جهش علم و فناوری در استان همراهی کلیه دستگاه‌ها را می‎طلبد

جهش علم و فناوری در استان همراهی کلیه دستگاه‌ها را می‎طلبد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری بعد از ظهر امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید استان گلستان که با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار‌ کرد: اگر قرار باشد اکوسیستم‌ نوآوری استان به تحول برسد، نیازمند همگرایی دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

دکتر غفاری ادامه داد: برای حرکت درست این اکوسیستم نیازمند فضای زیرساختی هستیم و در گنبدکاووس، گرگان و‌ علی‌آبادکتول مراکز نوآوری فعال شده و به دنبال شبکه‌سازی این مراکز هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان کرد: با شبکه‌سازی پارک از مرکزیت استان خارج و تمام استان دارای شرایط پارکی خواهند شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته شاهد حرکت جدی در علم و فناوری استان هستیم و پلتفرم در حال شکل‌گیری است و از دستگاه‌ها و سازمان‌ها درخواست داریم که در شبکه‌سازی به ما کمک کنند.

دکتر غفاری گفت: شتاب‌دهنده‌های متعددی در استان در حال فعالیت و یا اخذ مجوز هستند و در زمینه آی‌تی به دنبال مذاکره با یکی از شرکت‌های بزرگ کشوری هستیم که بتوانیم از ظرفیت آنها برای توسعه تجاری‌سازی استارتاپ‌های آی‌تی استفاده کنیم.

غفاری اضافه کرد: در راستای تامین مالی استارتاپ‌ها، صندوق پژوهش و فناوری استان به بهره برداری رسید و امروز هم قرارداد با صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان امضا می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در پایان ابراز داشت: درخواست ما از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور این است که در‌ تجارت‌سازی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان حمایت ویژه‌ای را داشته باشد تا ما شاهد شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان باشیم.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات