برگزاری ویبینار مشترک بین المللی انتقال فناوری و مالکیت فکری توسط پارک علم و فناوری گیلان

برگزاری ویبینار مشترک بین المللی انتقال فناوری و مالکیت فکری توسط پارک علم و فناوری گیلان

برگزاری اولین وبینار مشترک در خصوص مالکیت فکری تحت عنوان " دفاتر انتقال فناوری و مالکیت فکری: فرصتها و چالشها در حوزه دریای خزر" به صورت مشترک توسط پارک علم و فناوری گیلان و دانشگاه دولتی آستراخان روسیه در روز دوشنبه مورخ ۲۸ مهر ۱۳۹۹ (۱۹ اکتبر ۲۰۲۰) برگزار شد.

این وبینار با حضور آن‌لاین ۱۱۷ نفر از پنج کشور (از جمله: ایران، روسیه، آذربایجان، قزاقستان و اندونزی) با هدف ارتقای دفاتر انتقال فناوری در حوزه انتقال فناور و مالکیت فکری و با حضور ۳ مدرس بین المللی، برگزار شد

دکتر امیر ملک پور معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان و عضور شبکه انتقال فناروی اتحادیه دانشگاه‌های دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر در این‌باره گفت: پیشنهاد ایجاد دفاتر انتقال فناوری به عنوان حلقه اتصال دانشگاه، صنعت در حوزه انتقال فناوری و مالکیت فکری در اسفند سال گذشته ارائه شد و با هدف ایجاد ارتباطات بین المللی در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و مالکیت فکری توسط پارک علم و فناروی گیلان ارائه شد.

وی درباره خدمات دفاتر انتقال فناوری در دانشگاه های اتحادیه CIS گفت: این دفاتر فناوری که در موسسات پژوهشی و آموزشی، دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری کشورهای حوزه دریای خزر( CIS ) ایجاد شده و با ارتباط و ایجاد شبکه و با ارائه خدمات منتورینگ، مشاوره و آموزش در حوزه انتقال فناوری و مالکیت فکری، بستر انتقال فناوری و مالکیت فکری را برای صاحبان ایده و فناوری ایجاد نماید. این امر علاوه بر توسعه ارتباطات بین المللی در این حوزه، موجب می شود انگیزه برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در بین دانشجویان و افراد نخبگان بیشتر شود.

امیر ملک‌پور افزود: پارک علم و فناوری گیلان به عنوان یکی از اعضای اتحادیه دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشورهای حوزه دریای خزر ( CIS ) به دنبال این است که بتواند با استفاده از سازوکارهای مناسب و امکانات خود از جمله وجود دفتر فن بازار ملی و کارگروه مالکیت فکری در این پارم، در توسعه مالکیت فکری پیشرو باشد و با توجه به تعاملات خوب در اتحادیه CIS بتواند به شبکه انتقال فناوری از طریق ایجاد دفاتر انتقال فناوری در موسسات پژوهشی و دانشگاهی و پارک‌های علم و فناروی حوزه کشورهای دریای خزر  کمک نماید.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم وفناوری گیلان درباره این وبینار مشترک گفت: این وبینار مشترک با همکاری پارک علم و فناوری گیلان و دانشگاه آستاراخان روسیه برگزار شد که ساماندهی این رویداد بر عهده پارک علم و فناوری گیلان بوده و دانشگاه دولتی آستاراخان به عنوان رئیس کمسیون علم، تحقیقات و فناوری اتحادیه ( CIS ) به عنوان دبیرخانه مالکیت فکری بوده و در آن دانشگاه مستقر می‌باشد.

ملک‌پور در خصوص برنامه‌های این اتحادیه گفت: طرح ایجاد دفاتر فناوری و مالکیت فکری به پیشنهاد پارک بود که خوشبختانه بعد از تصویب در اجلاس اتحادیه ( CIS ) به عنوان یکی از برنامه‌های نقشه راه سالیانه کمسیون علم وفناوری در آن اجلاس قرارداده شد و پارک علم و فناروی گیلان متولی برگزاری این دفاتر انتخاب شد.

شبکه دفاتر انتقال فناوری با پیشنهاد پارک های علم و فناوری گیلان در اسفندماه ۱۳۹۸ در کمیسیون علم، تحقیقات و فناوری ذیل اتحادیه دانشگاه های دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر در دانشگاه آستراخان روسیه ایجاد و در ابتدای سال ۱۳۹۹، راه‌اندازی شد.

در این کمسیون مقرر گردید در گام اول راه اندازی این دفتر، کنفرانس‌هایی در راستای اهداف این دفاتر در دستور کار قرار گیرد. با توجه به شیوع کرونا و هماهنگی انجام شده درخصوص برگزاری یک رویداد مجازی، اولین وبینار مشترک در این خصوص تحت عنوان " دفاتر انتقال فناوری و مالکیت فکری: فرصتها و چالشها در حوزه دریای خزر" به صورت مشترک توسط پارک علم و فناوری گیلان و دانشگاه دولتی آستراخان روسیه در روز دوشنبه مورخ ۲۸ مهر ۱۳۹۹ (۱۹ اکتبر ۲۰۲۰) برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات