پارس جنوبی با پهپاد ساخت شرکت مهارت گستر لیان پایش حفاظتی شد

پارس جنوبی با پهپاد ساخت شرکت مهارت گستر لیان پایش حفاظتی شد



معاون پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهردر گفتگو با ایرنا  گفت: پهپاد ساخته شرکت فناور مهارت گستر لیان مستقر در این پارک با پایش هوایی طولانی مدت بر فراز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی رکورد موفقیت آمیزی در حفاظت و حراست از تجهیزات و امنیت این منطقه برجای گذاشت.

عبدالحسن بهرامی افزود: این موفقیت نتیجه اعتماد به دانش بومی جوانان است.

وی اضافه کرد: این شرکت فناورکه در زمینه طراحی، آموزش و خدمات پهپادی فعالیت دارد از سال ۹۲  در پارک علم و فناوری خلیج فارس مستقر است و اکنون با هفت نیرو فعالیت می‌کند.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش‌ بنیان مهارت گستر لیان گفت: پهپاد ساخته این شرکت با ثبت رکورد یکهزار و ۲۰۰ ساعت پرواز ایمن و پایش هوایی سبب ناامن شدن منطقه پارس جنوبی برای متخلفان شد.

شهرام محمدی در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: طرح پژوهشی پایش هوایی برای اولین بار به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ارائه و به صورت پایلوت اجرا شد که استقبال حراست ارشد منطقه را در پی داشت و این همکاری از دی ماه ۹۶ تا تیر ماه ۹۹ ادامه یافت.

وی عنوان کرد: شرکت فناورمهارت گستر لیان در این مدت توانست ۹۰۰ روز حضور و پایش هوایی منطقه، یکهزار و ۲۰۰ ساعت پرواز ایمن و بدون حادثه و سه هزار و ۶۰۰ سورتی پرواز را تجربه کند که این آمار در صنعت نفت، گاز و انرژی کشور و خاورمیانه رکورد محسوب می‌شود.

محمدی اضافه کرد: یگان پهپاد حراست ارشد روزانه ۶ سورتی پرواز را به وسیله چهار نیروی مستقر انجام داده‌است که موجب کاهش جرم و ناامن شدن منطقه پارس جنوبی برای سارقان و در نتیجه کاهش چشمگیر تخلفات در این منطقه شده‌است.

رئیس هیات مدیره شرکت فناور مهارت گستر لیان و مسئول عملیات یگان پهپاد با استناد به اعلام رسمی مدیر پیشین حراست منطقه پارس جنوبی، گفت: پایش‌های صورت گرفته علاوه بر پیشگیری از جرائم امنیتی، مانع از سرقت اموالی چون کابل فیبر، ترانس و سایر تجهیزات منطقه شده‌است که ارزش آنها ۳۰ میلیارد ریال است.

محمدی عنوان کرد: اخذ مدال طلای مسابقات اینپکس آمریکا در سال ۲۰۱۵، کسب مقام اول مسابقات یورو اینوت رومانی در سال ۲۰۱۴ و کسب مقام اول کشور برای طراحی پهپاد برد بلند شبح خلیج فارس بخشی از افتخارات این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس است.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات این شرکت فناورکه در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد پهپاد سمپاشی یلدا است که در سال ۹۷ از سوی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رونمایی شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

منبع خبر

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

    نظرات