توسعه فناوری کلید حل بحران اشتغال کشور است

توسعه فناوری کلید حل بحران اشتغال کشور است


رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: ارزش افزوده و کیفیت اشتغال زایی در حوزه فناوری نشانگر این است که بدون توسعه فناوری مشکلات کشور برطرف نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، دکتر سید حسین اخوان علوی در دیدار با دکتر سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم گفت: اشتغال زایی برای جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی مهمترین دغدغه امروز کشور ماست.

وی با اشاره به وجود بیش از ۵ میلیون دانش آموخته بیکار در سطح کشور گفت: دولت نمی تواند برای خیل عظیم فارغ التحصیلان دانشگاهی شغل مناسب ایجاد کند.

اخوان علوی با اعلام اینکه در سال گذشته ۵۳۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات در بخش صنعت استان قم تزریق شده است گفت: میزان اشتغال زایی این مبلغ تسهیلات اعطایی چیزی کمتر از ۱۵۰۰ شغل بوده است در حالی که در بخش توسعه فناوری با ۵٫۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری ۳۹۶ شغل ایجاد شده که این نسبت، به وضوح کارایی و ارزش افزوده محسوس بخش فناوری را نسبت حوزه صنعت نشان می دهد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه بدون توسعه فناوری و توجه به شرکت های فناور نمی توان آینده روشنی برای توسعه اقتصادی کشور قائل بود گفت: شرکت های فناور در ایام کرونا نشان دادند که می توانند نیازها و مشکلات بحرانی کشور را به بهترین نحو برطرف کنند.

وی با بیان اینکه ۸ شرکت فناور عضو پارک علم و فناوری استان در صف اول خدمت رسانی و تولید اقلام مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا هستند گفت: چراغ شرکت های فناور باید روشن باشد تا فعالیت ها و عملکرد پارک های علم و فناوری معنا داشته باشد.

اخوان علوی با تاکید بر ظرفیت های بالقوه کتابخانه های عمومی در توسعه فناوری گفت: پارک ها و کتابخانه ها در پرورش و اشاعه فرهنگ توسعه علم و فرزانگی رسالت مشترکی دارند و این موضوع مهم می تواند نقطه عطف هم افزایی این دو نهاد دانش محور باشد.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات