خبرگزاری علم و فناوری گزارش می دهد؛ وقتی پارک علم و فناوری فارس به مدد شرکت‌های فناور می‌آید

خبرگزاری علم و فناوری گزارش می دهد؛ وقتی پارک علم و فناوری فارس به مدد شرکت‌های فناور می‌آید

خبرگزاری علم و فناوری گزارش می دهد؛

وقتی پارک علم و فناوری به مدد شرکت‌های فناور می‌آید

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس گفت: : براساس آیین نامه مصوب هیئت امنای پارک های علم و فناوری در کل کشور، می توانیم اراضی تحت مالکیت در داخل پارک واقع در شهرک آرین را در اختیار شرکت های فناور قرار دهیم .

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از شیراز ، برای کسب و کارهای نوپا، شرکت هایی که توان مالی بالایی نداشته اما عده ای جوان با علم و دانش دور هم جمع شده تا رویای خود را در قالب شرکت های دانش بنیان و فناور بسازند، داشتن مکانی مستقل با کلیه امکانات و قسمت های مورد نیاز همچون بخش های کارگاهی، اداری و استراحتگاه همچون رویا می ماند و حال اگر نگاهی به بازار مسکن و زمین بیندازیم، این رویا دست نایافتنی تر نیز به نظر می رسد .

استقلال و استقرار شرکت‌های فناور ممکن شد

دکتر امین رضا ذوالقدر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری در شیراز با اشاره به طرح واگذاری زمین به شرکت های فناور اظهار داشت: براساس آیین نامه مصوب هیئت امنای پارک های علم و فناوری در کل کشور، می توانیم اراضی تحت مالکیت در داخل پارک واقع در شهرک آرین را در اختیار شرکت های فناور قرار دهیم .

وی با اشاره به اینکه متراژ زمین های واگذاری از حداقل ۴۰۰ متر تا حداکثر ۲ هزار متر می باشد، تصریح کرد: شرکت های فناوری که امکان دریافت اراضی را پیدا می کنند، بسته به کاربری و نیازی که دارند، ساخت و ساز لازم را انجام خواهند داد .

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با اشاره به تشکیل کارگروه به نام کارگروه واگذاری اراضی متشکل از معاونین پارک علم و فناوری فارس، مدیر موسسات، روسای مراکز رشد، رئیس اداره عمران و کارشناس حقوقی و کمیته ارزیابی و تعیین صلاحیت عنوان کرد: در فاز اول واگذاری ها بخشی از اراضی مشخص شده که برای انتخاب شرکت ها شیوه نامه واگذاری زمین در کارگروه تدوین شده و براساس ارزیابی کمیته ارزیابی و تعیین صلاحیت شرکت ها انتخاب خواهند شد .

وی افزود: آیین نامه ها و دستورالعمل های لازم آماده شده، کمیته ها و کارگروه ها شکل گرفته و همچنین زیرساخت هایی همچون تاسیسات آب و برق را نیز در این اراضی فراهم کرده ایم .

این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش دارند تا فراخوان واگذاری زمین به شرکت های فناور تا پایان آبان ماه اعلام شود، اذعان داشت: پس از اعلام فراخوان در بازه ای ۱۰ روزه شرکت های فناور تقاضای خود را همراه با مستنداتی همچون حسن سابقه مالی شرکت و داشتن توانایی مالی برای انجام ساخت و ساز، متراژ تقریبی مورد نیاز، امکانات و فضاهای کارگاهی و اداری که می خواهند داشته باشند را ارسال خواهند نمود .

وی با اشاره به اینکه اراضی بصورت اجاره ۳۳ ساله به شرکت های فناور داده شده که قابل تمدید نیز می باشد، متذکر شد: هر سه سال یکبار مبلغی جهت اجاره زمین واگذار شده تعیین می شود که شرکت ها باید نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند .

دکتر ذوالقدر درخصوص شاخص های ارزیابی برای اعطای زمین به شرکت های فناور گفت: سطح فناوری، تعداد فناوری ها تجاری شده، فهم بازار در سالهای گذشته، وضعیت دانش بنیان بودن، توانایی جذب سرمایه گذار، اعضای هیئت مدیره، میانگین صادرات، فروش و بحث های مرتبط جز شاخص های ارزیابی ما بوده که هر قسمت برای خود امتیاز جداگانه ای داشته و در نهایت براساس امتیازات کسب شده، اراضی در اختیار شرکت های برتر قرار داده می شود .

وی با بیان اینکه طرح واگذاری زمین به شرکت های فناور فرصتی برای شرکت های دانش بنیان می باشد تا بتوانند مستقر و مستقل شوند، عنوان کرد: شرکت هایی که موفق به کسب امتیازات لازم می شوند، ۲ سال زمان داشته تا ساخت و ساز را انجام دهند .

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس درخصوص وضعیت دفاتر شهرستانی در این طرح بیان کرد: طرح واگذاری زمین به شرکت های فناور در فاز اول در شهر شیراز اجرا می شود و طبق صحبت هایی که داشته ایم، در فازهای بعدی این طرح را به شهرستان ها نیز تعمیم خواهیم داد .

استقبال شرکت ها از طرح واگذاری زمین

روح الله علیزاده، مدیرعامل شرکتی نوپا با ابراز خرسندی از طرح واگذاری زمین به شرکت های فناور به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری گفت: یکی از موضوعاتی که بسیار ذهن من و سایر دوستان را در شرکت درگیر کرده بود، بحث مکان فعالیت شرکت و هزینه های ناشی از آن بوده است .

وی ادامه داد: تمام تلاشمان را برای داشتن کلیه معیارهای لازم به کار خواهیم گرفت تا امتیازات مورد نیاز را کسب کرده و بتوانیم مکانی طبق سلیقه و نیاز خود برای شرکتمان بسازیم .

تنی چند از نمایندگان شرکت های فناور و دانش بنیان نیز رضایت خود نسبت به اجرای این طرح را به خبرنگار ما گفته و از مسئولین عدم تبعیض و دقت نظر در انتخاب شرکت ها را خواستار شدند .

لزوم دقت در انتخاب شرکت ها برای دریافت زمین

در خوب بودن طرح واگذاری زمین به شرکت های فناور که شکی نیست اما باید تمام تلاش مسئولان مربوطه به کار گرفته شود تا با دقت نظر ویژه، رصد کلیه مسائل و عدم تبعیض و رانت شرکت هایی که لایق و شایسته داشتن مکانی برای خود هستند، انتخاب شوند که قطع به یقین مجموعه پارک علم و فناوری در استان فارس چنین خواهد کرد .

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

منبع خبر

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

    نظرات