاگرام گزارش ارسال کرد چراکه بررسی و پاسخگویی خیلی کند صورت می‌پذیرد.

این مقاله توسط تیم تولید محتوای آژانس تبلیغاتی راز تهیه شده‌است. تیم تولید محتوا و شبکه‌های اجتماعی شرکت تبلیغاتی راز با اشراف کامل بر قوانین شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا اختصاصی آماده همکاری با کسب‌وکارهای تجاری برای حضور فعال‌تر در شبکه‌های اجتماعی است.

هیجان زده خواهید شد!

مطالب مرتبط:

چند روش کاربردی در اینستاگرام

روش‌های افزایش فالوور در اینستاگرام

هشتگ و بهترین استراتژی استفاده از آن در اینستاگرام

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات