"مرکز توسعه و نوآوری  مشکات " در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه  افتتاح شد

"مرکز توسعه و نوآوری مشکات" استان همزمان با هفته تعاون در محل پارک علم و فناوری  استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، دکتر هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در مراسم افتتاح این مرکز که امروز (۱۹ شهریور) برگزار شد، با تبریک هفته تعاون به تمام کسانی که در این عرصه فعالیت دارند، از تعاون به عنوان یکی از بخش‌های بزرگ اقتصاد کشور و استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: واحدهای مختلفی در زمینه‌های متنوع در این بخش مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: یکی از ملزومات حوزه تعاون، تزریق روحیه فناورانه به این بخش است و توجه به نوآوری در فعالیت‌های تعاونی در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و ... باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ایجاد مرکز توسعه و نوآوری تعاون را یکی از حلقه‌هایی دانست که می‌تواند به تکمیل اکوسیستم فعالیت‌های دانش بنیان در استان کمک کند و افزود: در کنار این موضوع باید تعداد شتابنده‌های استان را افزایش دهیم و حتی برای تخصصی شدن فعالیت آنها تلاش کنیم.

حاتمی تاکید کرد: به علاوه باید تلاش کنیم جوانان تحصیل کرده، صاحب ایده و خلاق بتوانند ایده‌های خود را پرورش دهند و ما نیز آموزش‌های لازم را در اختیار آنها قرار می‌دهیم. قطعا خروجی این روند ایجاد ثروت، اشتغال و توسعه اقتصادی خواهد شد.

دکترحسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز درباره راه‌اندازی مرکز توسعه و نوآوری تعاون کرمانشاه، افزود: این مرکز در قالب یک تعاونی و به صورت همزمان در هفت استان دیگر کشور و به مناسبت هفته تعاون راه‌اندازی شد.

وی هدف از تاسیس این مرکز را کمک به ۳۱۵۰ تعاونی موجود استان کرمانشاه در زمینه برندسازی، بازاریابی، فناوری اطلاعات و ... دانست تا بتوانند به شتاب و بلوغ کافی برسند.

عزیزی اعتبار هزینه شده برای ایجاد این مرکز را نیز بالغ بر دو میلیارد ریال برآورد کرد.

در ادامه دکتر سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه نیز با اشاره به راه‌اندازی مرکز توسعه و نوآوری تعاون کرمانشاه که در قالب تفاهم‌نامه مشترک با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان شکل گرفته، افزود: تمام افرادی که صاحب ایده‌های کسب و کار در حوزه تعاونی‌ها هستند و یا تعاونی‌هایی که قصد دارند محصولات و واحد خود را با دید نوآوری و فناوری توسعه دهند، می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

وی تاکید کرد: حتی برای افراد صاحب ایده که ایده آنها شرایط کافی نوآورانه را نداشته باشد نیز مشاوره‌هایی برای تکمیل، توسعه و یا حتی تغییرات ایده در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ایده‌های فناورانه که به این مرکز می‌آیند نیز بعد از تایید اولیه وارد فرآیند توسعه‌ای و راه‌اندازی کسب و کار می‌شوند، یادآور شد: این ایده‌ها نیز از لحاظ امکانات، محل استقرار، منابع مالی مورد نیاز برای ایجاد و تثبیت کسب و کار و... مورد حمایت هستند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات