دیدار رییس پارک علم و فناوری کردستان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان

دیدار رییس پارک علم و فناوری کردستان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان

در ادامه دکتر سعیدی رییس پارک علم و فناوری کردستان، به تاریخچه تشکیل پارک‌های علم و فناوری در جهان و ایران پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه از چند دهه گذشته استفاده از فناوری در توسعه اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است، پارک‌های علم و فناوری به هسته مرکزی این تعاملات و توسعه اقتصاد دانش بنیان تبدیل شدند. وی با اشاره به برخی از وظایف و خدمات پارک‌ها تصریح کرد: تنها منطقه آزاد در استان کردستان پارک علم و فناوری است. شرکت‌ها و مشاغلی که شرایط را برای استقرار در پارک احراز کنند، از معافیت‌های مالیاتی و و گمرگی بهره خواهند برد. بر طبق آیین‌نامه اجرایی ماده ۹ قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان سازمان امور مالیاتی کشور، کلیه واحدهای فناوری مستقر در پارک‌های علم و فناوری نسبت به درآمدهای حاصل از فعالیت‌های قید شده در مجوز پارک از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری مصوب ۱۳۷۲ و اصلاحیه‌های بعدی آن با رعایت سایر مقررات آیین‌نامه اجرایی ماده ۴۷ قانون برنامه پنج ساله چهارم توسعه برخوردار خواهند بود. همچنین شرکت‌های مستقر در پارک از معافیت از پرداخت عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی بهره‌مند می‌شوند.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با تاکید بر تعامل و همکاری پارک و دستگاه قضایی، تصریح کرد: همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان به منظور جلوگیری از مشکلات قانونی در فضای مجازی و ارائه مشاوره حقوقی به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان بسیاری ضروری است.

رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان نیز در این جلسه، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه توسط ریاست محترم قوه قضائیه اظهار داشت: تمرکز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان در سال جاری بر سامانه جامع اطلاعات مردمی موسوم به سجام خواهد بود.

اعظمی افزود: در این سامانه امکاناتی برای مردم، سازمانهای مردم‌ نهاد و افراد دغدغه‌ مند فراهم شده که به بهترین شکل ممکن در مدیریت اجتماعی جامعه خود مشارکت داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان ضمن معرفی سامانه سجام، اضافه کرد: این سامانه یکی از بهترین روش های پیشگیری غیرمتمرکز یعنی نظارت مردم بر مردم و مردم بر مسئولان است که در واقع به معنای امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از ظرفیت فضای مجازی خواهد بود.

وی یکی از وظایف این معاونت را حمایت از فعالان حوزه فضای مجازی دانست و اظهار داشت: در آینده نزدیک بازدیدی از پارک علم و فناوری و واحدهای فناور خواهم داشت و در این بازدید امکان امضای تفاهم نامه‌ای برای برگزاری دوره‌های آموزشی حقوقی برای شرکت‌ها و دیگر زمینه‌های همکاری را بررسی خواهیم کرد.

دکتر اعظمی در پایان از دکتر سعیدی و تلاش‌های وی در زمینه ارتقای فناوری استان تقدیر و تشکر کرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات