توسط فناوران پارک علم و فناوری مازندران صورت گرفت: تولید نرم افزار تبدیل عکس و PDF به Word

توسط فناوران پارک علم و فناوری مازندران صورت گرفت: تولید نرم افزار تبدیل عکس و PDF به Word

استفاده از هوش مصنوعی و شبکه عصبی در استخراج متن از عکس و تبدیل PDF به word بدون بهم ریختگی توسط فناوران پارک علم و فناوری مازندران انجام شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران، امروز دانشجویان و همه کسانی که در حال تحصیل و تدریس هستند با فایل های PDF آشنا هستند و دغدغه تبدیل PDF به Word را تجربه کردند. بر خلاف فایل های انگلیسی فایل های فارسی در اکثر اوقات به علت پیچیدگی های موجود در حروف و چسبندگی موجود در آن ، تبدیل به ورد نمی شدند و به علت تحریم های ظالمانه نرم افزاری علیه ایران، هیچ شرکت خارجی هم به این امر ورود نکرده اند. لذا این نیاز اساسی پژوهشی و دانشگاهی تنها با روش تایپ برطرف میشد که هزینه بسیار بالایی دارد.
گروه ایبو طی ۷ سال و با بررسی دقیق فایل های PDF و ساختار آنها سرویسی را راه اندازی کرده اند که می توان بدون نیاز به نرم افزار و دردسر، فایل های پی دی اف و حتی عکس های اسکن شده خود را بصورت آنلاین با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی و شبکه عصبی به word تبدیل کنید.
قاسم نتاج مدیرعامل شرکت ایبو خاطرنشان کرد: این نرم افزار برای کلمات انگلیسی وجود داشت اما به دلیل چسیبده بودن کلمات فارسی تا حدودی امکان پذیر نبوده است که با پیگیری‌های تحقیقاتی سیستم او سی آر فارسی را راه اندازی کردیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر به راحتی امکان تبدیل فایل پی دی اف به ورود وجود دارد و این پروژه همه نقیصه‌های تبدیل پی دی اف به ورد را رفع کرده است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌محور با اعلام اینکه این نرم افزار به‌صورت برخط صفحات پی دی اف را به ورد تبدیل کرده و برای هر صفحه ۱۰۰ تومان از کاربران دریافت می‌شود.
نتاج اضافه کرد: نرم افزار تبدیل پی دی اف به ورد با آدرس www.eboo.ir در دسترس قرار دارد.
وی با اعلام اینکه این پروژه برای نخستین بار در کشور عملیاتی شده است، افزود: چندین شرکت در این زمینه ورود پیدا کردند اما نیمه کاره پروژه را رها کردند، کار با این سیستم بسیار سخت است به این دلیل که هم از هوش مصنوعی و هم از شبکه عصبی باید استفاده کرد، در حال حاضر ما با ۶۴ هزار کاربر مشغول فعالیت هستیم و بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون تبدیل تاکنون انجام دادیم.
نتاج اظهارداشت: از جمله مزیت های این نرم افزار قیمت فوق العاده پایین با توجه به عملکرد فوق العاده بالای سرویس، ارائه تمامی خدمات مربوط به پی دی اف شامل کاهش حجم پی دی اف، محافظت و رمز گذاری روی فایل پی دی اف، تبدیل پی دی اف به عکس، جدا سازی صفحات، تعمیر پی دی اف های آسیب دیده، پشتیبانی از فایل های محافظت شده، پشتیبانی از درصد بالایی از فرمول ها و عملگرهای ریاضیاتی و قابل استفاده در موبایل، تبلت، اندروید، IOS و دیگر سیستم عامل ها می باشد. لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

منبع خبر

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

    نظرات